2173
Sök

Nissan 200 renovering

Det ska bli en drifter

422 195 Visningar
Projektet avslutat 1 december 2015
1 702 Inlägg
14 februari 2013
Trådstartare
#721
Det hade passat fint ska jag kolla måtten i hålet. 52 mm mätare är det iaf och helst ska det få plats 3 st på rad.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

2 564 Inlägg
14 februari 2013
#722
Gick fort få mätaren. Hoppas det funkar bättre med den..

Du har lite göra då.. inget med forden ?

tack till:
www.MBSCA.com

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
14 februari 2013
#723
Hörru, den som mappar ser ju mätaren på datorskärmen ändå, så du behöver inte tänka på att nån annan än du som kör behöver se den.

Kåålfajber, det e grejer det.. men det kanske finns ett genomgående tema att följa?


490 Inlägg
14 februari 2013
#724
Vad är det genomgående temat för bilen?
Bra fråga där!

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

1 702 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
#725
Jo det ska bytas en drivknutsdamask höger  samt åka förbi skroten och se om det finns nån lambdasond som jag kan prova att byta.
Har ju ett jobbigt fel med bruksbilen Ford fiesta 96:a med singelportsinsprutning.Den funkar bra med kall motor men tvekar vid gas ibland flera sek när den är varm så störigt nån som har förslag??? Har bytt tempgivare termokontakt , bränslefilter och stift. Nästa på listan att kolla är då lambda och sen insugstempgivaren.

nyllet skrev:
Gick fort få mätaren. Hoppas det funkar bättre med den..

Du har lite göra då.. inget med forden ?

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
#726
Ni och era svåra frågor...hmm  Bilen hade från början inget tema utan var ju som alla andra 200:or svårt misshandlad och nära döden. Mina ambitioner är hela tiden att förverkliga den bilden av slutresultatet jag har i huvvet även om den bilden genomgår lite förändringar då och då.
Jag ser alltid potential i alla bilar jag haft, det som saknas mest är ju tid och pengar.
Det är ju guld när man får hjälp att komma vidare speciellt när bilen har stått i 7 olika garage/verkstäder under åren. Mycket lättare med egen garageplats nu med bra garagepolare som kan mycket.

Från början var tanken köpa en billig bil och slänga på ett kjolpaket front ic 3" avgas från turbon och lacka bilen utvändigt och köra ( renovera motorn först lagerras) ville väl testa drifting på en riktig bana inte bara rondeller.

Allt köptes in plånboken blev tommare och rosthålen blev allt större överrallt man petade crap !

Nu borde jag skrotat denna karossen och det var nära för en kille som jag hade köpt en massa delar av i jönköping hade en svart Heeelt rostfri kaross till salu hyfsat billigt 9000 :- Jag räknade på det och beställde kärra men insåg att jag inte får många kronor för min kaross sen hade jag verkligen fått leva på nudlar och vatten i en månad.... det gick inte ihop omöjligt så istället började denna långa resa med massiv rostlagning.
Resten vet ni ju.
Tema .... tja blåsvart med köölfibertak blir det väl med vita fälgar och en glad gubbe i.
Huven blir troligen blanksvart eller matt eller Matt blank nu är den gul iaf (grund)

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
15 februari 2013
Trådstartare
#727
Mapparen kan väl få se en flashig mätare med om han vill.
Nej jag hittar nog en bra plats för alla vitala mätare, och nej Robban inte i A-stolpen. Hellre plastar jag på min ibräda så de inte sitter och tar upp onödig plats. Den vill jag ändå flocka nån gång.

Peter_Eriksson skrev:
Hörru, den som mappar ser ju mätaren på datorskärmen ändå, så du behöver inte tänka på att nån annan än du som kör behöver se den.

Kåålfajber, det e grejer det.. men det kanske finns ett genomgående tema att följa?

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

490 Inlägg
17 februari 2013
#728
(Tema .... tja blåsvart med köölfibertak blir det väl med vita fälgar och en glad gubbe i.)

The little Gubbe i !!!


Självklart ska du ha mätare i A-stolpen typ: Fast and the Furious!       Sketfräckt!
Helst båda A-stolparna, en laddtrycksmätarn i båda iaf, så den stackarn som tvingats att åka med får se hur många kg du överdrivet överladdar!

En annan nyfiken fåga: vad vägen bilen nu, och ska du lätta den mera?

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

1 702 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
#729
robertfab skrev:
(Tema .... tja blåsvart med köölfibertak blir det väl med vita fälgar och en glad gubbe i.)

The little Gubbe i !!!


Självklart ska du ha mätare i A-stolpen typ: Fast and the Furious!       Sketfräckt!
Helst båda A-stolparna, en laddtrycksmätarn i båda iaf, så den stackarn som tvingats att åka med får se hur många kg du överdrivet överladdar!

En annan nyfiken fåga: vad vägen bilen nu, och ska du lätta den mera?

Svar på Fågan: orginal väger bilen.

Längd 4535mm, bredd 1690mm, höjd 1290mm, axelavstånd 2475mm, spårvidd 1465mm fram och bak, bagageutrymme 214liter, tjänstevikt 1360kg (1380kg med automat), viktfördelning fram/bak 52%/48%, tankrymd 60 liter.

Mina orginalstolar vägde inte så mycket ändå kanske har sparat in 5-10 kg på sattjagstill-stolarna.
utan baksäte,asfaltsmassa lite orginalkablage mm kanske jag är nere på 1300 även lite under??
Finns väl några kilo att ta på dörrsidorna men jag vill ju gärna flocka panel dörrsidor mittkonsol till sommaren.
svart kanske med blått inlägg (temat duvet ).

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
#730
Lördagens skruvande:

Det bestod av min 6 punkters lista, suck det ser alltid bättre ut på pappret.
Jaja jag började då med demontering av missanpassad mätarhållare från ... just det Biltema....
det tog inte så lång tid men sen letade jag upp material att tillverka en hållare med rätt mått av en mall jag gjorde i kartong utav luftblåset i bilen.
hittade en fin bit rostfritt som jag sakta formade så den passade in bra jepp vart framme med vinkelslipen igen....

Jag letade upp min fina hålsåg som såg jävligt trött ut efter tidigare håltagande. Jag fick hjälp av sutt med pelarborren men fakta var helt enkelt att tänderna var helt slut på hålsågen.
Det var nu jag kom ihåg att robert lovade ju en bit kolfiber till detta ändamål.
Så vi löser nog detta med en ny hålsåg och köölfiber (temat ) nu i veckan om gubbarna kan... alla över 30 är gubbe.

Därför sitter nu då den gamla hållare på plats igen bara för att se om bbl passade bra där.


Så ser det ut när det är typ på plats.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-6dc32b841e3f2ab7f39f0b298eab818f.jpg


Mysigt att torrgasa här nu Peter_eriksson
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-89e3c9a865affec29f61b5ace721ceee.jpg


Nu till nästa problem då Starta bilen.... den ville inte riktigt idag heller, på startgas puffade den till visst men 1 sek bludder sen tvärdöd.
Tack vare min bredbandslambda så kan vi vara nåt på spåren för den visar då 22,4 afr när den mäter i ren luft och när startmotorn går visade den E9.

Jag kollade upp vad det innebar på innovates hemsida och e9 är insufficient voltage alltså dåligt med ström för att kunna mäta.

Jag får då helt enkelt se  över alla jordpunkter och liknande som kan ställa till det.

Sen fick jag tips om att tändningen ska justeras i förhållande till insugstempen eller om det va vattentempen, men jag har inte rört nåt i tändtabellen alls utan endast höjt req fuel värdet som ska göras innan den startar bra.

Frågor på det!!

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

490 Inlägg
17 februari 2013
#731
Det kommer bli najs med köölfajber runt dom tre mätarna!

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

490 Inlägg
22 februari 2013
#732
Va Hos Tommy igår kväll och hjälpte till.....  (kl16-21)
Det blev en hel del gjort

Standardställning när det mekas 200SX tydligen
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-a2569f58601a2aa0eca639f7e181e435.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-d417b57063c560b490e986dae774f397.jpg


Långt där nere finns en startmotor
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-0157ed31c26f3dc87fc87e3084a53fc8.jpg


När vi kom den briljanta att ta ur aluskivorna i bagaget för att förbättra jordpunkten, så visade det sig att Tommy hade gjort en baslåda ovanför tanken,
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-afa3c623564300018bf36160db00afe9.jpg


Eller NEJ, det va bara en distans mellan tanken och aluskivorna!?
Det var därför han va lite motsträvig till att ta loss aluskivorna........
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-41ad96a286ae73879ca1bd0000eb5a4e.jpg


jordpunkt
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-468ab846ef662e089bae83b91ace57e2.jpg


Gammal reservhjulsbalja bortkapad pga rost
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-05863f8debe9530821f60c760172c2f9.jpg


tankramatur utan packning, men jag å Tommys garagepolare byggde ihop en egen av en liten vakuumslang.
Men innan det så dammsög vi rent runt den, och upptäckte en massa rost som ramlat ner i tanken, men Tommy  hade en magnet på pinne som jag fiskade upp det mesta med. sen så drog vi åt den med dom tre skruvar som fanns gängor till, de andra hade rostat av, ett bra tipps på hur man ska lösa dom andra: tack?
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-400b137d57bcf9bc7c9b1658f8b33ada.jpg


Avgasfäste och rost, finns lite kvar att fixa där
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-042335365ac9486c870a886c52a736ee.jpg


bakersta avgasfästet är inte byggt än, det måste kapas i karossen och bakkofångarfästet för att det ska bli optimalt, men innan dess så får vi mått mot bakspoliern, så inte avgaserna kommer rätt ut i kjolen istället för att dom kommer där dom ska i det gjutna hålet
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-b7aa20a3c717fbf4cf41a9b3a40f5e37.jpg



Startförsök nr 55 typ, söker gnista: MEN varför va det bara gnista på 1:an och 4:an?
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-3512b9fcabec9178777034ba859845ce.jpg


Och här håller FORD tändpolen att brinna upp, så den monteras bort fort.....
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-95bc146beebb2f07cd481536b4ec6764.jpg


Peter_Eriksson va med och höll en öga på mappen och ställde om, ställde rätt lite parametrar
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-4fc2627034516fcece9be5d3f96d6f23.jpg




Nån som vet namnet på denna däckmaskin?
Jag har hötr långt bort att den kallas "nig och kuta runt"?
https://www1.garaget.org/gallery/images/9/8427/8427-3cb4ac54b608a2d62397a598c95bdc03.jpg

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

1 702 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
#734
Den ställning samt åla in under ratten är det jag är skapt för.... tror folk för jag får alltid göra det.

Ja vilken kväll allt som jag så fint hade lagt locket på kom fram nu när robban stod med piskan i högsta hugg.
Min fina distans som jag byggde dit mest för att tanken inte skulle röra på sig uppåt den kom fram i dagsljus och blev förpassad till brännhögen. Det är väl inget som jag e stolt över men det var det jag kunde göra för tillfället där bilen stod då.

Sen fixade vi då dit en bättre bult till jordkabeln, och det verkar iaf som att bredbandslambdan ville vara med och mäta lite nu.

Vi försökte med allt möjligt ställde req fuel både upp och ner ase noll % och uppåt även warmupinställningarna grejade Peter med utan framgång.

Då ryckte robban upp stiften och kollade gnista och där var på cylinder 2 och 3 endast eller va det 1 och 4, när jag kollade edisspolen hade den spuckit av värmen den var gött het så jag testade min andra likadana.
Det skulle jag inte ha gjort för den brann fort den med med en snygg rökpelare gav den upp.

Så vad fan hände nudå dwelltiderna har vi inte ändrat på, spark output inverted har alltid varit på yes.
Kan jag ha bränt ett tändsteg i boxen???? vi öppnade och kollade då låg en bit lödtenn mellan anslutningarna på ett steg men det ramlade loss när jag skakade lite på locket till boxen.

Jag får testa mig fram med en ny spole och skifta tändkablarna och se om spolen endast får signal från ett steg i boxen. Jag har ju 4 st steg i boxen så jag kan ju testa med ett annat och se om det blir gnista då annars vettefan.

Det blir mek i garaget på lördag då ska det nog plastas lite hjulhus mm, fixa fronten för lack och mer felsökande.

Tackar för all hjälp igår Robban Peter och Sutt. Även om det slutade illa så är jag nöjd över jobbet vi åstadkom ändå.
Senast redigerat av Skruvar till det (22 februari 2013)

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
#735
Matttii skrev:
så ja, nu händer det saker big_smile

Ja det krävs en som piskar mig på ryggen samtidigt som man får en spark i arslet för att det ska hända nåt, för motivationen är rätt låg när det jävvlas såhär hela tiden.

Det är det man har vänner till.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

1 702 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
#736
Lååååååång dag i garaget för mig och nånting har hänt, givetvis positivt.

I tosdags var ju som sagt Robban och Peter med i garaget men innan peter kom dit så fick robb den briljanta iden med att köra ett crossfitpass med det vi hade i garaget till hjälp typ fälgar gasflaskor och liknande.
Tänk er själva att köra kettlebells fast med en 16" fälg och hela vägen upp över huvvet med raka armar där.

Denna idioti slutade nästan med att jag spydde på plats, men lite frisk luft och käk löste det hela men det var nära.

Träningsvärken infann sig redan i fredags och jag förbannar mig på han varje gång jag ska in och ut ur bilen.

Nog om det och till gårdagens mek.

Jag fick ju en bit kolfiber som ska användas till mätarhållare och med en ny hålsåg gick det ju galant.
Men frågan är om inte det passar bättre att ha 3 likadana mätare ( ladd,ojetryck och oljetemp) på samma ställe eftersom bbl känns så mycket större, den kan få en egen plats lite längre ner på mittkonsollen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-e94b519c46f7dd21236cfcd29de9770d.jpg

Jag tog även och dammsög hela bilen efter jag rivit ner lite mer onödig isolering som jag hittade bakom värmepaketet, när jag kolla där bakom såg jag till min glädje att hålet i torpedväggen där alla kablar mm går ut från boxen till reläkort. Där satt det redan skydd för plåtkanten liknande kantlist så kablarna kan inte skavas av eller liknande..... gött e det.

Då passade jag på att dra om alla kablar under värmepaketet så de går upp i utrymmet där handskfacket sitter så att inga kablar blir synliga sen när boxen ligger i handskfacket, det kommer bli bra.

Sen var det dags att kolla upp ormboet med kablar från stereon mm i mittkonsollen men jag har inte hittat det jag behöver än för att få plats med alla jord,ström och signalkablar för mätarna men det är på g uppe i tankarna iaf.


Här syns lite hur det är dragit vid handskfacket tjocka strömkabeln ska in i robotslang och gömmas under golvmattan. Men för att inspirera mig att bilen ska bli klar snart så la jag in mattan och dammsög den och när stolarna var ute så passade jag på att lacka fästena svarta för det glömdes av när vi byggde dom.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-e9931cfa2f408e3c732cfebfe51741e1.jpg

Som sagt nåt har hänt och jag har blivit mer ordningsam lägger tillbaka verktygen direkt efter jag använt dom och försöker hålla rent på min arbetsbänk sortera skruv,bult och mutter i små lådor mm.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-a685c97ee90ec37a190615d3d1842f4f.jpg


Det gick ju inte så bra sist vi försökte starta så det rök 2 tändspolar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-f99fd2d4d0df30b26f80ee5e3d26f891.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-1aa88d533aa26c907021b4139a91571c.jpg

Även ett tändsteg åkte på stryk det till vänster
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-997487af74196c351fed2d92ac9f3e81.jpg

Så varför ja troligen p.g.a för höga dwelltider för både steget och spolarna blev ju bra varma och om det är så att det sitter vb921 så pallar dom inte lika mycket värme som bip343. Bip finns att köpa på elfa och det är då en billig uppgradering.
Dwell nu är cranking 6,0 ms och running 4,0 ms dessa värden är tagna från en tunerstudiosguide från extraefi.com men det är ju inte säkert att det passar för min motor så killen som ska mappa sa till mig att sänka 2,0 ms så cranking blir 4 och running 2.
Vi körde ju rätt så mycket på startmotorn och om 6,0 ms var för högt så är det inte konstigt att det blev för varmt så tack vare att ett tändsteg försvann därav försvann gnistan på ena paret.

Vidare till bagaget jag hade först tänkt ha batteriet nersänkt mot tanken för att hålla den på plats uppifrån men skrotade den idèn snabbt.
Det blir ett plant golv i plåt med en servicelucka till bränslearmaturen istället.
Batteriet ska få en vettig placering med.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-74a3ea92d2bd4f4cf903a0a424330185.jpg

Börjar med ett stabiliserande stag mellan balkarna som golvet får hjälp att bäras upp av, sen ska staget ha en funktion till och det är att hålla nere tanken så en gummiplatta eller liknande på tanken som sätts i spänn mot stagets underkant. Jag hann inte färdigt med golvet för garagepolaren sa att han beställt bättre grejer att kapa plåt med så det blir helt figursytt där jag har kapat ut.... längtar till nästa helg då det ska fortsättas med golvet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-758269cbc7811ebb77fa324cda3a9d72.jpg


Sen hittade jag ett annat sköjstag i mina gömmor som jag kände mig tvungen att montera dit.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-1e6415b96f32eaf27ab267647289c173.jpg

Fan slog till i mig och jag gjorde nåt som skulle varit gjort för typ 4 år då jag lagade upp all rost under, jag bygger färdigt bakre hjulhusplåt som visserligen inte syns utifrån men det blir lätt att plasta upp mot plåten inifrån så det blir tätt från grus och annat skit.
Jag ska även försöka bygga ett inre hjulhusskydd av matta som får polyester för att kunna forma och sen bli hårt. Det kommer säkert bilder på det med när det  görs.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-92e3761bd2d067e8a8b08f88ef277c8d.jpg

Ja svetskunskaperna var ju inte på topp som vanligt tänkte jag sen frågade jag om nån stängt av gasen och det hade någon...... men sen gick det bättre. Gjorde en sida och har en sida kvar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-515c5496f1737140ffc76cb5ae12fde4.jpg

Det som det klagats på från tex Robbans sida är att jag bygger för klena fästen... hrm då kan han få klaga på att jag med detta fina fäste till reläkortet kan flytta hela bilen så det bör hålla, det sitter stenhårt nu.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-9ae14b46f662632cd6192af68ba0a5d3.jpg

Från en annan vinkel.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-c341c0dc95a15cff78452b02cee2fb83.jpg

Mattan i bilen igen som synes ligger en liten röd kabel där till vänster och den ska in i svart flexslang för den vill jag inte skava sönder då den går till soppapumpen. Även feta strömkabeln ska skyddas och båda ska in under mattan igen där dom hör hemma.
https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-934c577e4d0693d00fce272a2349042c.jpg



Det var meningen att jag skulle fixa en tändspole på skroten och testa med sänkt dwell MEN... Efter pizzabesöket så tänkte jag om typ såhär. När jag får igång bilen och får bra tomgång då ska det bara vara att åka ut och mapppa då vill jag inte säga njaaa jag måste göra det här o det här mm innan vi kan köra Alltså G R F B göra rätt från början. Så jag håller på att bygga ihop bilen nu igen med div saker typ lampor lister mm inredning.
påt igen nästa gång!!

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

490 Inlägg
24 februari 2013
#737
G R F.... whait 7 years for it... B

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

1 702 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
#738
inköpt okt 2007 alltså blir det 7 years okt 2014 kan du inte räkna pöjk.

Och din röda audi är........ inköpt jul 2007 I REST MY CASE !!

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

490 Inlägg
24 februari 2013
#739
Du har rätt om de tre mätarna på rad, det ser bättre ut om du flyttar ner BBL:en och trycker dit laddtrycksmätarn som är i samma utförande som de andra två.

Citat 1: -Om du vågar gasa fullgas, så har du inte trimmat tillräckligt!
Citat 2: -Har du inte döda flugor på sidorutorna, har du inte kört fort nog!
Citat 3: -När du kör så fort du kan och känner att du har kontroll, då kör du för sakta!
Följ Mitt Bubbla Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265896 Slide in, Burn OUT!!

1 702 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
#740
Yes så får det bli som vi snacka om igår så hamnar bbl och vattentemp voltmätare i en triangel längre ner med bbl då i mitten högst upp, det kommer bilder på det sen.

robertfab skrev:
Du har rätt om de tre mätarna på rad, det ser bättre ut om du flyttar ner BBL:en och trycker dit laddtrycksmätarn som är i samma utförande som de andra två.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.


Sök