Japp vart och slitit ett gäng timmar nu igen.
Har fixat skydd till pluskabeln till pumpen som styrs av sprutet alltså den löper igenom hela bilen och är ca 5 meter.
Det känns bra att den ligger i flexslang även om vissa tyckte det var överkurs.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-193c5fdf16b91c5db6950084d65612ce.jpg]()
Nu är det dags att ta tag i golvet i bagaget, har förstärkt kors och tvärs och då sitter det även en gummiklädd platta mot tanken som hindrar soppatanken att röra sig uppåt. Borde väl vara en klar förbättring mot min lilla trälåda;)
Nu är det sådär gött stabilt och ger även det nya golvet som ska svetsas dit stöd i mitten så det inte flexar för mycket. Min egna konstruktion med viss hjälp av C.Sutt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-5663589b69561f0b767a755670fb3aa3.jpg]()
Ett mycket trevligt verktyg är en plasmaskärare, det är ungefär som att rita i plåten och det blir grymt bra resultat enda som behövs är tryckluft och ström.
Jag fixade en bit kartong som mall ritade ut den på en bit plåt och Sutt skar ut den på ca 20 sek.
Samma resultat hade jag fått med vinkelslipen men det hade tagit minst 1 minut och plåten blir bra varm men med plasman kan du ta i den nästan direkt efteråt.
Jag väljer att dela av bagagegolvet på mitten där 4 kantsprofilen är så har jag att svetsa mot, sen ska jag ögonmåtta dit en servicelucka för tankarmaturen innan det helsvetsas.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-15fed233d9dfe4a78b4f7f4d3dfa5c65_large.jpg]()
Ja det finns några ställen kvar att laga som jag struntat i tills nu, det blir en gogr på svetslagningen ska det kunna göras bra så är en karossvagga att föredra eller bara välta upp bilen så man kommer åt underredet bra.
Det kommer jag ta med mig till nästa rostlagning men det kommer dröja tills ett sånt här omfattande projekt görs om. Jag vill bara köra nu.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-8e3bb3435edb2b31739cf4654bd1a184.jpg]()
ah vi fortsätter med 4kantsprofiler hehe Stummonterat nu för att slippa höra klang klang klang varje gång vi försöker starta bilen. Där ska också ses över det kommer behövas lägga ett par timmar för att få avgassystemet rätt draget så det inte släpar i golvet mera kapa och svetsa där.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-34c7ec6bdaac5f7e30c87545985e5c1f.jpg]()
Nu kan ni få tycka vad som helst. Idont care men huven ska kolfiberfolieras för nu har SponsorRobban vart framme igen det blir roligare än bara svart och kolfiberhuv kan man ju drömma om att ha råd med så jag är mycket tacksam att han tänker på mig och min bil. Hoppas kunna åtgälda det med lite åkning i sommar.
Bilen ska så fort vi hinner in i lackboxen och matta ner klarlack för att lägga ett fint lager till dels för flakens skull men även för ännu bättre finish.
Därefter plockas den ihop med allt lister handtag front o bak ( inte lackat än)lampor mm inför besiktning det ska bli riktigt spännande.
Mycket folk va det i garaget men alla upptagna med sitt så jag väntar med provstarter tills allt är klart karossmässigt.