"Performance by DLS" Volvo V40

pattilatti2 Billjuds fanatiker.
20 juni 2009 · 2 853 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

pattilatti2 skrev:
hmm. kan du ej ha stegen på varann? verkar ta så mkt plats.. men annars skulle ja rösta på variant 3 smile kommer bli nice iaf smile

Nja, stegen på varandra kommer minska omkretsen i bagageutrymmet, placerar jag stegen såhär behöver jag ju bara höja golvet ytterligare.

Vi ska ju komma ihåg att jag behöver bagageutrymme både till barnvagn och hund yikesyikesyikes
Tror jag får tillverka någon typ av täckskiva om jycken skall få bo där bak ibland big_smile

Alternativ 3 är någon som jag kom på när jag stod där ute, hade alternativ 1 som favorit i mitt huvud innan jag fick placerat ut stegen irl. 3:an är min favorit just nu. Sen får vi ju se om jag får till en vettig kabeldragning också. 2-3 st batterier skall in längst in också i baljan.

Mvh Andreas

hehe såpass. det blir trångt smile hihi fast man behöver ju inte se stegen.. ja kör mina så de är osynliga. mest för stöldrisk ochså.. men jag slänger in bilder på mitt bagage snart.. ska bara få det klätt så det ser anständigt ut..

andreas_gbg_
20 juni 2009 · 1 634 Inlägg

Lonefox´s alternativ funkar tyvärr inte då basens magnet inte får plats där nere, BATTERIER wink

Pattilatti2: Är inte orolig för stöld. Där jag bor lämnar ingen grusvägen levande med mina prylar wink I övrigt har jag insynsskydd.

Det var olika bud på placeringen här wink i slutändan är det såklart jag som bestämmer, MEN det är trots allt meningen att det skall tyckas om av så många som möjligt samt SYNAS. Sedan spelar möjligheterna för kabeldragning väldigt stor roll. Prio 1 är ju trots allt ljudet.

Vad gör ni en Lördag kväll? Detta gör jag. Skall köpa ny alu-roller och pressa till dämpmattan mer.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/690605_y83mon.jpg
Dämpar bort eventuella resonanser, samt plockat bort plastkåpan.

Bara 30-40 meter kvar hmm Började med en 6 meters längd.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/690606_3cghbu.jpg
Drar kabelstrumpa en lördag kväll.

Mvh Andreas

Senast redigerat av andreas_gbg_ (20 juni 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00
pattilatti2 Billjuds fanatiker.
20 juni 2009 · 2 853 Inlägg

hahaha big_smile norrlandsguld är ju nice iaf smile

ne inte e jag heller orolig för stöld, har bilen nedanför min balkong, har larm, och en dobbis som jag kan skicka på asen om så behövs. samt så har jag utövat kampsort i några år så man e ju alltid sugen på lite sparring wink haha

har en aluroller till bra pris;) haha 20kr oanvänd tongue kan skickas haha

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
20 juni 2009 · 3 404 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Så det får nog bli Skyllemarks  prylar på polerna.

Varför inte bara Skyllemarks grejjer? Det är det enda som håller för allt och lite till, stadigare grejjer får man ju leta efter big_smile De där andra såg ju ut som någonting från Clas Olsson tongue

Alternativ 2 eller 3 blir nog bäst

Gillade din tidigare installation (bland de snyggare jag sett) snyggt, enkelt och genomtänkt. Hoppas du får till det minst lika bra nu smile

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Lonefox Bad music kills good sound
20 juni 2009 · 7 241 Inlägg

Men flytta batterierna då big_smile

Nä......det skall du inte behöva göra...
Nåja...jag har sagt min smak wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Lonefox Bad music kills good sound
20 juni 2009 · 7 241 Inlägg

TenZer skrev:

andreas_gbg_ skrev:
Så det får nog bli Skyllemarks  prylar på polerna.

Varför inte bara Skyllemarks grejjer? Det är det enda som håller för allt och lite till, stadigare grejjer får man ju leta efter big_smile De där andra såg ju ut som någonting från Clas Olsson tongue

Alternativ 2 eller 3 blir nog bäst

Gillade din tidigare installation (bland de snyggare jag sett) snyggt, enkelt och genomtänkt. Hoppas du får till det minst lika bra nu smile

*Kikar på mitt säkringsblock*
Hmmm....... Nej du. De här ser INTE ut som ngt från Insjön....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
andreas_gbg_
20 juni 2009 · 1 634 Inlägg

hehe. Har själv en Amstaff, men hon skräms mer än hon bits. Visst, hon skulle rusa efter de och hoppa. Men ack vad bovarna skulle bli förvånade när de märker att hon hellre slickar och busar big_smile

Nä dags att sova. Imorgon ska jag försöka få påbörjat batterilådan. Eller åtminstonde införskaffa material till resten. Någon i närheten av Lilla Edet som gillar att svetsa och har allt som behövs? Tveka inte att höra av er. Vill få svetsat upp några skenor som jag kan fästa allt i.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
andreas_gbg_
20 juni 2009 · 1 634 Inlägg

TenZer skrev:
Gillade din tidigare installation (bland de snyggare jag sett) snyggt, enkelt och genomtänkt. Hoppas du får till det minst lika bra nu smile

Tack det var mycket vänligt smile Jo det kommer ju inte bli sämre iaf wink

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
ICEcoldjeppe
21 juni 2009 · 1 Inlägg

hmm jag som dinkytoys-byggare .. hade nog gått på alt 3 om de går att få till på ett bra sätt;)
tummen upp också för den delen!
//jeppe

räkna med det 5dubbla! :)
Stickan Svensk Mästare i billjud 2009 & 2010
21 juni 2009 · 961 Inlägg

ja jäklar! big_smile , du vet att jag måste följa denna tråd nu wink

Volvo 855 "T5-R" (1995)
Volvo 850 T5-R "Ground Zero" (1995)
Volvo 740 GLE "Banbil in progress" (1988)
andreas_gbg_
24 juni 2009 · 1 634 Inlägg

Dragit lite kabelstrumpa på all högtalarkabel. Så snart i-brädan är klar kommer jag riva ur all inredning igen och byta kablar och bräda. Har slipat lite till på den idag och iväll blir det att fylla igen de sista porerna och verkligen se till att jag inte missar nåt. Med lite flyt lämnas den in till AKF Design under veckan för flockning.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/693251_1epoke.jpg
högtalarkabel

Numera Saab 9-5 Aero -00
patrick_90
24 juni 2009 · 347 Inlägg

alternativ tre  lycka till

Patrick^^
Audi A7 3,0Tdi Quattro "Fete Audin" (2012)
HansN83 x40
24 juni 2009 · 1 209 Inlägg

det ska bli kul att se detta när de e klart-... lycka till...

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Supra_robin
24 juni 2009 · 4 663 Inlägg

ser  riktigt bra ut big_smile ja tycker du ska bygge efter alt. 3

andreas_gbg_
24 juni 2009 · 1 634 Inlägg

Då verkar jag ha bestämt mig för alternativ 3 med vissa modifikationer. Eftersom batterierna bygger något mer på höjden än jag tänkt mig så får de flyttas och basen hamnar då i mitten, lutad emot bagageluckan. Längst in i mitten ska jag försöka knö in DSP´n och stegen får förhoppningsvis plats som tänkt. Kabeldragning får helt enkelt lösas efter konstens alla regler. Strömkablarna kommer att få runda baslådan och komma upp underifrån till terminalen och högtalarkablarna kommer att ledas och fästas ovanpå monteringsplattorna för stegen. Nu hamnar även batterierna på behörigt avstånd ifrån dsp´n också. Förhoppningsvis genererar inte slutstegen några störningar till den. Antagligen blir det slutna och ventilerade lådor till batterierna och till dsp´n för att minimera risken för störningar.

Tanken var ifrån början att svetsa lite i skuffen för att få lite mer fästpunkter, detta blir dock lite struligt då jag måste förlita mig på andra och mycket tid kommer att gå till spillo då jag behöver vänta. Inget illa menat mot någon nu wink Men det kommer kännas bättre i slutändan när jag vet att jag gjort allting själv, och förhoppningsvis hinner jag även bli klar innan 1:a Augusti då bilen skall till Mantorp Park.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/693495_k5856r.jpg
bottenplatta till skuffen ursågad

Brädan har lite småfix kvar..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/693497_ou0rni.jpg
Instrumentbräda för 3" mellanregister. Nästan klar för flockning.

Senast redigerat av andreas_gbg_ (24 juni 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00
andreas_gbg_
26 juni 2009 · 1 634 Inlägg

Jag blir så jäkla förbannad. Mitt andra batteri har kommit så jag tänkte börja placera ut lådväggarna som jag fick kapat upp igår, märkte att jag vart tvungen att minska ner dom lite på höjden, kanon, då kan jag använda min fina DeWalt bandsåg tänkte jag.. i he...te heller, bladet rör sig i sidled när jag kapar, använder anhåll som jag ställt in på rätt mått, sabbar ju allt material!!!! Nä det blir att åka till nån brädgård i veckan och få kapat ut remsor som jag sedan bara kortar av längden på. blir så jäkla trött. Nu åker skitbandsågen ut på blocket.

Lådan kommer att bli jäkligt grund då stegen delvis hamnar över lådan, 13,5cm grund blir den utåt kanterna. Men jag gör en upphöjning för basen sedan då jag ändå vill få lite former. Asså det tar plats med allt som skall in i skuffen. Har även kikat på om jag på nåt jäkla vis kan få fram basen under handskfacket, men värmepaketet tar ju all plats, har ingen lust att "hänga" lådan under så den hamnar för nära golvet.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Lonefox Bad music kills good sound
26 juni 2009 · 7 241 Inlägg

Ingen fara......jag tar inte illa upp.
Blir ju så när man redan är uppbokad och nästa lucka är för långt fram. :S Sorgligt men sant sad

Trist på bandsågen......*suckar*

Gött o se att du kommit igång mer nu igen iaf smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
andreas_gbg_
26 juni 2009 · 1 634 Inlägg

Men det finns ett ljus i slutet på tunneln. Det ser ut att komma bli jääkligt bra det här. Vet dock inte hur jag skall göra med sidoväggarna i skuffen. Hade helst velat klä om det, men de behöver vara lite böjbara när de monteras och demonteras, det betyder ju att jag absolut inte kan spackla de  hmm  Fast jag kanske ska ta o montera av de igen och se om jag missade nåt sist. Har nog bestämt mig för att INTE flocka skuffen, är trots allt en bruksbil och både hund och barnvagn ska in, blir vinyl istället.

Numera Saab 9-5 Aero -00
andreas_gbg_
29 juni 2009 · 1 634 Inlägg

Har pillat lite, skall strax iväg och lämna in brädan hos akfdesign.se

Brädan är inte lackduglig, men det som är kvar kommer att fyllas ut utav limmet till flocket.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/696736_vumsz3.jpg
grundat brädan för att inte spacklet skall lysa igenom flocket.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/696737_07e10v.jpg
med DLS Scandinavia 3"




https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/696738_pydhiz.jpg
DLS Max damper och en rulle 50mm2 strömkabel

Numera Saab 9-5 Aero -00
Lonefox Bad music kills good sound
29 juni 2009 · 7 241 Inlägg

Sweet.
Brädan ser RIKTIGT mumsig ut. Längtar tills man få se den flockad smile
Det här blir gôrbra Andreas smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang