"Performance by DLS" Volvo V40

andreas_gbg_
6 juli 2009 · 1 634 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/702564_nmuy9c.jpg
ca 120st namnbrickor wink

Numera Saab 9-5 Aero -00
Supra_robin
6 juli 2009 · 4 663 Inlägg

du de ser himla bra ut big_smile fortsett så

Iam2fast4U
7 juli 2009 · 1 534 Inlägg

Jag gillar extremt hur du gjorde fästningen för diskanterna!
ska du ej ha dem så kan du sälja dem till mejXD

BMW E34 "538" (1990)
Lonefox Bad music kills good sound
7 juli 2009 · 7 241 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

Lonefox skrev:
Trevliga framsteg smile

Ja det börjar likna nåt.

SJälv skall man terra Armour idag........ Roger tror de får leverans idag big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
andreas_gbg_
7 juli 2009 · 1 634 Inlägg

Iam2fast4U skrev:
Jag gillar extremt hur du gjorde fästningen för diskanterna!
ska du ej ha dem så kan du sälja dem till mejXD

Jag ska faktiskt sälja dom inom en månad;)

Drar iväg ett pm till dig.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Muninet
7 juli 2009 · 769 Inlägg

ser riktigt bra ut det där smile

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590
andreas_gbg_
7 juli 2009 · 1 634 Inlägg

Då har jag hämtat lite material och min instrumentbräda smile




https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/702894_9fr4yn.jpg
Mer material




https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/702898_iw9mze.jpg
Flockat brädan

Numera Saab 9-5 Aero -00
MIKK0 Designer.
7 juli 2009 · 1 260 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Då har jag hämtat lite material och min instrumentbräda smile




http://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/702894_9fr4yn.jpg
Mer material




http://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/702898_iw9mze.jpg
Flockat brädan

Snyggt!

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
VeritasVincit
7 juli 2009 · 30 Inlägg

Riktigt snygg bräda smile

Volvo V40 (1996)
_DamnIt R1 driver!
7 juli 2009 · 5 128 Inlägg

Brädan blev riktigt bra! smile

Lonefox Bad music kills good sound
7 juli 2009 · 7 241 Inlägg

Skall mittkonsolen gå i svart nu då? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
andreas_gbg_
7 juli 2009 · 1 634 Inlägg

Lonefox skrev:
Skall mittkonsolen gå i svart nu då? wink

Varför tror du de roll Ja så småningom, blir splittad stereo med displayen högst upp. Men då jag inte vill offra fläktutblåset där så kommer jag bara ha stereon där under vinter och tävling.

Numera Saab 9-5 Aero -00
andreas_gbg_
7 juli 2009 · 1 634 Inlägg

Grejat lite till wink

Strax ska jag lägga lim på golvbitarna, nu frågar jag er om ni tycker att detta golvet skall kläs i svart eller ljusgrå vinyl. Det kommer endast att synas när jag lyfter av covern som kommer gå i både svart och grått.

Processorn kommer att få en liten lutning också när den skall monteras.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/703019_j8l7iz.jpg
hela golvet utsågat, nu ska det kläs.




https://www1.garaget.org/gallery/archive/7438/703020_uz8syb.jpg
passar in prylarna igen. dock utan bakstycket.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Lonefox Bad music kills good sound
7 juli 2009 · 7 241 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

Lonefox skrev:
Skall mittkonsolen gå i svart nu då? wink

Varför tror du de roll Ja så småningom, blir splittad stereo med displayen högst upp. Men då jag inte vill offra fläktutblåset där så kommer jag bara ha stereon där under vinter och tävling.

Ja du....... VAD kan få mig att tro det? roll
wink


Bagaget blir nog bra skall du se..... smile
Funderar dock på HUR mkt mer du skall höja upp det om du skall dölja allt, just iom vad du sade om processorn. Men äsch...det är ditt bekymmer att grubbla på. Inte mitt wink

*Imorrn.....imorrn......IMORRN (tjoar)*
Oj förlåt......du vet varför jag är glad wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
andreas_gbg_
7 juli 2009 · 1 634 Inlägg

Ja golvet höjs och höjs och höjs och..... När jag började bygga i denna bilen var målet att ingenting skulle synas big_smile Hur som helst kommer upphöjningen runt processorn vara lokalt. Blir en liten sexig bula där wink Vi får se.

Numera Saab 9-5 Aero -00
Lonefox Bad music kills good sound
7 juli 2009 · 7 241 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:
Ja golvet höjs och höjs och höjs och..... När jag började bygga i denna bilen var målet att ingenting skulle synas big_smile Hur som helst kommer upphöjningen runt processorn vara lokalt. Blir en liten sexig bula där wink Vi får se.

Som jag sagt.......stor idé med en kombi då wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
T-RÖD Hifi Freak
8 juli 2009 · 462 Inlägg

Ser riktigt bra ut det där.

Men klart du kan köra med front bas om du vill. En Rw10 är inga problem i en V40 fram. Får du upp 10 liter funkar det gott o väll. Har själv kört med Rw10.an i fram på min förra 850 och den va betydligt mindre än 10 liter. Och den spelade grymt fint ändå. Men du får kompensera med en jävla massa dämpull. Då funkar det...

Iaf grymt fint bygge. Vore kul o test lyssna när allt är färdigt..tongue

andreas_gbg_
8 juli 2009 · 1 634 Inlägg

T-RÖD skrev:
Ser riktigt bra ut det där.

Men klart du kan köra med front bas om du vill. En Rw10 är inga problem i en V40 fram. Får du upp 10 liter funkar det gott o väll. Har själv kört med Rw10.an i fram på min förra 850 och den va betydligt mindre än 10 liter. Och den spelade grymt fint ändå. Men du får kompensera med en jävla massa dämpull. Då funkar det...

Iaf grymt fint bygge. Vore kul o test lyssna när allt är färdigt..tongue

och vart hade du tänkt att den basen ska sitta då? Spela i 10 liter kan du glömma. Det skall tävlas med basen, inte fylla ut ljudet.

Numera Saab 9-5 Aero -00
T-RÖD Hifi Freak
9 juli 2009 · 462 Inlägg

andreas_gbg_ skrev:

T-RÖD skrev:
Ser riktigt bra ut det där.

Men klart du kan köra med front bas om du vill. En Rw10 är inga problem i en V40 fram. Får du upp 10 liter funkar det gott o väll. Har själv kört med Rw10.an i fram på min förra 850 och den va betydligt mindre än 10 liter. Och den spelade grymt fint ändå. Men du får kompensera med en jävla massa dämpull. Då funkar det...

Iaf grymt fint bygge. Vore kul o test lyssna när allt är färdigt..tongue

och vart hade du tänkt att den basen ska sitta då? Spela i 10 liter kan du glömma. Det skall tävlas med basen, inte fylla ut ljudet.

Eftersom du ska tävla så bör du ha basen fram. Eftersom det är enda sättet o få timingen mellan basen och framsystemet. Din tidskompensering i din huvudenhet kommer inte till sin rätt om du sätter basen bak.

Det är inga problem med 10 liter för RW10.an Strunta i vad beräkningsprogramet säger. Ja har testat flera olika basar i betydligt mindre lådvolymer än minsta rekomenderat. Och det har fungerat utmärkt. . När basen sitter fram  får du minimal tidsskilnad mellan bas och framsystem då uppfattar du basen mer   djup och distinkt även i liten låda.

Lonefox Bad music kills good sound
9 juli 2009 · 7 241 Inlägg

T-RÖD skrev:

andreas_gbg_ skrev:

T-RÖD skrev:
Ser riktigt bra ut det där.

Men klart du kan köra med front bas om du vill. En Rw10 är inga problem i en V40 fram. Får du upp 10 liter funkar det gott o väll. Har själv kört med Rw10.an i fram på min förra 850 och den va betydligt mindre än 10 liter. Och den spelade grymt fint ändå. Men du får kompensera med en jävla massa dämpull. Då funkar det...

Iaf grymt fint bygge. Vore kul o test lyssna när allt är färdigt..tongue

och vart hade du tänkt att den basen ska sitta då? Spela i 10 liter kan du glömma. Det skall tävlas med basen, inte fylla ut ljudet.

Eftersom du ska tävla så bör du ha basen fram. Eftersom det är enda sättet o få timingen mellan basen och framsystemet. Din tidskompensering i din huvudenhet kommer inte till sin rätt om du sätter basen bak.

Det är inga problem med 10 liter för RW10.an Strunta i vad beräkningsprogramet säger. Ja har testat flera olika basar i betydligt mindre lådvolymer än minsta rekomenderat. Och det har fungerat utmärkt. . När basen sitter fram  får du minimal tidsskilnad mellan bas och framsystem då uppfattar du basen mer   djup och distinkt även i liten låda.

Ursäkta mig om jag stampar ner foten lite argt här nu men Andreas har tävlat med gott resultat med basen bak innan.......så sluta jiddra om frontsubb som att det är ett MÅSTE vid SQ-tävlande....för det ÄR det inte om man lyckas ställa in allt rätt.
Visst det ger en en del fördelar men det har även nackdelar.....orkar inte gå in på exakt vad nu för det har inte med Andreas tråd att göra.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang