Angående: Wheels and Wings -09 någon?

d.fagersten
20 juni 2009 · 150 Inlägg

Någon som tänkt ta sin bil till Wheels and Wings?

Jag har ingen jänkare, men heller ingen bil som platsar på Elmiamässan, känns som Wheels and Wings är mer för min bil trotts att den är en Scorpio från 1994.

Någon annan som tänkt ta dit någon bil som kanske inte platsar så jättebra? (om man ens får..?? )

Kör lite av varje ;)
BlueBerryPearl LastbilsChaufför .-Sve-Norge-.
20 juni 2009 · 110 Inlägg

Sj blir det Cadillac -60 smile

Student 2008-. Lastbils chaufför
Volvo v70II "TillSalu" (2009)
Volvo 740 "Inte Alls Breddad.-." (1986)
Cadillac DeVille "Min ÄR Större än Din." (1960)
Stefan Varberg Supraman
20 juni 2009 · 2 300 Inlägg

Kommer att va och kolla på stan på kvällen.
inget skoj att va i själva kortegen även om jag hade haft något att köra med.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
d.fagersten
20 juni 2009 · 150 Inlägg

Nej tänkte inte på crusingen, det står ju ändå bara still, och risken för att få en full skinnklädd tjockis som vinglar mot bilen är ju överhängande.

Jag tänkte på själva utställningen dagtid smile

Kör lite av varje ;)
Ena Colaberoende
20 juni 2009 · 1 219 Inlägg

Dom släpper inte in vanliga eller stylade bilar.
Ett år fanns det ett bra gäng bilar som jag hade velat titta på inne på området som nekades att köra in men istället släppte dom in en Epa-traktor med inhoppat tak.

Enda gången jag har sett stylade bilar därinne var när Sveriges Snyggaste bil skulle koras och Kruses "The One" vann.

Darkie dARKiE
20 juni 2009 · 5 031 Inlägg

Som jag har fattat det så får endast jänkare delta i cruisingen. Då det är är orginiserat med cruisingpass osv..

Dock ska jag åka dit och titta ialf. : )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Stefan Varberg Supraman
20 juni 2009 · 2 300 Inlägg

d.fagersten skrev:
Nej tänkte inte på crusingen, det står ju ändå bara still, och risken för att få en full skinnklädd tjockis som vinglar mot bilen är ju överhängande.

Jag tänkte på själva utställningen dagtid smile

jag brukar inte gå på det längre utan bara kollar på cruisingen.
cruisingen är det bättre fart i iår.
Det e en slinga som man måste hålla sig till och många vägar e avstängda.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
David_Hbg
20 juni 2009 · 34 Inlägg

Jag hade tänkt att spendera hela fredagen där med Cadillacen.

Var där förra året och det fanns en och annan stylad bil/epa som inte var jänk.

Torlejf Bilvårdstönt.
20 juni 2009 · 1 109 Inlägg

Denna diskussionen uppstår varje år häromkring.

Personligen tycker jag att vi "styling-nördar" kan hålla åt därifrån, iaf med våra bilar.
Träffen är inriktad mot gamla bilar, vissa bilar har tagit oändligt många år att bygga. Det sista dom vill är att hamna jämte en stylad Honda eller liknande.

Åk dit, titta på bilar och åk sen till en mer lämplig träff för moderna bilar.

Mvh. David.

Senast redigerat av Torlejf (20 juni 2009)

Bygger rolig bil. :)
d.fagersten
20 juni 2009 · 150 Inlägg

Min bil är varken modern eller stylad, varför släpper de in 25 rostiga epa-traktorer men inte en bil som det troligtvis bara finns en enda av i hela Sverige..?

Kör lite av varje ;)
Orchid Opeth
20 juni 2009 · 77 Inlägg

d.fagersten skrev:
Min bil är varken modern eller stylad, varför släpper de in 25 rostiga epa-traktorer men inte en bil som det troligtvis bara finns en enda av i hela Sverige..?

Fattar du dåligt?roll din "bil" platsar inte på den träffen helt enkelt.hmm

En signatur är en liten text som inkluderas i slutet på dina inlägg i forumet.
Torlejf Bilvårdstönt.
20 juni 2009 · 1 109 Inlägg

d.fagersten skrev:
Min bil är varken modern eller stylad, varför släpper de in 25 rostiga epa-traktorer men inte en bil som det troligtvis bara finns en enda av i hela Sverige..?

Har du varit på träffen?
Det är inte sånt överflöd på epa-traktorer som du får det att låta som.

Jag går inte på Wheels and Wings för att se på bilar som din, så enkelt är det.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
muffl0n Bajsapa
20 juni 2009 · 316 Inlägg

d.fagersten skrev:
Min bil är varken modern eller stylad, varför släpper de in 25 rostiga epa-traktorer men inte en bil som det troligtvis bara finns en enda av i hela Sverige..?

kan ju vara så med att epa traktorerna är lite av kult. nu tänker jag givetvis på duetterna och inte 740 eller 240 traktorerna. kanske bara är jag som tycker såhär? eller?

andy-
20 juni 2009 · 32 Inlägg

jag håller helt å hållet med wheels and wings e för jänkebilar dom gånger man ser en honda eller 740 blir man bara förbannad det finns så mkt annat dom kan åka på istället

Muschke
20 juni 2009 · 260 Inlägg

Torlejf skrev:

d.fagersten skrev:
Min bil är varken modern eller stylad, varför släpper de in 25 rostiga epa-traktorer men inte en bil som det troligtvis bara finns en enda av i hela Sverige..?

Har du varit på träffen?
Det är inte sånt överflöd på epa-traktorer som du får det att låta som.

Jag går inte på Wheels and Wings för att se på bilar som din, så enkelt är det.

Mvh. David.

Håller med dom har väl valt att släppa in "Veteranbilar" och epa/a-traktorer och inget mer så är det bara deras val
Det är nog 99% som går på träffen för att se fina veteran bilar och inte någon ford som man ser varje dag på vägen.

Senast redigerat av Muschke (20 juni 2009)

triplesixer
20 juni 2009 · 325 Inlägg

jag har noll intresse för stylade jappsar och eropeiska bilar,men om där hadde vatt ett område med såna bilar hade det knappast stört mig. OM kvaliten hade vatt hög,alltid kul att se bilar med fint arbete på.sjukt tröttsamt med massa vanliga standard bilar med endast bytta fälga och solfilm.

Formula
21 juni 2009 · 398 Inlägg

Wheels n Wings är för veteranbilar och jänkare (och flygplan).

Det finns säkert andra träffar dit du kan ta din Scorpio, men de kommer inte låta dig köra in på området med den.

"When I start my car, I want my neighbors to think the world is coming to an end." Homer Simpson
Stefan Varberg Supraman
21 juni 2009 · 2 300 Inlägg

triplesixer skrev:
jag har noll intresse för stylade jappsar och eropeiska bilar,men om där hadde vatt ett område med såna bilar hade det knappast stört mig. OM kvaliten hade vatt hög,alltid kul att se bilar med fint arbete på.sjukt tröttsamt med massa vanliga standard bilar med endast bytta fälga och solfilm.

Pratade med chefen för det hela för nått år sen och han var positiv till att andra bilar än veteran ställer ut.

Så det har varit nyare bilar utstälda där jag har själv vart ute påfältet ett par ggr.
det e vakterna det e fel på, vad ledningen vill verkar int gå fram till dom och släpper igenom bilar efter eget tycker, därför e det så mkt skit inne på området.

Så är man ett bra gäng som vill ställa ut sina nyare bilar så e det bara att prata med ledningen.
dom har hemsida men man måste RINGA för att det ska hända något.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Muschke
21 juni 2009 · 260 Inlägg

själv tycker jag det får komma vilka bilar som "hälst" så länge dom delar upp alla i grupper så man kan kolla på det man vill

d.fagersten
21 juni 2009 · 150 Inlägg

Stefan Varberg du har så rätt jag har också sett nyare bilar på området smile

Sen vill jag säga till er andra att min bil kan inte jämföras med en honda civic eller volvo 740!

Att en Scorpio som min är vanlig var det dummaste jag hört, här i Göteborg ser man nästan aldrig en Scorpio bortsett de som jag och min bror har. Och de få gånger man ser en så blir man förvånad. Visst kryllar det säker av rostiga lik i mörkaste småland och på andra bonnorter där de ofta föredrar en stor, bekväm och driftsäker bil.

Sen en annan grej som är vanlig är ju att folk som kör jänkebil gillar stora bekväma bilar vilket gör att man ofta kombinerar sin jänkare med en bekväm bil även som bruksbil, Scorpio, Volvo 960 gammal Bmw 7 serie osv. Så en sån person skulle kanske tycka det var kul att se en "sån gammal Scorpa" som är i nyckick. Nu kommer ni säker tala om att den ena och den andra har en Impala och en Mercedes A-klass osv. Säkerligen så men de jag känner som har och har haft jänkebil föredrar stora bilar. Jag har själv haft 3 jänkare min far har haft mängder men nu tröttnat och kör vanlig bruksbil. Och självklart en stor sådan. Började med en Scorpio, sen en Peugeot 605 sen skulle det bli en S80 men pga av 2 hundar blev det en något mer praktisk bil, en V70. Dock fullutrustad och med all komfort man kan tänka sig.

Hoppas ni inte repar min hemska ford om den kommer in wink

Kör lite av varje ;)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang