2091
Sök

** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer

Försöker iaf
884 863 Visningar
Uppdaterades senast 11 november 2024
Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 november 2012
sälj den som lös skrot på och gå lös med rondellen och sticksågen haha big_smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
MrEricsson skrev:
sälj den som lös skrot på och gå lös med rondellen och sticksågen haha big_smile

Gör det du på din Volvo först... :-P

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
14 november 2012
te_wik skrev:
MrEricsson skrev:

Gör det du på din Volvo först... :-P

Mvh Tommy

inte värt och sammla ihop en container med plast haha wink
inte lika mkt värt som plåt haha

126 Inlägg
14 november 2012
nå kom igen nu, så lätt ger du väl inte efter ..?cool Givetvis måste det strula lite innan det kan funka kanoners!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Shadow_line_ skrev:
nå kom igen nu, så lätt ger du väl inte efter ..?cool Givetvis måste det strula lite innan det kan funka kanoners!

Näädå. Lånat hem en mätare idag så jag kan mäta upp bränsletryck.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

126 Inlägg
14 november 2012
te_wik skrev:
Shadow_line_ skrev:

Näädå. Lånat hem en mätare idag så jag kan mäta upp bränsletryck.

Mvh Tommy

Nå hyvä. Synd att man bor så långt ifrån så hade ja kunnat ge ett dörrhandtag..tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 november 2012
Trådstartare
Jaha då har jag iaf fått mätt systemtrycket, mätte direkt där den går in i bränslefördelaren, där kallstarten ansluts.

Värdena ser ut som följer (gränsvärden inom parentes)

Vid påslagen tändning och säkring i relät:
6.3 bar (5.8-6.6 bar)

Direkt efter avslagen tändning:
3.5 bar (hittar inget gränsvärde)

Efter 10min:
3.3 bar (min 3 bar)

Efter 20 min:
3.2 bar (minst 2,8 bar)

Så det verkar ju vara helt i sin ordning.

Styrtrycket började jag inte mäta, är inte helt insatt i det så måste läsa lite.

Mvh Tommy

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
15 november 2012
Hum.... o du har ingen annan bränslefördelare som ligger o skräpar? Hur mycket skiljer det på Jetronic'et mellan en turbo o en sugis? Tänkte du har ju skrotat ner några såna här, kanske har något sparat?

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Försöker iaf
12 819 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
Cuefa skrev:
Hum.... o du har ingen annan bränslefördelare som ligger o skräpar? Hur mycket skiljer det på Jetronic'et mellan en turbo o en sugis? Tänkte du har ju skrotat ner några såna här, kanske har något sparat?

Det har jag faktiskt, men tror inte felet ligger där. Den är dessutom väldigt krånglig att chansbyta.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
Projektet står still... garageporten har gått i baklås och hyresvärden är ** och fixar inte!!! Förbannat vad allt ska krångla!

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
22 november 2012
meeeeeen! Drygt värre :-/
Bryt upp porten, kan dom inte snabba sig o öppna får dom väl fixa till'et efteråt istället...

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
Cuefa skrev:
Bryt upp porten, kan dom inte snabba sig o öppna får dom väl fixa till'et efteråt istället...

Kan inte bryta upp det för måste ju kunna låsa efter mig, vågar inte låta det stå öppet.
Men nu har iaf låssmeden varit förbi och fixat! smile

Tro det eller ej men bilen har börjat starta... varför vet jag inte yikes Få se hur länge det håller i sig.

Mvh Tommy

Voodoo
1 444 Inlägg
22 november 2012
te_wik skrev:
Cuefa skrev:

Kan inte bryta upp det för måste ju kunna låsa efter mig, vågar inte låta det stå öppet.

Tro det eller ej men bilen har börjat starta... varför vet jag inte yikes Få se hur länge det håller i sig.

Mvh Tommy

bara små fix sen göra avgas prover på den  då jävla hoppas de kmr nå snö big_smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
Stripz skrev:
te_wik skrev:
Cuefa skrev:

Mvh Tommy

bara små fix sen göra avgas prover på den  då jävla hoppas de kmr nå snö big_smile

Joo men få se om den vill till att börja starta varje gång, haha. Det är ju besiktning ännu som måste göras, fixa avgas å drivknutsdamask/er så..

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
Nåå haft igång bilen igen och den går ju, men inte klockrent.
Läker lite olja och glykol. Oljan verkar komma från tryckgivaren, men allt är så skitigt så svårt att se riktigt. Ska rengöra och se bättre sen.

Glykolen kommer från pumpen till efterkylningen, så får byta den.

Varför allt är så oljigt är att det är hål i en servoslang, den har legat emot styrstaget då bilen är så åt h-vete sänkt. Som ni ser på bilden har t.om färgen på staget nötts bort.

https://www1.garaget.org/gallery/images/28/27325/27325-32643dd661ed0d470ac511c4875a619d.jpg

Just under pumpen hittade jag en glykolsamling
https://www1.garaget.org/gallery/images/28/27325/27325-26e54faa4d0004de1312b7fac7f8e55e.jpg

Jaa, en rejäl tvätt lär det ju bli sen när jag kan köra bilen någonstans där det går att utföra.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
Kunde inte hålla mig, var tvungen att vara ut å köra en sväng tongue hahaa..

Mvh Tommy

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
23 november 2012
Jisses vad kletigt allting var där under tongue
Gick den så pass bra att du vågade köra en sväng? big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Försöker iaf
12 819 Inlägg
23 november 2012
Trådstartare
LeafBox skrev:
Jisses vad kletigt allting var där under tongue
Gick den så pass bra att du vågade köra en sväng? big_smile

Jupp, kletigt överallt sad

Nåå på tomgång går den inge bra men på varv så, drog iväg rätt fint faktiskt, men varvade inte ur den.

Mvh Tommy

126 Inlägg
7 december 2012
nååå mitä veli..står det och jäser eller..?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
8 december 2012
Trådstartare
Shadow_line_ skrev:
nååå mitä veli..står det och jäser eller..?

Nå inte händer det mycket just nu...

Mvh Tommy

Sök