** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**
te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer
Eftersom att du kommit sådär lång kan ju du berätta lite för mig? Är det en givare till extramätaren (oljetrycksmätaren) och en till instrumentpanelen? (röda oljekannan). Vart sitter den/dom någonstans på motorn?
Eftersom att du kommit sådär lång kan ju du berätta lite för mig? Är det en givare till extramätaren (oljetrycksmätaren) och en till instrumentpanelen? (röda oljekannan). Vart sitter den/dom någonstans på motorn?
Om du ser på den andra bilden, i nivå med motorfästet framför oljestickan så ser du en rund liten historia där. Det är en kombinerad givare till oljetrycksmätaren och oljekannan i instrumenteringen. Sen nedanför den sitter en till (på vissa motorer).
Oljetråget borta, samt silen. Lite väl jobbigt utan motorstativ, men lyfta upp på pallbockar går ju också Bulten till vevaxelns remskiva satt som förbannat, måste göra att mothåll så jag kan ta väck den med diverse verktyg. Lånade cristofer_k's eldriva mutterknack men den hade inte en chans
Legat lite lågt ett tag nu men har fått iväg en beställning på delar nu iaf.
Sotningssats Kompletteringssats Bakre vevaxeltätning (osäker på om den följer med kompletteringssatsen eller inte) Topplocks bultar Kamremssats Vattenpump Termosat Kopplingssats
..Tror det var allt.
Audin rullar än, kört ca 400mil med lysande oljelampa. Har dock börjar slamra lite mer från kammen nu, så är nog inte långt borta ett ras nu.
Slipade bort det rostiga och penslade på med rostkonverter.. det senare tog jag ingen bild på dock..
Listerna under lyktorna såg inte heller så roliga ut...
Mattade ner dom med 400 sandpapper
Spolarmunstyckena var lika jävliga dom med. Grundades tillsammans med listerna efter lite spackling
Lite efterspackling blev det.. blev inge bra första gången. Två år gammalt PP100
Är inte så våldsamt som det ser ut, våtslipade grunden innan basen kom på
Färg enligt färkod sprutades på..
Finish'en blev OK, men grundjobbet vart inge bra.. Eller så orkade jag inte vänta ett dygn tills det blev genomhärdat innan våtslip
Bara slipa ner igen..
Å på med nytt..
Få se hur det ser ut efter våtslipning imorgon, risken är att jag får göra om allt igen då spacklet inte ville bete sig riktigt som jag ville.. Är det inte bra så får jag köpa nytt spackel imorgon å göra om - göra rätt.
Absolut inget illa menat..men jag saknar tiden när det var ett projekt att hålla reda på hos dig, hehe. Men du gör ett bra jobb måste jag säga.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.