** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**
te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer
Happ, åkte på nåt så tråkigt som läckage i ena bakoket, kom vätska från axeln till handbromsmekanismen. Packboxen var dålig.
Köpte förra sommaren två packningssatser till Girling bromsok, dessa passade så det var väl bara att sätta igång Tog lite bilder, men det är väl inte så mycket att se så orkar nog inte ladda upp dom.
Jahapp, under nästa vecka ska en lackerare komma och kika på bilen och ge en offert på lackering. Länge kvar tills det är dags men ändå bra att få veta.
Håller på fixar lite mer med A6an, stänkskydden framtill var trasiga så jag har haft nya liggandes ett tag. Dags att byta. Baktill sitter ju inga original så har ett par som jag modifierat för att de ska passa. Blev rätt bra
Fram:
Nya:
Bak innan stänklappar:
Bak nu med stänkskydd, även nya fram men det syns lite dåligt:
Ska antingen fylla i den vita texten med typ däckpenna eller köpa nya fräscha.
Nu bara nästa sida kvar Trevlig valborg på er, skål!
Håller på fixar lite mer med A6an, stänkskydden framtill var trasiga så jag har haft nya liggandes ett tag. Dags att byta. Baktill sitter ju inga original så har ett par som jag modifierat för att de ska passa. Blev rätt bra
Nu bara nästa sida kvar Trevlig valborg på er, skål!
Mvh Tommy
Snyggt som vanligt!! Skål på dig med
Tackar tackar!
Var ett bra tillfälle att se efter rost bakom stänkskydden också, var inte så farligt alls utan lite ytrost bara, får ta lös dom vid ett senare tillfälle och fixa det så det inte blir värre.