900/9000 bromsar...

Saabnorden lastbils chaffis......
20 april 2006 · 299 Inlägg

tjena har en 99 jag ska sätta på 16" superaerofälgar på jag har allt jag behöver för att få på den andra bultcirkel och även 900 oken men har planer på att sätta 9000 ok på undrar vad som behöver göras för att de ska passa? stämmer alla fästen? (bromssköldarna kommer att tas bort) måste man ha 9000 skivor eller går det bra med og900 skivor? skriv vad ni vet!

tacksam för svar mvh micke...

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
Saabnorden lastbils chaffis......
20 april 2006 · 299 Inlägg

ingen som vet?

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
jonTe
21 april 2006 · 5 710 Inlägg

Gör det lätt för dig och använd 900grejjerna.
9000 finns med 2 olika skivor 23.5mm tjocka eller 25mm tjocka, med tjockleken blir det andra ok oxo.
Den ena versionen är EXAKT lika som den ventilerade med 108x4möstret till 900.....alltså byter du till 9000 grejjer så kan du samme skiten om du prickar rätt modell smile
Storleksmässigt är skivorna 280mm i diameter oavsett tjocklek så skillnaden är marginell.

MVH Jonas
..............
Saabnorden lastbils chaffis......
21 april 2006 · 299 Inlägg

okej tackar för det har hört att 9000 bromsarna är lite vassare (till turbo och senare insprutare... ) är de dom värre bromsarna som har smalare skivor? bara undrar framtida planer du vet...  wink men tar nog 900 bromsarna i alla fall så länge..... wink

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
m0derat Militär Stolthet
21 april 2006 · 7 Inlägg

same shit (nästan) different name!

Se bara till att oket e ok innan du skaffar d... sitter en 14 mm bult vid handbroms mekanismen.. skruva bort den o se till at splinset e helt ...annars e d lite jobbigt med handbromsen:P

Saab T8 for LIFE
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang