Olovlig körning

chaib
6 juli 2009 ·

Tja blev tagen för drygt 3 veckor sen av en civ polis det va nämligen så att jag körde runt 100kmh på en 50 väg och va påverkat med alkohol under den tiden, men så blev jag stoppad av polisen och klart har jag inte  körkort för den är redan indragen, hade drygt 1 månad kvar tills jag kunde ta om den igen, men så va fallet att polisen frågade efter leg men det hade jag inte så jag gav mitt personnummer och han skrev upp det, senare sa han att vi skulle skita i att jag körde så snabbt och att jag skulle bara bli dömd till olovlig körning och få minimal böter för har ingen inkomst, och han tog inte heller nån alkohol test på mig ( skumt ) sen gav han mig nycklarna igen och sa parkera bilen, (skrev inte heller under nåt). Det har gått cirka 3 veckor nu och har inte fått nått papper hem eller nåt ännu har till och med ring vägverket igår och bokade teori och upp körning. Besökte även länsstyrelsen och min tid gäller fortfarande. Tror ni att han skiter i det ?

Nehe
6 juli 2009 · 687 Inlägg

Svårt för oss att gissa oss fram till ett svar.

Vänta och se, dock borde du tänka över om du är mogen för att verkligen ha ett körkort?

Punkt Allmänt trevlig.
6 juli 2009 · 94 Inlägg

Jag hoppas att han kommer ihåg det!

Tror du på fullt allvar att du ska kunna köra onykter, utan körkort och 50km/h över hastighetsgränsen?! Man blir ju för f*n mörkrädd.

Kanske fanns en anledning till att dem drog in det första gången? Vissa är inte lämpade till att ha körkort helt enkelt.

chaib
6 juli 2009 ·

japp men som sagt alla gör sina misstag smile

Punkt Allmänt trevlig.
6 juli 2009 · 94 Inlägg

chaib skrev:
japp men som sagt alla gör sina misstag smile

Jag tycker du borde ta en rejäl funderare innan du sätter dig bakom ratten nästa gång..

Senast redigerat av Punkt (6 juli 2009)

bjornt herr
6 juli 2009 · 321 Inlägg

Punkt skrev:

chaib skrev:
japp men som sagt alla gör sina misstag smile

Jag tycker du borde ta en rejäl funderare innan du sätter dig bakom ratten nästa gång..

håller med, en RIKTIG JÄ-LA funderare...

volvoentusiasten
6 juli 2009 · 4 005 Inlägg

troll!

bollen1986
6 juli 2009 · 3 714 Inlägg

luktar troll detta.....

Finns det verkligen människor som tycker det är ok att köra bil onykter?
det där var inget misstag iaf utan detta var ren DUMHET

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
biber
6 juli 2009 · 429 Inlägg

Ibland är poliserna lite för snälla, inget personligt men tycker det är förjävligt. Har man blivit av med kortet en gång är det ok, för att det var troligtviss ett misstag man inte gör om.
Men när du gör något som tar kortet igen... Då är det *** inget misstag i mina ögon hmm

Som sagt inget personligt, bara vad jag anser i sådana här situationer.

// Pontus
chaib
6 juli 2009 ·

man får hoppas på det mesta men 3 veckor utan nåt brev eller nåt så börjar man tänka efter ju om den polisen verkligen glömde mig.

Rquired Allmänt envis
6 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Femtio över, inget körkort och onykter...? Vågar nästan lova att en snut gått hårt åt dig där, att han skulle släppa dig för fortkörningen och rattonykterheten är inte realistiskt.

Å andra sidan, dina drömmar så du bestämmer väl straffet? Eller har du ens vaknat än? roll

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Arradin
6 juli 2009 · 631 Inlägg

Första gången jag verkligen HOPPAS att det är ett troll.

Kita
6 juli 2009 · 234 Inlägg

jag vill inte möta en sån person på vägen!!!

Motorcyklar <3
Honda Accord "Röda Rebellen" (1991)
Skoda Fabia "Gröna faran" (2002)
Muttley
6 juli 2009 ·

troll mytoman, emm .

Om man är påverkad brukar man hamna i fyllecellen, och får bara bli hämtad av en anhörig som måste visa sig nykter med.
Vet då jag varit med och hämtat en som körde påverkad.

Audi_powah
6 juli 2009 · 1 515 Inlägg

erm. . . hmm

1: köra onykter >_<
2: olovlig körning, 1 månad kvar? hur smart kan det vara?
3: 100kh/h på en 50 väg???

- Hoppas verkligen att de drämmer till med ett REJÄLT straff. . .
Då du redan blivit av med kortet en gång, hur moget är detta?. .Man ska väll lära sig utav sinna misstag? iinte repetera och förvärra de???...

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
FireTraXX DFFL
6 juli 2009 · 9 020 Inlägg

tkd_rille skrev:
troll mytoman, emm .

Om man är påverkad brukar man hamna i fyllecellen, och får bara bli hämtad av en anhörig som måste visa sig nykter med.
Vet då jag varit med och hämtat en som körde påverkad.

Kan vara en liknande situation som jag råkade ut för.
Körde som en blådåre på E6 (Omkörningar i högerfilen, 200km/h förbi lastbilar i vägrenen o.s.v.) och när han efter en dryg mil kom ikapp mig så visade han varken legitimation eller något som ens var i närheten av något polisiärt.
Men jag ville ju inte reta upp honom ännu mer och be om det så...

Hände inget då heller.
Han "skulle tänka på det över helgen".

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Audi_powah
6 juli 2009 · 1 515 Inlägg

FireTraXX skrev:

tkd_rille skrev:
troll mytoman, emm .

Om man är påverkad brukar man hamna i fyllecellen, och får bara bli hämtad av en anhörig som måste visa sig nykter med.
Vet då jag varit med och hämtat en som körde påverkad.

Kan vara en liknande situation som jag råkade ut för.
Körde som en blådåre på E6 (Omkörningar i högerfilen, 200km/h förbi lastbilar i vägrenen o.s.v.) och när han efter en dryg mil kom ikapp mig så visade han varken legitimation eller något som ens var i närheten av något polisiärt.
Men jag ville ju inte reta upp honom ännu mer och be om det så...

Hände inget då heller.
Han "skulle tänka på det över helgen".

- vaaah? skulle han tänka över det? mad där har vi ett "bra" exempel på hur vissa poliser verkligen KAN vara, helt otroligt..

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
FireTraXX DFFL
6 juli 2009 · 9 020 Inlägg

Audi_powah skrev:

FireTraXX skrev:

tkd_rille skrev:
troll mytoman, emm .

Om man är påverkad brukar man hamna i fyllecellen, och får bara bli hämtad av en anhörig som måste visa sig nykter med.
Vet då jag varit med och hämtat en som körde påverkad.

Kan vara en liknande situation som jag råkade ut för.
Körde som en blådåre på E6 (Omkörningar i högerfilen, 200km/h förbi lastbilar i vägrenen o.s.v.) och när han efter en dryg mil kom ikapp mig så visade han varken legitimation eller något som ens var i närheten av något polisiärt.
Men jag ville ju inte reta upp honom ännu mer och be om det så...

Hände inget då heller.
Han "skulle tänka på det över helgen".

- vaaah? skulle han tänka över det? mad där har vi ett "bra" exempel på hur vissa poliser verkligen KAN vara, helt otroligt..

Kanske glömda säga att jag inte tror att han var polis egentligen, dumt gjort av mig då det var hela meningen med berättelsen. tongue
Allt han visade var en "polis-paddel" med texten STANNA eller STOPP.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Audi_powah
6 juli 2009 · 1 515 Inlägg

FireTraXX skrev:

Audi_powah skrev:

FireTraXX skrev:

Kan vara en liknande situation som jag råkade ut för.
Körde som en blådåre på E6 (Omkörningar i högerfilen, 200km/h förbi lastbilar i vägrenen o.s.v.) och när han efter en dryg mil kom ikapp mig så visade han varken legitimation eller något som ens var i närheten av något polisiärt.
Men jag ville ju inte reta upp honom ännu mer och be om det så...

Hände inget då heller.
Han "skulle tänka på det över helgen".

- vaaah? skulle han tänka över det? mad där har vi ett "bra" exempel på hur vissa poliser verkligen KAN vara, helt otroligt..

Kanske glömda säga att jag inte tror att han var polis egentligen, dumt gjort av mig då det var hela meningen med berättelsen. tongue
Allt han visade var en "polis-paddel" med texten STANNA eller STOPP.

- jaha, hahaha. En "wannabe.copp" lol
Måste mer än instämma på att det var dumt. . 200km/h > insidan > x antal lastbilar? ajajajajj. . Vorre en annan sak om du gjorde det på det "lagliga sättet" dvs i vänsterfilen :p. men men, hoppas du inte gör om det smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Xoreza
6 juli 2009 · 406 Inlägg

Du ska vara jävligt glad:O 50 km för fort på en 50 väg utan körkort och vara full ja då hade du fått setat något/några år på kåke. Dock så kan du få räkna med svindyra böter och ev att du inte får ta ett körkort på 1-2år. Dels så bryr dom sig ej om din ekonomi. Du får ett belopp att betala och kan du inte betala så går det till kronofogden där dom lägger på 1000kr och en massa ränta. Sedan drar dom från din lön så du får ut exakt så du överlever månaden:/ Men du bör fundera om du ska ha körkort eller ej. En vacker dag händer det något antingen dig eller någon annan och då lär du ju inte se himlen på länge utan bara se en cell:/ Första kanske andra gången går väll sådär men 3 gången då ligger man inte bra till.

Senast redigerat av DJeXCute (6 juli 2009)

MvH Glenn Wiberg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang