Moparboy440 skrev:
KingWS6 skrev:
Camaro och Trans Am (same shit - different name...) generation 4 med LT-1 motorn gör 0-100 på 5,4 sek. Av egen erfarenhet med klockan och en Trans Am '94. Och finns i prisklasser från 50-130. 000:- på blocket.
Inte lika snabb som japsarna då ... om deras tider stämer.
men du har ju en med automat, manuell växlad e snabbare. dessutom har du ingen ss modell.
länk till wiki där ja hittade tiderna :
http://en.wikipedia.org/wiki/Fourth-gen … let_Camaro
Sant min '94 var automat vilket kan öka 0-100 tiden lite jämfört med en manuell ... om den som kör manuell kan växla snabbt vill säga- vilket långt ifrån alla kan, speciellt med den "tunga" koppling som är på dessa bilar. Nu kör jag en WS6 som är detsamma som SS (fast på pappret är WS6 starkare än SS, men det vet de flesta bara är bogus...
Kom ihåg att det är två olika motorer i generation fyra: LT-1 mellan '93-'97 och LS-1 '98-'02.
Efter mycket informationssökande om generation fyra bilarna senaste året har jag kommit fram till följande;
Trans Am, Camaro, Z28, WS6, SS Formula, Firehawk och allt vad de heter har i det närmaste identiska komponenter och prestanda. SS=WS6 kan man säga, det enda som skiljer är exteriören och interiören. Det är en smaksak vad man väljer. Jag föredrar Trans Am på grund av skönare säten samt snyggare skal.
De olika fabriksuppgifterna på motorstyrka är mest för att rättfärdiga de olika prissättningarna på modellerna men det är likadana drivlinor i dom och likadan prestanda. Ram Air paketen gör varken till eller från ... eller kanske att de kickar in och ger en liten extra push i 150/kmh och uppåt, men de ser jävligt grymma ut i alla fall!

Det enda som är säkert är att alla siffror är i underkant; SS, WS6, Z28 och Firehawk har cirkus 345 hästar i motorn allihopa, alltså '98-'02. Men samma princip gäller '93-'97 också, dock lite mindre kusar i dom.
Dock så är Trans Am lite tyngre (35kg) då den har mer och annan utrustning som stolar samt annat (som jag inte vet vad det skulle kunna vara för nåt ... nån?) vilket Camaro drar fördel av. Vad de andra modellerna väger kommer jag inte ihåg, tänder inte på siffror igentligen men vilken av dessa bilar som skulle vinna ett race beror nog mer på om det är ett måndagsexemplar eller inte.
Summan av kardemumman blir då - Det är samma bil igentligen.

Ursäkta utläggningen!
Edit: Vill bara poängtera att nu kör jag en '02 Trans Am WS6 (vilket alla nog kan se ändå) och den gör 0-100 på 5 blankt. Egen klocka så - take it or leave it! Men en sån maskin går inte under 100.000:- så jag brydde mig inte om att tipsa om den. Min förra '94 gjorde 5,4 med samma klockningsutrustning. (GPS....)