Vad kul att fler av er tycker M6-fälgarna ska vara kvar -men , det gör det svårare att fatta ett beslut. Kanske man skulle lägga pengarna på en KW Coilover sats istället ?
Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Vad kul att fler av er tycker M6-fälgarna ska vara kvar -men , det gör det svårare att fatta ett beslut. Kanske man skulle lägga pengarna på en KW Coilover sats istället ?
Funderar på andra fälgar sommaren 2011 , VMR Wheels har fina fälgar , helt klart. 19" räcker på de vägar Jämtland erbjuder. 8,5 fram och 9,5 bak isåfall. Iofs inget fel på mina M6 , de är helt utan skador sånär som en liten ,liten grej som var redan då jag köpte dom men den är lagad och syns inte. men det är bara för att byta utseende på bilen jag vill byta.
Hade ett par olika spacers hemma från tidigare bilar och ville se om hjulen gick att flytta ut tightare mot skärmkanten. De svarta är riktiga H&R 20mm spacers och de aluminiumfärgade är 10mm spacers. Testade 20mm men det är bara att inse att så går det inte att köra. Inte heller 10mm tror jag funkar om man nu inte vill köra tyskstuk och det vill jag inte på denna bil. Ska skaffa 5mm och längre bultar istället.
så här ligger hjulet nu...
Senast redigerat av eastmotorsport (26 februari 2011)
Nu har jag med hemmagjord spacer på bakhjulen flyttat ut hjulet 5mm och det här ska kunna fungera även med last i bilen. Ska undersöka samma sak även fram.