Usch, nu har det varit mycket på sistone så i helgen fick jag en lucka över för att skruva lite med 9-5an igen!

Har dock börjat lite lätt med montering av småprylar i motorrummet.
Började med montering av spridarna, stötte på problem Direkt!!
Trycker man spridaren i botten på railen får man inte på clipset ordentligt...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59709/59709-e5498ec1d600907445a27f46d9e67ecf.jpg]()
Drar man ut spridaren en liten bit får man dock på clipset, men det känns inte särskilt rätt att göra på det viset!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59709/59709-f71e3dcb15986757b87568e4e9837be2.jpg]()
Där sitter spridaren inte i botten, så det känns onekligen som att o-ringen kommer bli kortlivad om spridaren ska sitta på detta sätt?
Men Spridarna har fått sitta på detta vis så länge så railen kunde skruvas på plats så länge, och då dök nästa problem upp. Gamla fuelrailen passar inte på nya Aero-insuget...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/60/59709/59709-389b1f4b0f09f087a73933e13832d61b.jpg]()
Så min fråga är, hur mycket skiljer det egentligen på railen mellan ett helt och ett delat insug? Uppenbarligen är ju infästning helt åt helvete, men är där någon mer skillnad?
Sen kan jag ju passa på att säga det att jag efterlyser en fuelrail som suttit på en bil med helt insug. Eller finns det någon annan fuelrail som är bättre att satsa på? Bilen ska ju gå på etanol sen.