Känns som du äntligen börjar få lön för allt ditt hårda slit! Grattis!
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
Värt att kolla på men jag är fortfarande lite inne på att "limma" fast gängade tappar....
jag ska kolla på vad det var vi använde på lite tätningar till min vevhusventilation, det var iaf. nåt som dom använder på ubåtar till vattenrören, jag är övertygad om att det klarar både tryck och temperaturskiftningarna.
Återkommer under helgen
Låter som nått som skulle kunna fungera
nu har det tagit tid innan jag hittade vad vi använde men det var den loctiten som m_a_c refererade till
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
jag ska kolla på vad det var vi använde på lite tätningar till min vevhusventilation, det var iaf. nåt som dom använder på ubåtar till vattenrören, jag är övertygad om att det klarar både tryck och temperaturskiftningarna.
Återkommer under helgen
Låter som nått som skulle kunna fungera
nu har det tagit tid innan jag hittade vad vi använde men det var den loctiten som m_a_c refererade till
Plötsligt händer det! Hittat en turbo som på pappret ser ut att vara det mest optimala jag kan hitta. Aggregatet kommer från en Arctic Cat 660T (en skoter kan jag berätta för er som är lika nollåttiga som mig...). Hittade turbon på en skrot långt uppe i norr, den var lite dyrare än vad jag hade tänkt mig men jag får med mig lite av prylarna som sitter runt turbon så det kändes som en bra deal ändå. Efter att vi kommit överens om priset så kom jag på att dom sa att jag skulle få med grenröret, motorn som turbon kommer i från är också trecylindrig.... kan man ha så tur att grenröret går att använda?
I dag kom turbon jag beställt, en IHI RHF4-13068E från en ARCTIC CAT T660 TURBO 2006. Fick tyvärr inte med grenröret som jag hoppades. Får se om jag kan få loss det till rätt peng för att modifiera och använda till projektet. Om inte så blir det att fila vidare på det jag börjat bygga.
Saknas lite småkrafs för att få klar subframen samt att jag behöver besikta bilen innan jag plockar i nya motorn... men till sommaren ska den vara ute på vägarna. Hoppas att motor och låda sitter i subframen i helgen, dock behöver jag få tag på andra motorfästen...
Lättare svänghjul och justeringar i programvaran kommer ge förbättringar... sen klurar jag på om det går att lura elektroniken också.
Men största förbättringen med växlingen är att den inte kommer tvinga i en ny växel förrän 9000rpm jämfört med ca 6200rpm original. Om jag har räknat rätt så kommer bilen vara uppe i 101km/h vid 9000rpm på tvåans växel. Så 0 till 100 lär gå snabbt.... 100 till 0 lär också gå snabbt med de nya bromsarna.
Är faktiskt skönt att veta att du är en av dom som tänker lika mycket på 100-0, som 0-100!
Ska det gå fort på banan så är bromsarna lika viktiga... Ska jag ha chans att köra ifrån andra så är min plan att bromsa senare och hålla högre hastighet i kurvorna
Är faktiskt skönt att veta att du är en av dom som tänker lika mycket på 100-0, som 0-100!
Ska det gå fort på banan så är bromsarna lika viktiga... Ska jag ha chans att köra ifrån andra så är min plan att bromsa senare och hålla högre hastighet i kurvorna