Som jag nämnde tidigare så kom aldrig mitt måttbeställda rör till vatten ut från turbon så istället började jag titta på att göra ett eget. Åkte till Bauhaus för att köpa 10mm kopparrör, hittade bara kromade men tänkte att det kanske fungerar.
Sågade loss banjokopplingarna från ett gammalt kylrör och slipade till så att dom passade in i det nya röret.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-96f743613ae3b84891763478f9012919.jpg]()
Värmde med två brännare för att få upp temperaturen bättre när jag lödde ihop det med mässingslod, fungerade kanon

Glödgade sedan hela röret så att det skulle bli enklare att forma.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-6f4ec965e30e6e57c4729aa16a94640e.jpg]()
Var ganska lätt att böja till röret så att det snirklar sig runt turbo och annat utan att ta i någonstans. Riktigt nöjd med resultatet.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-ca5e4b9dfebd8085888bb90e345a30b3.jpg]()
Gav mig sedan på att göra klart oljereturen, missade dock att ta bild på det. Jag är fortfarande inte helt nöjd med nivåerna men det får duga tills vidare (om jag känner mig själv rätt kommer jag antagligen göra om det minst en gång till....).
Den måttbeställda slangen till olja in till turbon blev på tok för lång... vet inte hur jag tänkte när jag mätte upp den. Den är tillbakalämnad för att kortas ner. Det är det sista på turbon förutom lite vakuumslangar

Jag har fått en del gjort den här helgen även om det kanske inte syns. Nästa lördag ska jag iväg till en kompis som har en bättre utrustad verkstad. Han ska hjälpa mig med att svarva till bulten som ska hålla wastegate-klockan till wastgate-armen. Ritade upp bulten tidigare men jag ska göra ett par justeringar så det kommer kanske en ny ritning senare ikväll.