2915
Sök

Smart Roadster Coupé - Dubbla effekten - Motorn startad!!

Målet är att dubbla effekten på en Smart Roadster med en motorvolym på 0,7l fördelat på 3 cylindrar. Original har motorn 82Hk.

899 465 Visningar
Uppdaterades senast 28 december 2016
9 Inlägg
31 maj 2012
problemet blev när dem ladda 1.5 bar på min så gick lådan in i nödläge...Fick stänga av bilen och starta den, så var den normal igen. Men problem men blev mer o mer uppenbara även vid lägre farter vilket inte var fallet i början. Då var det mest vid hård körning kring 180-200km...farter som jag ytterst sällan testa smile:
Om du hör något positivt från snubben i england, den dryge, så hojta till här. Vill göra något grymt av denna underbara bil. Är kul som fan att man kan köra rakt i botten på rödmarkeringen om man vill. Men det är lika kul att bara smyga omkring med den tycker jag. Den rör på sig när man behöver det.

Skulle vilja hitta någon som tar sig an att bygga om taket till panorama,glas,tak i cabb variant som nu. Hade varit grymt snyggt.

9 Inlägg
31 maj 2012
"vadav" jag kan inte hitta någon ratt på "brabus v6" på ebay sad

Jackass
802 Inlägg
1 juni 2012
Laszlo14 skrev:
"vadav" jag kan inte hitta någon ratt på "brabus v6" på ebay sad

Kan ju vara så enkelt att det inte finns någon ute till försäljning just nu? :-)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

5 Inlägg
1 juni 2012
Ser ikke ut som det er noen "Brabus" ratt til salgs akkurat nå nei, eneste jeg fant var Raid sitt.. 
http://www.ebay.de/itm/SMART-ROADSTER-T … 256c1448d0

Delenummer på brabus rattet er: SQ0017552V001000000

og etter litt søk fant man..   http://www.rs-parts.com/onlineshop/inde … naben.html

9 Inlägg
1 juni 2012
Tack....Rs-parts hade den riktiga tjocka ratten..

1 290 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
Den från RAID har inte paddlar tror jag.....

1 290 Inlägg
1 juni 2012
Trådstartare
Laszlo14 skrev:
problemet blev när dem ladda 1.5 bar på min så gick lådan in i nödläge...Fick stänga av bilen och starta den, så var den normal igen. Men problem men blev mer o mer uppenbara även vid lägre farter vilket inte var fallet i början. Då var det mest vid hård körning kring 180-200km...farter som jag ytterst sällan testa smile:
Om du hör något positivt från snubben i england, den dryge, så hojta till här. Vill göra något grymt av denna underbara bil. Är kul som fan att man kan köra rakt i botten på rödmarkeringen om man vill. Men det är lika kul att bara smyga omkring med den tycker jag. Den rör på sig när man behöver det.

Skulle vilja hitta någon som tar sig an att bygga om taket till panorama,glas,tak i cabb variant som nu. Hade varit grymt snyggt.

Den "dryge" från england har jag lagt ner... går inte att snacka med killen.

Har en uppsättning dubbla ventilfjädrar som klarar betydligt högre RPM, dessa med en kam från AGAP gör nog rätt mycket.

5 Inlägg
1 juni 2012
Exsicco skrev:
Den från RAID har inte paddlar tror jag.....

Korrekt.

9 Inlägg
2 juni 2012
har du själv testat dessa dubbla ventilfjädrar??
Senast redigerat av Laszlo14 (2 juni 2012)

1 290 Inlägg
3 juni 2012
Trådstartare
Laszlo14 skrev:
har du själv testat dessa dubbla ventilfjädrar??

Har det i projektmotorn.

5 Inlägg
14 juni 2012
bump

1 290 Inlägg
23 juni 2012
Trådstartare
vadav skrev:
bump

Lugn.... jag kommer igång igen om någon vecka smile

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
24 juni 2012
Dags att öka nu, en annan har fått sitt härke att rulla redan tongue

6 Inlägg
26 juli 2012
Då så. Två sena kvällars läsning till sent efter tolv och jag är klar med sjuttiosju sidor Smart. Avundsvärd målinriktat driv!

Automobiliana
automobiliana.blogspot.se

1 290 Inlägg
28 juli 2012
Trådstartare
erolorhun skrev:
Då så. Två sena kvällars läsning till sent efter tolv och jag är klar med sjuttiosju sidor Smart. Avundsvärd målinriktat driv!

Kul att du tog dig tid att läsa igenom projekttråden. Hoppas komma igång snart igen med bygget då hela sommaren har gått till hus och trädgård smile

6 Inlägg
30 juli 2012
Av en händelse så ramlade tankarna in på Smart Roadster en dag på svärfars landställe (vill minnas att oktan-gurun Gordon Murray äger en sådan som daily driver) efter att ha varit målinriktad på Miata. Verkar finnas en del från 50k och uppåt... Sökte lite på måfå efter info och hamnade i din projekttråd.
Sällsynt (och vackert) holisitiskt kvalitètstänk men som du påpekat flera gånger så finns det väldigt få färdiga prestandadelar till SR...

Automobiliana
automobiliana.blogspot.se

1 290 Inlägg
23 augusti 2012
Trådstartare
Blir så irriterad när jag läser Roadster-annonser på blocket, hittar ofta annonser som är vilseledande och direkt felaktiga.

Här är en som påstår att det är en Brabus. Om han inte gömt reg nr så skulle vi nog se en 60hk eller på sin höjd en 82hk-modell. Den har avgassystemet från Brabus men jag har aldrig hört talats om en Brabus som original levererades med påtfälgar.... men vem vet, jag kan ha fel tongue
http://www.blocket.se/sodermanland/Smar … 11&w=3

Här har vi en annan som har kolfiberkaross, det är ju grymt coolt wink
http://www.blocket.se/stockholm/Smart_R … 11&w=3

Hur som.... i helgen är det dax att städa garaget så att jag kan komma igång igen med bygget. Tack till alla som inte tröttnat och finns kvar i tråden smile

EDIT: Stavfel
Senast redigerat av Exsicco (23 augusti 2012)

1 212 Inlägg
23 augusti 2012
smilesmilesmilesmile
Exsicco skrev:
Blir så irriterad när jag läser Roadster-annonser på blocket, hittar ofta annonser som är vilseledande och direkt felaktiga.

Här är en som påstår att det är en Brabus. Om han inte gömt reg nr så skulle vi nog se en 60hk eller på sin höjd en 82hk-modell. Den har avgassystemet från Brabus men jag har aldrig hört talats om en Brabus som original levererades med påtfälgar.... men vem vet, jag kan ha fel tongue
http://www.blocket.se/sodermanland/Smar … 11&w=3

Här har vi en annan som har kolfiberkaross, det är ju grymt coolt wink
http://www.blocket.se/stockholm/Smart_R … 11&w=3

Hur som.... i helgen är det dax att städa garaget så att jag kan komma igång igen med bygget. Tack till alla som inte tröttnat och finns kvar i tråden smile

EDIT: Stavfel

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

238 Inlägg
23 augusti 2012
Jag har fortfarande en stor låda dela till dig tongue

Mvh
Ola Ekegren

Sök