Val av sprut

kimplan
21 juli 2009 · 12 Inlägg

Tjena ska välja sprut till min bil nu och blir nog ett ms. har en BMW 328i och min tanke var att köra original tänd spolar men går detta att köra med ett ms out off the box eller blir man tvungen och göra något mer? tack på förhand MVH Kim smile

BMW M3 E36 (1993)
sjovold Wolfman Cruisers
21 juli 2009 · 1 258 Inlägg

kimplan skrev:
Tjena ska välja sprut till min bil nu och blir nog ett ms. har en BMW 328i och min tanke var att köra original tänd spolar men går detta att köra med ett ms out off the box eller blir man tvungen och göra något mer? tack på förhand MVH Kim smile

såg att du ska ha turbo i bmwn så tänke kan ju vara lättare för dom mer motor kunniga att lista ut om du skriver din setup å effekt mål kanske? smile

Mvh Markus

----->Strippen S2<-----

VCRACING
kimplan
21 juli 2009 · 12 Inlägg

sjovold skrev:

kimplan skrev:
Tjena ska välja sprut till min bil nu och blir nog ett ms. har en BMW 328i och min tanke var att köra original tänd spolar men går detta att köra med ett ms out off the box eller blir man tvungen och göra något mer? tack på förhand MVH Kim smile

såg att du ska ha turbo i bmwn så tänke kan ju vara lättare för dom mer motor kunniga att lista ut om du skriver din setup å effekt mål kanske? smile

Mvh Markus

Ska enbart köra ARP bultad topp och tjokc toppackning till en början i och med att min motor är hel alu så tål inte blocket så mycket så laddar kanske 0,9-1,0bar max

BMW M3 E36 (1993)
StoffeR32 ATM
23 juli 2009 · 24 Inlägg

perfektpower.com har svaret för en billgare peng
Har du en slant över typ 11 000:- och är lite pryltokig ska du satsa på ett Nira i3 där du kan se ALLT i en laptop när du kör bilen, temperaturer , tryck, varvtal, spikningar, effektkurvor, + mera kul
Med Nira sprutet kan du köra med original spolar och alla orginal givare.
dvs du får en hög med massa vita kablar där det står på varje kabel vad som skall vara var, lite klipp o klistra är de ju wink
Du kan även använda original luftmassemätare eller om du så vill köra via Bredbandslambda smile

Volvo S40N "snoken" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang