Om du kör med helt öppet så blir du ju av med en massa olja. Bättre då med en catchtank. Dessutom kanske lite oljedimma inte är så dumt för turbon?.. Har du rengjort vevhusventen så borde det funka, visst kan oljefällorna vara väldigt kleggiga men om den inte är helt full så borde den funka. Det vanligaste som sätter igen på turbomotorn är vid nippeln där den större slangen kommer från oljefllan och går in i insugsslangen.(enlgt den store Pettson) Det sitter nån slags nippel där som har en el-anslutning. ( Jag har inte riktigt förstått vad elanslutningen är till för men kanske nån uppvärmning? )
Annars så sitter det mesta av klägget i slangarna till/från oljefällan. Vissa (vill tro) tror att det går att blåsa ut med tryckluft, men skiten kan vara (så var det i min) nästan som modellera i konsistensen...
Senast redigerat av perzy (23 juli 2009)
Volvo S80 2,9.