Vilket märke ska man använda sig av?

Gizze Solfilmsmontör
23 april 2010 · 68 Inlägg

Xoff skrev:
jag låter bilden säga min mening i denna frågan!

http://www1.garaget.org/archive/5/4671/ … 481929.jpg

Lite av ett märkes freak kanske? smile

Montering av solfilm, säkerhetsfilm, fönsterdekor, skylt & bildekor. www.solskyddscenter.com
Xoff Volvo tönt... =)
25 april 2010 · 2 344 Inlägg

Gizze skrev:

Xoff skrev:
jag låter bilden säga min mening i denna frågan!

http://www1.garaget.org/archive/5/4671/ … 481929.jpg

Lite av ett märkes freak kanske? smile

finns väl en risk för det cool hehe... men det är bra grejjer å jag är nöjd, det är nog huvudsaken...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Noxxer
25 april 2010 · 1 482 Inlägg

Jag kör på 3m polering, Mr Car Care PGS försegling.
Fälgtvätt Sonax.

Invändigt kör jag det som verkar bra.. typ turtlewax osv.

BLT Service
Theracords Music Label
RaceS40
25 april 2010 · 15 Inlägg

Bästa produkterna jag kört med är helt klart Lahegas alla sortiment för både in och utvändigt.Rekomenderar starkt deras BananaWax!..Allt som allt är Lahegas prdukter fruktansvärt bra medel med lång livslängd.. Smart ABs saker inte dåliga heller!.. Och när de gäller shampoo är Essex mycket bra!

RaceS40

Senast redigerat av RaceS40 (25 april 2010)

Volvo S40 "E85" (2000)
Torlejf Bilvårdstönt.
25 april 2010 · 1 109 Inlägg

RaceS40 skrev:
Bästa produkterna jag kört med är helt klart Lahegas alla sortiment för både in och utvändigt.Rekomenderar starkt deras BananaWax!..Allt som allt är Lahegas prdukter fruktansvärt bra medel med lång livslängd.. Smart ABs saker inte dåliga heller!.. Och när de gäller shampoo är Essex mycket bra!

RaceS40

Smartabs polermedel är inte mycket att hänga i julgranen direkt, men deras rengöringsprodukter gillar jag.
Fönsterputs, avfettningar och liknande, dock kan priset diskuteras gällande vissa utav produkterna.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Michele_Lamborghini
23 juli 2011 · 7 Inlägg

En bra regel som ofta funkar förvånansvärt bra för hemmafixaren att följa är att "ju attraktivare förpackning desto sämre produkt".

Juven
28 juli 2011 · 10 Inlägg

Repiga bilar =3m
Små repiga =lahega
Mjukpolering=Smartab

StalkerK
28 juli 2011 · 111 Inlägg

henke_92 skrev:
turtle producterna är bra smile bredt sortiment, dock lite dyra
använder bilvaxet på bilarna, interiör tvätt på insidan, fälgtvätt, och använder också vinyl uppfräsharen
allt funkar bra
använder på cykeln, moppen, mor å fars bilar, utmärkta varor fast som sagt dyra och svåra att hitta

Måste bara tillägga Turtle fälgrengöring är skit, det fräter och stänker som fan. Inte syra-fri heller. Så hade nog aldrig gått med denna på chrom eller aluminiums fälgar. Dens jobb är inte att rengöra fälgar, mera betongväggar och trottoarer. mvh Kasper.

THEBADGUY Gorgilus addictus
28 juli 2011 · 4 734 Inlägg

Använder det mesta av Turtles produkter.
DOCK! När det gäller fälgrengöring finns det bara en, och det är Sonax Extreme!
Tar verkligen ALLT. Och behöver inte ens köra med svamp efteråt på fälgarna. Räcker bara med högtryckstvätt så försvinner allt smile

(och tacka fan för det! OZ Superturismo är fan inte roliga att tvätta...tongue)

Senast redigerat av THEBADGUY (28 juli 2011)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
VD-Design
30 juli 2011 · 1 324 Inlägg

Jag föredrar 3M vid polering, Riktigt bra mot repor.. Och autoglym när det gäller glans..

Volvo V70 "D5" (2010)
Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Juven
30 juli 2011 · 10 Inlägg

Tvättar av fälgarna med Biokleens Alushine , Sjukt bra produkt. Har testat flera olika men har aldrig hittat  någon lika bra som biokleens.

Turbo_Erik
31 juli 2011 · 526 Inlägg

Jag gillar Autoglym..

350Z-R
31 juli 2011 · 219 Inlägg

Meguiars !!

Nissan 350z - N/A (UpRev)
JesperNilsson
4 augusti 2011 · 71 Inlägg

Dodo Juice , Chemical Guys , finns ju massor med fina produkter ..  Dock har jag slutat helt med Turtle ..

Volvo V70 D4 "R-Design" (2013)
Cupra_
4 augusti 2011 ·

Sj kör jag med 3M Fastcut plus vid polering och tycker det är helt överlägset sonax, turtle och liknande "mackmedel".  Vid vaxning använder jag mig av Lahegas "SealWax" som jag lägger på och som får ligga över natten innan överskottet tas bort dagen efter. Håller länge med god avrinning.

Vid tvätt däremot kör jag med Smartab/Autosmart. Grönt schampoo i 1-litersflaska med extra glansmedel. Blir blank och fin iaf.. En kapsyl/hink vatten så det är drygt också.

DanneGTV6
30 augusti 2011 · 270 Inlägg

viccoA skrev:
Meguiars duger om du vill ha allt från samma leverantör... smile

Dom inte bara duger, dom är helt makalöst bra!!!

DanneGTV6
2 september 2011 · 270 Inlägg

http://img64.imageshack.us/img64/8601/garagebild.jpg

Så här blev min slarvigt omlackade gamla alfa efter en Meguiars polering. Alla knottror och rinningar försvann smile

dfine BMW entusiast
4 september 2011 · 579 Inlägg

DanneGTV6 skrev:
http://img64.imageshack.us/img64/8601/garagebild.jpg

Så här blev min slarvigt omlackade gamla alfa efter en Meguiars polering. Alla knottror och rinningar försvann smile

Man kan inte låta bli att märka alla trådar där du skriver om hur bra meguiars är och hur alla andra medel är värdelösa, och att företag häller meguiars produkter i sina flaskor på elmia mässan osv..

Du skryter också med den bilden där man inte ser ett skit av lackens skick. Bilen ser nytvättad ut som bäst.
Du driver eget och säger att du är professionell rekondare så man tycker att du borde ha en bättre bild om du ska övertyga folk..

DanneGTV6
4 september 2011 · 270 Inlägg

dfine skrev:

DanneGTV6 skrev:
http://img64.imageshack.us/img64/8601/garagebild.jpg

Så här blev min slarvigt omlackade gamla alfa efter en Meguiars polering. Alla knottror och rinningar försvann smile

Man kan inte låta bli att märka alla trådar där du skriver om hur bra meguiars är och hur alla andra medel är värdelösa, och att företag häller meguiars produkter i sina flaskor på elmia mässan osv..

Du skryter också med den bilden där man inte ser ett skit av lackens skick. Bilen ser nytvättad ut som bäst.
Du driver eget och säger att du är professionell rekondare så man tycker att du borde ha en bättre bild om du ska övertyga folk..

Japp jag är en skrytmåns och tycker själv att jag är bäst i hela universum på rekond wink

dfine BMW entusiast
4 september 2011 · 579 Inlägg

DanneGTV6 skrev:
Japp jag är en skrytmåns och tycker själv att jag är bäst i hela universum på rekond wink

Du verkar väldigt seriös. Vad heter ditt företag?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang