Motor växellåda + drivlina Opel Rekord.

Siko
1 augusti 2009 · 168 Inlägg

Hej har planer på ett nyttt projekt nu, en opel rekord , fasst utan drivlina motor och växellåda. nu är det så att jag har en välldigt kunnig svärfar att ta hjälp ifrån när det gäller själva bygget så ifrågasätt inte mina kunnskaper lr kritisera mig om jag verkar okunnig, för mina kunnskaper är begrännsade, men själva anledningen till att jag skapa den här tråden är det att jag undrar över det hära med rivlinan , kardan och växellåda/motor, när det gäller att plocka ihop bakaxel och kardan + drivaxel till växellåda så undrar jag, jag vet såklart att det itne är bara plug and play, men vill ha förslag på vilka drivlinor som passar med varran samt i vilka motorer , vilka jag kan kombinera, alla hjälpsamma svar uppskattas

Tack på förhand smile

MattiasH
1 augusti 2009 · 1 291 Inlägg

vilken årsmodell på rekorden är det?

Har du funderat på vilken typ av motor du vill ha, V8? rak 6a? 4a?
effektmål samt turbo eller inte?

Siko
1 augusti 2009 · 168 Inlägg

Jag har funderat på en rak 6'a lr v6'a, v8 är inget alternativ än. Turbo har jag inte tänkt på än, det kommer väll senare antarjag genom byggets gång,smile Jag vet faktiskt inte, den jag kanske ska köpa bilen av har bara beskriveit den som en opel rekord Cupé, frågade dumt nog itne efter årtalet. hmm

MattiasH
1 augusti 2009 · 1 291 Inlägg

Årsmodell är lite av en förutsättning för att kunna ge några tips wink

här har du en rekord -69 med omega 3000 motor
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=5503

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang