2971
Sök

Audi 100 2.3 -88B - Massa problem

557 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Jag har nyligen bytt kylare och värmepaket i min audi 100 2.3 -88b men då får jag ingen kall luft i bilen. Tempen är kring 90 - 100 grader. Men vad jag har förståt så är audi 100 2.3s tempmätare lite små lurig. Rätta mig om jag har fel.

Jag har testat att stå i en brant nerförs backe och i en uppförs backe utan resultat. Samma temperatur och samma goda värme i hytten så här nu under sommaren så fryser man varken ute eller inuti bilen :p
Måste ju säg att de är som att sitta på mallis i bilen. Fattas bara ölen.

Frågor:
Så vad ska jag göra nu?
Har tappat bort ett av clipsen till värmepaketslådan (den där stora vita klumpen) så vart kan jag få tag på nya?
Senast redigerat av TeamNorrland (23 augusti 2009)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 augusti 2009
Menar du clipsen som håller ihop de två delarna så finns väl de på VAG? Art.nr 321 819 059.

Är du säker på att du fått vajjrarna rätt till värmepaketet? Verkar ju som att den e fast på varm läget.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

557 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Menar du clipsen som håller ihop de två delarna så finns väl de på VAG? Art.nr 321 819 059.

Är du säker på att du fått vajjrarna rätt till värmepaketet? Verkar ju som att den e fast på varm läget.

Mvh Tommy

Jajjemensan, dom dära clipsen.
Vad jag tror iallafall så är dom på plats. Blir väll att slita isär den igen. Men jag måste ha garage nu för de, börjar bli så jääävla kallt.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 augusti 2009
Det finns väl ett spjäll uppe på varmepaketet, ett spjäll för varmluftsavstängning. Den ska vara synlig när plasten under vindrutan är borta. Kolla så den sitter korrekt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

557 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Ska göra det så fort jag kommer nära bilen.

557 Inlägg
22 augusti 2009
Trådstartare
Nu kommer en felsymtoms update hära :
Problem efter kylar och värmepaketsbyte
Temp kring 90 - 105
Varmluft (Ibiza)
Tempen sjunker till ca 90 när de är kallt ute
Dricker mer glykol

Annat
Dricker servoolja
Svänger jag max eller nästan max så stannar ratten kvar i de läget

Kan termostaten ha nånting med detta att göra?

Jag har testat att stå i en backe och lufta systemet men utan resultat. Alla wirar verkar sitta korekt (enligt mig)

Hjälp skulle nu vara bra att ha för de är inte roligt att sitta med nerdragna rutor hela tiden.
Senast redigerat av TeamNorrland (24 augusti 2009)

Sök