Subaru impreza 2.0 GT frågor

V5-Johan
16 augusti 2009 · 15 Inlägg

Har en subba impreza som har gått snart 10.000mil, hörde av förra ägaren att den va chippad med unichip tror jag det va men han visste inte riktigt och att han nyligen bytt LMM och olja, tankar den med 95 soppa, men får för mig hela tiden att den går lite ryckigt, ja just ett öppet filter är det också och 3" från turbon, kan det vara soppan som spökar, om jag skulle tanka 98 skulle det skada eller göra någon förändring på motorn, hade en saab 9-3 innan å den chippade jeg och då rekommenderade dom att tanka 98 istället, men just saaben gick sämre av det tyckte jag, ja kan ju vara vad som helst egentligen, men jag vill bara höra från kanske evetuellt andra subaru ägare som är lite haj på sådana här bilar, själv är jag nybörjare på dom, men lär mig mer å mer hela tiden om den

Calleklutt
16 augusti 2009 · 241 Inlägg

Skadligt att tanka 98 kan de ju inte vara iaf

BMW 335i Coupe "BurgerTuning" (2007)
skinkis WestCoast!
17 augusti 2009 · 86 Inlägg

Ett chip är oftast anpassat för att gå på just BF98. Om du vill ha ut effekten som ett chip skall ge så är det BF98 som gäller. Saabens Trionicsystem känner ju av vad du kör med för bensin och adapterar systemet efter bensinen. Att den går sämre på BF98 tror jag inte en sekund på, skall snarare vara tvärtom!

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07
Holden Commodore "VL Turbo" (1986)
V5-Johan
17 augusti 2009 · 15 Inlägg

okej, tack så jättemycket för svar, ska testa med 98 så får vi se om det händer grejjer:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang