Sharky
2 maj 2006
· 10 287 Inlägg
Ja, givaren måste sitta så nära. Montera ORDENTLIGT så att inte givaren kan vibrera och ta i.
Borra hålen för givaren?? Men du måste ju köra med ett Volvo-svänghjul och det finns djupa pottsvänghjul med 58 (60 minus 2 ) gropar. Annars om du ändå ger dig på att borra dom 58 groparna så måste du se till att dom två som skall saknas hamnar rätt i förhållande till TDC på cylinder 1. Skicka pm till mig om du inte vet hur.
/Göran
bmw_emil skrev:
oj det där lät avancerat. jag får ta och klåpa ihop det med en platta imellan. tur att jag slipper göra om kardanen, å bara änga mej åt att få lådan på motorn.
jag får göra om kopplngen efter reggningen så den står pall för mer mos. ska bli kul å borra hålen till hallgivaren i svänghjulet sen. pillit å fördela hålen rätt.
Måste hallgivaren vara så nära svänghjulet som det sitter original? eller hur noga är det.
/Emil
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI