Ang försäkring saab 9-3 2.0t

EmlanGbg
22 augusti 2009 · 168 Inlägg

Vart finner jag den billigaste? Hur fungerar det här med om jag försäkrar bilen på någon av föräldrarna? ( hade min tidigare bil försäkrad på pappa men han hade tydligen fått hem något brev ifrån försäkringen gällande om någon under 25 kör ) så därför måste jag numera försäkra bilen själv. Vilket jag vet lär kosta en slant...så tips på försäkringar/bolag? Tack!

BMW 118D (2016)
Porsche Boxster / 987 "Boxie" (2008)
Bjork OEM <3
22 augusti 2009 · 6 957 Inlägg

Om du ska ha bilen på dig sj. rekommenderar jag Länsförsäkringar.
Min gamla 9-3 Aero -05 kostade 8900kr/helår på mig där medans If skulle ha 17000...

Om du får ha bilen på din far så ta en märkesförsäkring då, Saab/If hade jag på min 9-3 Aero -02
som far var snäll att stå på tills min ekonomi kom igång roll dom hade ett tillval som gjorde
att förare under 24år i hushållet fick bruka bilen, Länsförsäkringar har detta med.

Bara att sätta sig ner med ditt/förälders personnr. och ringa eller kolla:

www.lansforsakringar.se
www.saabforsakring.se

Mvh smile

OEM <3
Rspeter Audi A5 quattro driver.
22 augusti 2009 · 2 203 Inlägg

Om du ska hitta den billigaste så måste du ringa runt till alla försäkringsbolag och fråga om priset. Det kan skilja många tusenlappar mellan bolagen.

Janneutanb
22 augusti 2009 · 7 271 Inlägg

Ring runt och hör bara.
Förra året var jag 19 när jag köpte bilen, då kostade halvförsäkring omkring 10.000kr har jag för mig.
Efter att jag ställde på den i år så låg det fortfarande omkring 10.000 på alla bolag utom trygghansa.

Betalar nu drygt 680/månad för helförsäkring.

EmlanGbg
22 augusti 2009 · 168 Inlägg

Brains skrev:
Ring runt och hör bara.
Förra året var jag 19 när jag köpte bilen, då kostade halvförsäkring omkring 10.000kr har jag för mig.
Efter att jag ställde på den i år så låg det fortfarande omkring 10.000 på alla bolag utom trygghansa.

Betalar nu drygt 680/månad för helförsäkring.

Vilket bolag har du?

Porsche Boxster / 987 "Boxie" (2008)
BMW 118D (2016)
NiV3Rt
22 augusti 2009 · 371 Inlägg

Det är tyvärr knappt någon idé att fråga runt på forum om vilken bilförsäkring som är billigast då det är väldigt många faktorer som avgör. Däremot kan du enkelt kolla upp pris på försäkringsbolagens hemsidor.

Här har du några småbolag att kolla med. Men glöm inte att kolla alla andra bolag wink

www.atava.se
www.dina.se

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
Janneutanb
22 augusti 2009 · 7 271 Inlägg

Jag var väl lite otydlig men nu kör jag med Trygghansa. Fast det spelar nog mindre roll då det alltid skiljer från person till person.
Du kan alltid använda https://www.insplanet.com

Jag förespråkar inte atava som försäkringsbolag. Helt bedrövliga att ha och göra med då har jag inte ens försökt få ut pengar ifrån dom.
Det är jag definitivt inte ensam om heller.

Men det är säkert folk som är nöjda med dom fast jag kommer aldrig anlita dom igen.

Senast redigerat av Brains (22 augusti 2009)

halvorsen
22 augusti 2009 · 511 Inlägg

Jag kan tipsa om vesta.se dock vet jag inte just din bil men jag ringde runt angående BMW bilar och då var vesta den absolut biligaste av dom jag kollade runt med, jag betalar 24 för min bil om året, rätt okey mot 30 som dom andra....

lycka till, tråkigt att dina föräldrar inte kan stå på den.

mvh halvorsen

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX
BMW 525iM "White meet Black" (1993)
Prolac
22 augusti 2009 · 123 Inlägg

finns nån sida på nätet som kollar upp vilken som blir billigast dock kommer jag inte ihåg vad sidan heter men reklamen brukar gå på tv iaf.sen brukar det oftast bli billigare om du har flera försäkringar på samma bolag,men allt gäller från person till person

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
bernersennen
22 augusti 2009 · 70 Inlägg

Kolla upp bolaget "Moderna försäkringar"!
Mvh / K.

Wilsgaard
16 juni 2010 · 560 Inlägg

bernersennen skrev:
Kolla upp bolaget "Moderna försäkringar"!
Mvh / K.

Nej! Förhelvete!! Moderna försäkringar skulle vilja ha 53k av mig för en sketen saab 9-3!! Sämsta försäkringsbolaget för dig under 24 år kan jag lova

Mvh mad

Wilsgaard
16 juni 2010 · 560 Inlägg

Ring Insplanet - Telefon: 08-51000000 så hittar dom den billigaste försäkringen till just Dig! Fungerar skit bra och är riktigt smidigt, så de rekomenderar jag er alla att göra. Kan skilja så in i helvete.

Ett tips är att skaffa försäkringen i det bolag ni har hemförsäkringen, eftersom du får en massa bonusar smile

Aero T16
16 juni 2010 · 1 327 Inlägg

Insplanet och compricer ger en bra första gallring. Men tyvärr så får man inte uppgifter från alla försäkringsbolag.

Trygghansa var billigast att helförsäkra min 9-3 aero. Mer än 1000 kr billigare än något annat bolag.

Ballerina
16 juni 2010 · 66 Inlägg

EmlanGbg skrev:
Vart finner jag den billigaste? Hur fungerar det här med om jag försäkrar bilen på någon av föräldrarna? ( hade min tidigare bil försäkrad på pappa men han hade tydligen fått hem något brev ifrån försäkringen gällande om någon under 25 kör ) så därför måste jag numera försäkra bilen själv. Vilket jag vet lär kosta en slant...så tips på försäkringar/bolag? Tack!

Jag har Saabs egen försäkring på min 9-3 Aero, betalar 6,300:- med helförsäkringar och "stor bil extra!". Det skillde 2000:- mot länsförsäkringar som jag hade först. Kör dessutom Falks extraförsäkring för ~500:-. Vet inte riktigt om stor bil extra blir överflödig då men det känns tryggt att ha allt jag kan ha.

Juvakka
16 juni 2010 · 1 697 Inlägg

Wilsgaard skrev:

bernersennen skrev:
Kolla upp bolaget "Moderna försäkringar"!
Mvh / K.

Nej! Förhelvete!! Moderna försäkringar skulle vilja ha 53k av mig för en sketen saab 9-3!! Sämsta försäkringsbolaget för dig under 24 år kan jag lova

Mvh mad

Dem har numer gått ihop me vesta. Från och med 1:a juli.

Vet inte hur dem är i pris på den typen av bilar, men jag har mina i vesta och när något har hänt har dem alltid vart bra och lätta å ha att göra me iaf.

Saab 900 "T16" (1992)
MikeyMouse
16 juni 2010 · 214 Inlägg

Jag har länsförsäkringar väldigt nöjd med dem, tror jag skulle betalat 9500:- för helförsäkring men fick rabatt för att föräldrarna hade försäkringar tidigare inom samma försäkringsbolag så tror jag betalade 5500:- för ett helår med hel + vilt försäkring

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
30 juli 2010 · 901 Inlägg

EmlanGbg skrev:
Vart finner jag den billigaste? Hur fungerar det här med om jag försäkrar bilen på någon av föräldrarna? ( hade min tidigare bil försäkrad på pappa men han hade tydligen fått hem något brev ifrån försäkringen gällande om någon under 25 kör ) så därför måste jag numera försäkra bilen själv. Vilket jag vet lär kosta en slant...så tips på försäkringar/bolag? Tack!

jag har gjensidige,Kolla med dem

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
30 juli 2010 · 901 Inlägg

Brains skrev:
Ring runt och hör bara.
Förra året var jag 19 när jag köpte bilen, då kostade halvförsäkring omkring 10.000kr har jag för mig.
Efter att jag ställde på den i år så låg det fortfarande omkring 10.000 på alla bolag utom trygghansa.

Betalar nu drygt 680/månad för helförsäkring.

jag har gjensidige,Kolla med dem

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
30 juli 2010 · 901 Inlägg

Juvakka skrev:

Wilsgaard skrev:

bernersennen skrev:
Kolla upp bolaget "Moderna försäkringar"!
Mvh / K.

Nej! Förhelvete!! Moderna försäkringar skulle vilja ha 53k av mig för en sketen saab 9-3!! Sämsta försäkringsbolaget för dig under 24 år kan jag lova

Mvh mad

Dem har numer gått ihop me vesta. Från och med 1:a juli.

Vet inte hur dem är i pris på den typen av bilar, men jag har mina i vesta och när något har hänt har dem alltid vart bra och lätta å ha att göra me iaf.

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9-5 (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang