Bilköp, förstabil (nybörjartips önskas!)

Holiace
4 oktober 2009 · 1 754 Inlägg

Sluta bråka som småglin. Granadan låter underbart och så är det bara.

Jag kan inget om allt.
lodiseN
4 oktober 2009 · 806 Inlägg

Det va en granada ronny och ragge gled runt med va? haha eller va det en taunus? kanske både och dom hade ju fordar här och där haha

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Holiace
4 oktober 2009 · 1 754 Inlägg

Vem fan bryr sig om ett jävla program som gick på tv för tio år sen? Inte jag i alla fall.

Jag kan inget om allt.
Seth
4 oktober 2009 · 3 354 Inlägg

måste bara kommentera att det känns om det kommer komma flera varningar... mer hyfs i en sandlåda.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Holiace
4 oktober 2009 · 1 754 Inlägg

Jag gillar inte att suga, sluta vara så otrevlig! cool De körde nog en Taunus.

Ok, tillbaka till topic igen.

När man ska köpa en bil för första gången så kan det vara bra (som sagt) att ta med sig någon som kan bilar.

Senast redigerat av Holiace (4 oktober 2009)

Jag kan inget om allt.
lodiseN
4 oktober 2009 · 806 Inlägg

Haha tack!

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Goffen Administratör
4 oktober 2009 · 2 974 Inlägg

Skärp till er.....

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Rallyhalle
4 oktober 2009 · 4 299 Inlägg

jajjaj skrev:
saab e skit , köp inte en saab..jävla konkursbil ju ,, köp japanare jag lovar fråga på garaget mer än hälften kör jappsare ...saab e gubb åk så e det bara

Holiace skrev:
Den drar under litern. Den gör 0-100 på typ 7 sek och toppar 240. Så, den är snabbare.

Av 15347 Volvo och 6369 Saabar (bilar som är online i skrivande stund) så kör ändå över hälften jappsare roll

Skitsamma, on topic.

Satsa på en golf tycker jag, du borde kunna hitta en väldigt fin i den prisklassen.
För det finns massa styling till den, lättmekade, billiga delar som är lätt o hitta.

Och som någon tidigare sagt, lätta att sälja. Vanlig som förstabil, många som vill ha som andra bil i familjen etc. just för att trots att dom är bränslesnåla och har en lagom storlek för att klara vardagen.

Så den är perfekt smile

Holiace
4 oktober 2009 · 1 754 Inlägg
Jag kan inget om allt.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
4 oktober 2009 · 1 948 Inlägg

jajjaj skrev:
Kop en civic lr crx o diu ångrar dej alldrig jag lovar dej!!!!

Hur fan kan du rekomendera crx??? CRX är nog en av dem mest överskattade bilarna finns (prismässigt). Rostiga och slutkörda ungdomsbilar... det är vad du får för runt 15tusen, och då är det inte ens vtec utan 125hästarn.

Finns Vtec för runt 20-25 också men det är rena vrak.. en fin vtec får du ge 30+ för.

En civic är ett bättre val i så fall.. men för 15 tusen får du en tidig 90-talare och det är samma sak med dem som med golf 3orna... de rostar...

Mina rekomendationer.

Golf 2: Om du hittar en som inte är upprostad för runt 5 tusen.
opel astra/vectra: går billigt o bra.. men rostar också en hel del.
Golf 3: hamnar inom din prisnivå... men det är riktiga as på att rosta (liksom golf 2).
Polo: samma som med golf 3.
civic: samma som med golf 3, och då snackar vi "runda" modellen. 80-talaren ger man inte över 5 för.

Ja i stort sett alla småbilar... håll ett extra öga på japanska bilar, då dem oftast håller bra... men akta dig för rost... även VW gör bra småbilar... men dem rostar också något så förbannat...

Sen måste jag gå mot strömmen och rekommendera volvo 740gl... otroligt driftsäker bil, men törstig och kan vara svårt att hitta ett icke sönderkört exemplar. Men får du tag på en 740 inte någon ungdom kört omkring med så har du en bil som går och går. Men räkna med att bara komma under litern på långsträcka... även den "bränslesnåla b230f" drar 1,0-1,1  blandad körning.

Senast redigerat av AcesHigh666 (4 oktober 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
jajjaj Avstängd
4 oktober 2009 · 103 Inlägg

Det går inte att köra sönder en honda , jag har försökt i 2 år hahaha den gick bara bättre o bättre ..
har en 90a nu  1.6 16v 110hk o en crx 1,6 Vtec 150hk  och är en stolt Honda ägare ,, visst rost finns men de finns det på bilar från 2000talet .. fast crxen är helt rostfrå både under och karossen

AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
4 oktober 2009 · 1 948 Inlägg

jajjaj skrev:
Det går inte att köra sönder en honda , jag har försökt i 2 år hahaha den gick bara bättre o bättre ..
har en 90a nu  1.6 16v 110hk o en crx 1,6 Vtec 150hk  och är en stolt Honda ägare ,, visst rost finns men de finns det på bilar från 2000talet .. fast crxen är helt rostfrå både under och karossen

Det luktar bullshit... klart som fan man kan köra sönder en honda... man kan lätt köra sönder bugatti veyron om så fan vill... tro vad du vill men honda är varken bättre eller sämre än någon annan bil...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Holiace
4 oktober 2009 · 1 754 Inlägg

Man kan köra sönder alla bilar, även om merca dieslar är troligt hållbara så kan man döda en sån också smile

Jag kan inget om allt.
jajjaj Avstängd
4 oktober 2009 · 103 Inlägg

jag lyckades INTE med det körde varvstoppet  nästintill varje dag med den i 2 år hände inte ett skit ,

adde87
4 oktober 2009 · 228 Inlägg

Golf GTI funka bra som första bil! smile

Det e VI som e HAMMARBY!
lodiseN
4 oktober 2009 · 806 Inlägg

Eller bara ställer den på varvstoppet i några min;)

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Holiace
4 oktober 2009 · 1 754 Inlägg

Jupps, jag skulle tro att man skulle kunna döda en motor ganska fort om man pressade den som fan, tille exempel runt en bana i flera timmar i sträck. Jag tror att min skulle ge upp efter ett tag smile

Jag kan inget om allt.
jajjaj Avstängd
4 oktober 2009 · 103 Inlägg

ja på bana e en annan 5a , menar brukskörning och lite race emellanåt

Holiace skrev:
Jupps, jag skulle tro att man skulle kunna döda en motor ganska fort om man pressade den som fan, tille exempel runt en bana i flera timmar i sträck. Jag tror att min skulle ge upp efter ett tag smile

Holiace
5 oktober 2009 · 1 754 Inlägg

Jupps. Men jag tror att ett bra köp som förstabil är en Golf MK2 smile

Jag kan inget om allt.
Holiace
5 oktober 2009 · 1 754 Inlägg

Bra vet jag inte, inte direkt den billigaste bilen att äga. I alla fall inte turbomodellerna. Men snabba nog i alla fall.

Senast redigerat av Holiace (5 oktober 2009)

Jag kan inget om allt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang