Nissan s14 går ryckigt så fort den börja laddar

salleracing billackerare/bilbyggare
10 september 2009 · 232 Inlägg

meatos skrev:
kollat felkoder? luftmasse mätaren?? gick sönder på polarens bil.då gick den ojämnt när han började ladda på över 4000

funderade på den me,men drog ut kablen när den va igång å då gick den sämre...innan i dag gick den as bra,sen nu e det samma,räcker vi gasar lite så hoppar den fram ,även om den inte laddar.

Honda prelude "evil one" (1992)
Volvo 945 tic "v90 breddad" (1997)
Mitsubishi Eclipse spyder gst "Starwarsbilen" (1997)
Wanegardh Asgammal medlem.
10 september 2009 · 2 246 Inlägg

Vet inte hur det är med S14,men kolla tändningen.

Snke Herr Klåfinger
10 september 2009 · 214 Inlägg

kolla upp lmm och spridare.. hade samma problem med min audi, smällde i en flaska stp-rent sen gick den bra igen... O_o

"Alkohol löser inga problem, men det gör inte mjölk heller."
bmwtompa custompainter
10 september 2009 · 120 Inlägg

har kollat wastegaten och det var inget fel

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
påsen If your not out of control, your not in control
10 september 2009 · 686 Inlägg

Kolla över givare och liknande också.
Skulle kanske kunna ha något med givaren för motortemp till ECUn.
Om den helt plötsligt för fnatt och tror att motorn är kall och öppnar/sätter igång kallstartsfunktionen när den är varm så kan den ju bete sig konstigt pga. för mycket soppa.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
bmwtompa custompainter
10 september 2009 · 120 Inlägg

nån som vet vart en sån givare sitter?

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
jonte200sx
10 september 2009 · 23 Inlägg

Har för mig att den sitter under spjällhuset. Kom int ihåg om den var blå!

bmwtompa custompainter
11 september 2009 · 120 Inlägg

inga ideer någon alla synpunkter är välkomna

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
NissanMotorsport
11 september 2009 ·

Min S14 blöddra bara när laddet börja byggas upp, men gick bra i lugn, vanlig körning..  som ja skrev förut här att så dog den efter ett tag, och de är säkerligen något av detta som är fel, kolv, kolvringar, komp i vevhuset, topppackning eller en krökt ventil.. så kolla upp de innan du kör nå mer me den..

bmwtompa custompainter
11 september 2009 · 120 Inlägg

men min läcker ingen olja eller rycker den går helt perfekt ibland och alltid bra på tomgång och dör aldrig

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
NissanMotorsport
11 september 2009 ·

bmwtompa skrev:
men min läcker ingen olja eller rycker den går helt perfekt ibland och alltid bra på tomgång och dör aldrig

va så för mig med, den gick perfekt på 1,2 bar.. men hackade på 0,8 och orginal.. men på senare tid så hacka den även 1,2 bar.. och den gick felfritt annars vid lugn körning.. men sen rasa motorn.. så säger bara att motorn kan rasa för dig..  oljeläckaget och de kom då motorn gick sönder..

bmwtompa custompainter
11 september 2009 · 120 Inlägg

min hackar redan vi 0 i ladd och så stänger jag av den och sen går den ett tag sen samma visa.

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
Skogsby Bröderna bus
11 september 2009 · 118 Inlägg

Jag hade ungefär det där fenomenet när det var kablar som hade smällt ihop på turbosidan, sitter en tändmodul på den sidan tror det var dom kablarna som gick ihop.
Då gick den på tre ibland och gick sjukt dåligt!
Ett tips om du har någon med en s14 är att bara switcha luftmassemätare och kolla ifall din är reko!
Kolla också så att tändningen står rätt.
Annars vet i tusan vad det kan vara, tändspolar låter också som ett möjligt fel!

Nissan 200sx s14 "J-spec Driftstars" (1995)
Nissan 200sx S13 "Rb25det Daily" (1989)
bmwtompa custompainter
11 september 2009 · 120 Inlägg

lmm är kollad geom att dra bort den och då gick knappt alls och sen i med den igen utan resultat med det menar jag hade den varit kass hade det väl inte blivit skillnad om den var i kopplad eller inte. tändstift och tänspolar ser bar ut. hur ser man om tändningen står rätt.   däremot tror jag på smälta kablar då blir väldigt varm vi turbon och extraktorn tros att jag har lindat det. tackar för tipset

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
Skogsby Bröderna bus
11 september 2009 · 118 Inlägg

Hmm närmsta verkstad vet hur man kollar tändningen!
Det funkar jättebra med en såndär lampa man skjuter med som ser ut som en pistol och så kopplar man den på första spolen osv..
En tanke här om Lmm:n den gick ju dåligt när du precis fick laddet alltså vid 0 bar så då kan lmm endå var trasig, den funkar alltså bra när du inte har laddtryck!

Senast redigerat av Skogsby (11 september 2009)

Nissan 200sx S13 "Rb25det Daily" (1989)
Nissan 200sx s14 "J-spec Driftstars" (1995)
bmwtompa custompainter
11 september 2009 · 120 Inlägg

jasså den kan vara kass ändå? hur kollar man enklast det då?

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
Barne Drifter
11 september 2009 · 283 Inlägg

Jag kan kolla om din tändning står rätt på söndag om du vill, å kolla på motorn i övrigt om ni inte har löst det innan!

m.v.h

Tider: SS 1:30:42
Ett liv på drift........
Projekt tråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 870&p=
Nissan 200sx "Nissan 570sx" (1992)
dannnej
11 september 2009 · 761 Inlägg

Låter som det kan vara en spridare som kan ligga lite efter, då uppstår felet först när det börjar bli lite soppaflöde, alltså vid ladd.

Hör du om det är samma cylinder hela tiden, eller missar den oregelbundet på alla cylindrar?

Prova koppla bort en spridarkontakt i taget och ut och provkör, beter den sig annorlunda på någon spridare så har du hittat den som bråkar.

Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
bmwtompa custompainter
11 september 2009 · 120 Inlägg

Barne skrev:
Jag kan kolla om din tändning står rätt på söndag om du vill, å kolla på motorn i övrigt om ni inte har löst det innan!

m.v.h

ja jätte gärna hade varit skit sjysst. tror inte det blir löst innan söndag hinner inte meka i morgon nämligen men. pm:a ditt nr så slå jag en signal

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
bmwtompa custompainter
11 september 2009 · 120 Inlägg

dannnej skrev:
Låter som det kan vara en spridare som kan ligga lite efter, då uppstår felet först när det börjar bli lite soppaflöde, alltså vid ladd.

Hör du om det är samma cylinder hela tiden, eller missar den oregelbundet på alla cylindrar?

Prova koppla bort en spridarkontakt i taget och ut och provkör, beter den sig annorlunda på någon spridare så har du hittat den som bråkar.

tackar för tipset ska undesökas

Nissan s14 "s145 drift" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang