Trimma opel omega med bmw 2,5td motor. tips och trix?

dieselsmoke66
12 september 2009 · 17 Inlägg

tjena jag har läst lite överallt nu och kommit fram till några saker. ni får rätta eller lägga till saker.

min budget ligger väl på ca 5-6ooo

ställa upp laddet till 1,3-1,5 nånstans borde gå på denna motor utan att det ska slita mycket?

ställa på pumpen värkar inte det lättaste om man inte åker till bmw. men räcker det med en kcr box eller ska jag göra mer för att ställa på soppan. funderar på större spridare?

kom med tips hur jag ska göra.

passar ett grenrör ifrån en bensin 6a? funderar på om man ska byta det och ställa på laddet och bygga värre downpipe och sen 3" hela vägen bak?

ge mig massa tips och länka gärna dit man kan handla nått kul till dem?

mvh

Matsson_R33_GTR
12 september 2009 · 61 Inlägg

Om du har 6k i budget så satsa på KCR box och sen bygger du eget 3" system.
Byta till större spridare drar iväg i pengar.

dieselsmoke66
13 september 2009 · 17 Inlägg

om jag hittar billiga större spridare borde det vara en bra sak då om jag ska ställa på turbon?

som jag har fattat det hela så är bmw motorn som sitter i opel klenare än den som sitter i bmws bilar?

men byte av ic ställa upp laddet till 1,3 eller 1,5 och större spridare och bygga en värre downpipe och 3" hela vägen. och kanske en kcr.

vad tror ni om det? och vad kan man mata ur en sån sur diesel då ca?

dieselsmoke66
17 september 2009 · 17 Inlägg

ingen som har nått tips? har fått tag på ett chip till en 525tds men kan jag sätta i det i denna? det skulle ge ca 184hk i en 525tds. vad tror ni det händer i denna?

Louksor
18 september 2009 · 1 915 Inlägg

Tror inte det går så bra.
Du behöver ett chip till omega.
kollar du på tex kcr så är det olika trimboxar till omegan och bmw.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang