Var precis inne med eclipsen på besiktning och fick en 2a på lambdavärdet. Det var 1,15 men får vara max 1,03 har jag för mig.... Hur löser jag detta problemet? Vad ska jag byta/göra?
Antingen är det läckande avgassystem eller så är det som det var på min kärra, fick 1,28 i lambdavärde och då hade jag en stor spricka i slangen mellan insug och lmm. Spana efter läckage i avgassystem, tjyvluft i vacuumslangar eller vid insuget.
hälla i e85 i bilen är inte de smartaste bensin ledningar m.m kanske inte tål e85 o börja spricka eller vad som händer. sen onödigt att försöka fuska förbi bes lika bra o göra de redigt med en gång.
har nu kollat efter läckage i avgassystemet o jag hittade ett litet hål i en svets... man ser inte att det är ett hål men man känner tydligt att det kommer ut en jämn ström med avgaser där! Kan detta påverka lambda värdet?
har nu kollat efter läckage i avgassystemet o jag hittade ett litet hål i en svets... man ser inte att det är ett hål men man känner tydligt att det kommer ut en jämn ström med avgaser där! Kan detta påverka lambda värdet?
Garanterat! Dom sätter sin slang med fullt sug i änden på ditt avgasrör, med ett litet hål på vägen så suger den i sej luft ihop med dina avgaser och så blir deras mätvärde fel, även om din motor släpper ut "perfekta" avgaser.
Garanterat! Dom sätter sin slang med fullt sug i änden på ditt avgasrör, med ett litet hål på vägen så suger den i sej luft ihop med dina avgaser och så blir deras mätvärde fel, även om din motor släpper ut "perfekta" avgaser.
toppen då täpper jag igen det med lite pasta o bandage!