Garagekompressor

fragen
15 september 2009 · 49 Inlägg

hade tänkt att köpa en ny kompressor då den gammla inte räcker till,
men den jag hade tänkt köpa är så pass stor att den inte får någon bra plats i garaget, måste därför göra plats i vedboden för den.
men nu är de så att där finns det ingen värme, och hur blir de då på vintern när de blir lite kallare och de blildas kondens,

mvh

alex_side Neerd
15 september 2009 · 1 596 Inlägg

fragen skrev:
hade tänkt att köpa en ny kompressor då den gammla inte räcker till,
men den jag hade tänkt köpa är så pass stor att den inte får någon bra plats i garaget, måste därför göra plats i vedboden för den.
men nu är de så att där finns det ingen värme, och hur blir de då på vintern när de blir lite kallare och de blildas kondens,

mvh

kondensen som blir inne i tanken släpper vi ut med en ventil som sitter under..smile
så är det på våran iaf..

skiljer sig säkert på modeller mm^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
thunderbolt
15 september 2009 · 135 Inlägg

Som jag ser det så är det bättre med kallare luft, för den kan inte hålla så mycket vatten som varm luft, så du borde få mindre vatten i din tryckluft.
När man vill avlägsna vatten från tryckluft kyler man den , som en stor ic kan man säga, och "tappar" ut vattnet som luften fäller ut när den kyls. Så kallare luft från början borde bara vara bättre?

Men när det är riktigt kallt så kanske oljan i kompressorn blir för trögflytande och det är inte bra, någon som har info om det?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang