3323
Sök

Extraljus Halogen 55W eller Bi-xenon

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Hej

Funderar på om jag skall köpa 2 extraljus 55w eller konvertera ordinarie ljusen till Bi-xenon. Nån som vet hur bilprovningen och polisen ser på bi-xenonens hel/halvljus funktion? 

Har en gammal Fårrd så inget tjafs om att skaffa feta xenon-extraljus för sådana ljusspridare kostar mer än själva åket wink

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 september 2009
Hur tänker du nu?

Att köpa h4 bi-xenon är oftast dyrare än att köpa h1 eller h3 satser till typ bosch bigknick extraljus..

Hur bilprovningen ser på det kan du läsa om i de hundratals trådarna du hittar ifall du söker efter xenon på forumet.

Annars så finns det 100W halogenlampor till extraljusen, stor skillnad från 55W.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (16 september 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Hur jag tänker. antingen köper jag två nya extraljus, helt kit med reflektorer....ja allt, eller xenonkonverterar bilens vanliga belysning (h4) med ett bi-xenon kit.

100W, hur mycket är lagligt, far min surrade nåt om att 55W skulle vara max lagligt, eller är han helt ute och cyklar?

299 Inlägg
16 september 2009
70watt är max lagliga på helljus..............kan ju xenonkonvertera extraljusen me brukar bli riktigt schyyyst annars brukar man åka 100watt i extraljusen fast man inte får

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Pro_fxr skrev:

"det är bara ett krav att man måste ha automatiskivåreglering och högtryckspolning på lyktorna för att man ska få ha xenon.har man dessa så ska de vara Helt OK att lägga in eftermarknadskit. besiktningen och div. poliser osv kollar inte om du har ett eftermarknadskit,utan dom kollar om bilen uppfyller kraven för just XENON oavsett om de är orginalxenon eller eftermarknads."

Vad innebär automatisk nivåreglering? Har knappast högtrycksspolning på mitt gamla järn, så vad är det för böter måntro?

61 Inlägg
16 september 2009
ja åker me bi exnon io min 164, å farbro  blå har inte sagt något än iaf

Köpingsbo i exil
507 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
Hur mår dina reflektorer då, inga problem med missfärgad plast eller dyl?

Funderar på detta från Fastcar iaf http://fastcartp.jetshop.se/default.asp … 131-1.aspx

Så ska väl dit imorrn och kika om det verkar vettigt, känns som att vettiga extraljus landar på det dubbla

61 Inlägg
16 september 2009
nä reflektorerna är fina, inge problem allt. xenon är ju kallt ljus, dvs de blir inte så varma som en glödlampa

1 749 Inlägg
16 september 2009
Köp dig ett par sim extraljus så har du skapligt lyse även med halogenlampor.
Det är vad jag tycker.

De kan du ju även plocka av bilen om du säljer den.

Du slipper ev. böter och ombesiktning som kostar pengar om du blir stoppad av polisen.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

72 Inlägg
16 september 2009
Vad är det för skillnad på Bi-xenon och vanlig xenon ?
Funkar det verkligen med xenon till alla bilmärken som många ställen annonserar?

1 749 Inlägg
16 september 2009
BI-Xenon= hel/ halv i samma lampa, ofta h4.
Singel xenon=Inget hel/halv i samma lampa. Tex h1 h3.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Sök