6518
Sök

Volvo 960 med T6 vad för typ av btr rekomenderas?

falken
18 september 2009
Trådstartare
håller på med mitt projekt och satt och funderade på det här med Ställbara BTR. finns ju (linjär) och (progressiv)
jag har tänkte att köra med original 960 el system till s80 T6 men tänkte då skaffa en BTR men vad för modell är bäst att köra ihop med den motorn och elsystem?

283 Inlägg
18 september 2009
det du ska köra på är en linjär och vad gäller modell så funkar malpassi alldeles utmärkt, finns för runt 1000 lappen:)

falken
18 september 2009
Trådstartare
ok... men jag tänkte bara ska inte en progressiv kunna vara bättre eftersom den ökar sopan mera eftersom laddtrycket ökar?
eller ska det vara samma gämnt?

One Man Clan
4 287 Inlägg
18 september 2009
på en bil med så avancerat insprut är de dumt å tänka tanken å "fulmeka" använd du orginal å chippa sen istället.

falken
18 september 2009
Trådstartare
Xuri skrev:
på en bil med så avancerat insprut är de dumt å tänka tanken å "fulmeka" använd du orginal å chippa sen istället.

ja men det är ju en s80 T6 motorn med elsystem från en 960. alltså utan turbo.. kan ju inte chipa den boxen. utan jag kör med original spridarna och tänkte då att man ska ha större pumpar och en BTR.. eller tänker jag fel?

One Man Clan
4 287 Inlägg
18 september 2009
Dansken- skrev:
falken skrev:
Xuri skrev:

ja men det är ju en s80 T6 motorn med elsystem från en 960. alltså utan turbo.. kan ju inte chipa den boxen. utan jag kör med original spridarna och tänkte då att man ska ha större pumpar och en BTR.. eller tänker jag fel?

Är det original 960 eller original T6 spridare du har tänkt köra med? Om det är original 960, vet du då hur stora de är?

orginal 960 sugis spridarna är på 204cc vid 3 bar å dom räcker inte långt...

jag tror inte du kommer få de att lira...en dubbelturbo motor vill ha betydligt mer sås än en varvvillig sugis6a.. å vid äckligt lågt varvtal också....tillsammans med lambdaregleringen.... nä...

One Man Clan
4 287 Inlägg
18 september 2009
Xuri skrev:
Dansken- skrev:
falken skrev:

Är det original 960 eller original T6 spridare du har tänkt köra med? Om det är original 960, vet du då hur stora de är?

orginal 960 sugis spridarna är på 204cc vid 3 bar å dom räcker inte långt...

jag tror inte du kommer få de att lira...en dubbelturbo motor vill ha betydligt mer sås än en varvvillig sugis6a.. å vid äckligt lågt varvtal också....tillsammans med lambdaregleringen.... nä...

tvivlar lite på att luftmassemätarn klara att mäta luftflödet heller...

Sök