"Tyskstukad-Budgetbrukis": VW Jetta Coupé CL -90 (Emblemlösgrill monterad, bild!)

Spexarn
27 september 2009 · 849 Inlägg

Blev fränt! smile

Superior imports AB http://www.superiorimports.se
Rota fälgar: http://www.gand.nu
Bjork OEM <3
27 september 2009 · 6 957 Inlägg

JapMax skrev:
Fan va fränt! smile
Du kan ju du med, inte bara fabriksstyling wink

Ne då, lite ideér har man allt tongue finns mkt man vill göra fast det är väl kunskap och ekonomi som
begränsar...och mkt snålhet tongue

kommer bli helnice med sänkning

Hoppas på de big_smile

Blev fränt! smile

Yepp, kommer ju fränare i veckan som kommer tongue Hörru, till garaget nu..inte surfa, bygg tongue

Idag blir det nog inte så mkt pill jag hoppats på, tjejen tog körkort för 3 dagar sen så....ja, bilen är inte hemma just nu tongue men ska försöka få dit speglarna då jag är nyfiken på hur det blir.
Nu får det bli Idol och slappa big_smile

Update om det sker big_smile

På återseende
Mvh Björk

OEM <3
Etingelholm
27 september 2009 · 979 Inlägg

jag tkr dina speglar såg rätt kladdiga ut när du lackade dom:/ iaf adapterplattorna...ta mattsvart ist=) ser bättre ut & lättare att lacka.

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Rallyhalle
27 september 2009 · 4 299 Inlägg

Ser ju ut o bli riktigt nice smile

Undrar bara en sak, hjulen ser väldigt små ut jämfört me dom som satt på. Hur blir de då me hastighetsmätaren?? tongue

Bjork OEM <3
27 september 2009 · 6 957 Inlägg

AnderssonE30 skrev:
jag tkr dina speglar såg rätt kladdiga ut när du lackade dom:/ iaf adapterplattorna...ta mattsvart ist=) ser bättre ut & lättare att lacka.

Dom blev kladdiga, det stämmer..numera är dom matta smile och det blev fan så mkt bättre big_smile
Första försöket med blankt blev kanon men det kom damm på dom så sen sket det sig.

Ser ju ut o bli riktigt nice smile

Undrar bara en sak, hjulen ser väldigt små ut jämfört me dom som satt på. Hur blir de då me hastighetsmätaren??tongue

Tackar, strl. är den samma förutom bredden och däckprofilen tongue

Hastighetsmätaren..ja tänk om bilen kunde acca så bra som mätaren gör nu, då hade jag piskat mkt bilar tonguelol den går väl en 10-15km/h för fort nu, men inget jag tänker på.

Mvh

OEM <3
Bjork OEM <3
30 september 2009 · 6 957 Inlägg

Skriftlig update:

Idag har jag:

- Köpt en stripesborttagare på biltema (ska få bort lite lim)
- Satt på dom tonade blinkersglasen.
- Provkört Subaru Impreza WRX STi Petter Solberg Ed. -06 big_smile (kommande bil?)
- Fått bilen sänkt lite lätt ifram (De går undan när "Thorsella" håller i kapen tongue)

Imorgon ska jag:

- Köpa glödlampor
- Åka till Volvo tongue
- Pula lite..

Kommer bild på bilen under morgondagen, nu ska jag sova!

Mvh

OEM <3
decib3L Körv
30 september 2009 · 3 535 Inlägg

Härligt Bjork smile Jag har fått på G60-breddare på min big_smile blev jättefint! big_smile

Truckdriving Man
Bjork OEM <3
30 september 2009 · 6 957 Inlägg

decib3L skrev:
Härligt Bjork smile Jag har fått på G60-breddare på min big_smile blev jättefint! big_smile

Gött

OEM <3
Brandis Diktator
30 september 2009 · 968 Inlägg

ja, inte är det golf front som är "the shizel". skulle aldrig befläcka en jetta med golf front. sen inte angeleye, det ser riktig weird ut på alla golfar/jettor.

funderat på coils? går ju köpa riktigt billigt på ett vw forum. går stadigt som fan och du kan höja och sänka den om du köper nya fälgar.

lacka insats är riktigt hett. http://www.typ-17.de/images/product_images/popup_images/l_203608.jpg

för övrigt så blev fälgarna riktigt snygga

rudhem
30 september 2009 · 188 Inlägg

blir riktigt grymt me fälgarna.- lycka till med resten..

Ledsjö Outlaw´s
Bjork OEM <3
30 september 2009 · 6 957 Inlägg

Brandis skrev:
ja, inte är det golf front som är "the shizel". skulle aldrig befläcka en jetta med golf front. sen inte angeleye, det ser riktig weird ut på alla golfar/jettor.

funderat på coils? går ju köpa riktigt billigt på ett vw forum. går stadigt som fan och du kan höja och sänka den om du köper nya fälgar.

lacka insats är riktigt hett. http://www.typ-17.de/images/product_ima … 203608.jpg

för övrigt så blev fälgarna riktigt snygga

Tänker testa iaf smile men ärligt talat börjar jag gilla Jetta-fronten mer och mer tongue
Coils får väl bli senare ist, TA Technix coilsen kostar ju inte många kronor idag så jo, jag har det i åtanke smile

blir riktigt grymt me fälgarna.- lycka till med resten..

tackar och bockar rudhem smile

Lovade ju 2 bilder:

Ska ner ibak också..här ser man dom tonade blinkersen, som faktiskt blinkar orange bra smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/16132/774285_a0oy89.jpg

Gillar den ifram, låg men ändå brukbar big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/16132/774286_f5a0sv.jpg

Cup-speglarna undrar jag hur sjutton man ska få dit? eller ja speglarna är inget problem men
när jag rev ner dörrsidan på bilen idag så undrar hur fan får man bort vajern till originalspeglarna?

Någon?

Blir ju bara sjukt sugen på BBS RS efter denna bilden: http://www.vwfixx.com/sf/members/claro-90jetta-1.jpg

På återseende
Mvh Björk

Senast redigerat av Bjork (30 september 2009)

OEM <3
AcroN Lever för det cleana, breda & Låga
30 september 2009 · 200 Inlägg

BBS Rs är ju dom ultimata tyskstuksfälgarna, bredare fälgbanor och du har sjukt porriga fälgar! <33

Inte bara för att jag har sånna...älskar dom faktiskt på riktigt rolltongue

Börjar få fint stuk på jettan nu, sänkningen gjorde grymt mkt, keep it up!

Mvh / Eric

Senast redigerat av AcroN (30 september 2009)

Volkswagen Bubbla Typ 1 "Back To The Old School" (1964)
Volkswagen Lupo 1,4 16v "Stanced" (2001)
TjoFrasse
30 september 2009 · 16 Inlägg

Snyggt! Skippa cupspeglarna dock tycker jag. Och den måste fortfarande bli lägre... smile

Brandis Diktator
30 september 2009 · 968 Inlägg

du har ju inget att förlora på att den ska bli lägre, det som kommer ta i är ju undre balken, värre på mk1, då är de ju oljetråget som är lägsta punkten

Bjork OEM <3
1 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

AcroN skrev:
BBS Rs är ju dom ultimata tyskstuksfälgarna, bredare fälgbanor och du har sjukt porriga fälgar! <33

Inte bara för att jag har sånna...älskar dom faktiskt på riktigt rolltongue

Börjar få fint stuk på jettan nu, sänkningen gjorde grymt mkt, keep it up!

Mvh / Eric

Tackar big_smile

Hittar jag ett par halvskabbiga RS så ska ja nog tittare närmare på dom big_smile

Snyggt! Skippa cupspeglarna dock tycker jag. Och den måste fortfarande bli lägre... smile

Nu har jag lagt ner sån energi på dom så nu vill jag testa dom iaf tongue kan ju plocka av originalen och snygga till dom lite, skulle vilja skippa sidobackspeglar helt egentligen, får man det?

Den kommer bli lägre skrev jag, men jag pendlar i bilen och brukar den dagligen så jag måste ju
kunna åka i den, blir den lika låg bak som ifram är jag rätt nöjd smile

du har ju inget att förlora på att den ska bli lägre, det som kommer ta i är ju undre balken, värre på mk1, då är de ju oljetråget som är lägsta punkten

Okaj, största krispunkten är nog fan frontläppen, den är långt ner nu tongue mk1 säger du..låter som med BMW E30s tongue

OEM <3
TjoFrasse
1 oktober 2009 · 16 Inlägg

Bjork skrev:

Snyggt! Skippa cupspeglarna dock tycker jag. Och den måste fortfarande bli lägre... smile

Nu har jag lagt ner sån energi på dom så nu vill jag testa dom iaf tongue kan ju plocka av originalen och snygga till dom lite, skulle vilja skippa sidobackspeglar helt egentligen, får man det?

Den kommer bli lägre skrev jag, men jag pendlar i bilen och brukar den dagligen så jag måste ju
kunna åka i den, blir den lika låg bak som ifram är jag rätt nöjd smile

Jo, det kan jag förstå. På en 90a så kommer du inte undan utan ytterbackspeglar dessvärre.

Coilovers är det enda raka. Till mk2 är dom ganska billiga på flera ställen, jag gav ungefär 2000:- för mina nya i kartong.

Annars är det inte så mycket mer än en tvätt bilen behöver. big_smile

Senast redigerat av TjoFrasse (1 oktober 2009)

Bjork OEM <3
1 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

TjoFrasse skrev:

Bjork skrev:

Snyggt! Skippa cupspeglarna dock tycker jag. Och den måste fortfarande bli lägre... smile

Nu har jag lagt ner sån energi på dom så nu vill jag testa dom iaf tongue kan ju plocka av originalen och snygga till dom lite, skulle vilja skippa sidobackspeglar helt egentligen, får man det?

Den kommer bli lägre skrev jag, men jag pendlar i bilen och brukar den dagligen så jag måste ju
kunna åka i den, blir den lika låg bak som ifram är jag rätt nöjd smile

Jo, det kan jag förstå. På en 90a så kommer du inte undan utan ytterbackspeglar dessvärre.

Coilovers är det enda raka. Till mk2 är dom ganska billiga på flera ställen, jag gav ungefär 2000:- för mina nya i kartong.

Annars är det inte så mycket mer än en tvätt bilen behöver. big_smile

De får bli ebay framöver tongue

Antar att du menar min bil som behöver tvättas? tongue den har inte blivit tvättad på 3 veckor nu big_smile men
idag regnar det men imorrn skulle den nog få sig en ordentligt dusch big_smile

OEM <3
klinder ...
1 oktober 2009 · 227 Inlägg

lacka emblemen mattsvarta vet ja!

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Bjork OEM <3
1 oktober 2009 · 6 957 Inlägg

klinder skrev:
lacka emblemen mattsvarta vet ja!

Ibak är det lackat och ifram ska det göras smile

Fick hem 2 dekaler som egentligen är JDM, men borde lira lika bra på min bil, 2st "The Shocker" dekaler
ska på imorrn 15x15cm, ballt tongue

OEM <3
sunt kåt, glad och otacksam
1 oktober 2009 · 132 Inlägg

Såg bilen i fkp nyss grabben. Va å kikade på en caddy pickup, så det lutar åt tyskstuk för min del med smile
Attans schysst stuk du har fått på den måste jag säga.

Den modige svensken knyter näven i fickan och betalar snällt!
Varför köper man en högerstyd bil av en modell som finns som vänsterstyrd?
www.draminbil.nu
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang