1893
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 340 900 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
5 111 Inlägg
15 maj 2010
...och härligt regnummer. wink

2 100 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
Saab_99L skrev:
Härligt projekt! smile

Tackar! big_smile

Volvo544special65 skrev:
...och härligt regnummer. wink

Tänker du på godiset PEZ eller? smile

Tja!

5 111 Inlägg
15 maj 2010
Japp...haha. Kommer det ut karameller genom grillen när man öppnar motorhuven? wink

2 100 Inlägg
15 maj 2010
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Japp...haha. Kommer det ut karameller genom grillen när man öppnar motorhuven? wink

Haha big_smile Nej tyvärr inte sad Tror jag måste fylla på med godis!

Tja!

203 Inlägg
16 maj 2010
Riktigt snyggt jobbat!
Vad är det för färgkod på den har en likadan som behöver rostlagas men står ingen färgkod i den.

2 100 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Wingren850 skrev:
Riktigt snyggt jobbat!
Vad är det för färgkod på den har en likadan som behöver rostlagas men står ingen färgkod i den.

Ska ju sitta en bricka i motorutrymmet vid batteriet. Eller om det var andra sidan.

Men hursom. Min färgkod är 189-21 smile

Tja!

203 Inlägg
16 maj 2010
Jo jag vet men det står inget nr på den
Tack för hjälpen:)

2 100 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
Wingren850 skrev:
Jo jag vet men det står inget nr på den
Tack för hjälpen:)

Hm konstigt smile Aja varsågod! smile

Tja!

2 100 Inlägg
19 maj 2010
Trådstartare
Inga bilder men en skriftlig update.

Satte dit torkaren idag. Blev rätt schysst, dock sitter den uppochner tongue Men den får vara så just nu. Insuget har jag mattat ner igen. Vart inte nöjd första gången så blev till att polera upp det igen. Får se hur det blir nu big_smile

Tja!

Forummoderator
26 474 Inlägg
20 maj 2010
Dennis_999 skrev:

Satte dit torkaren idag. Blev rätt schysst, dock sitter den uppochner tongue Men den får vara så just nu. Insuget har jag mattat ner igen. Vart inte nöjd första gången så blev till att polera upp det igen. Får se hur det blir nu big_smile

Tyckte insuget såg bra ut..fortsätt gärna i samma stil på grejerna så har man mer att dreggla över big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 100 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
AirOne skrev:
Dennis_999 skrev:

Tyckte insuget såg bra ut..fortsätt gärna i samma stil på grejerna så har man mer att dreggla över big_smile

Det var mycket slarv som jag inte visa tongue Men nu är det bättre. Dock inte helt perfekt. Men det får duga denna gång. Motorn ska ändå ner i vinter så..

Jofan puts ska det vara, så klart jag fortsätter i denna stil big_smile Synd bara att man inte har några tryckrör sad Hade blivit najs!
Senast redigerat av Dennis_999 (20 maj 2010)

Tja!

2 419 Inlägg
20 maj 2010
Vad händer med motorn till vintern? fetting sugtrimmning wink

2 100 Inlägg
20 maj 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Vad händer med motorn till vintern? fetting sugtrimmning wink

Kanske öppna och kolla roll Annars är det nog lite tillsnyggning på utsidan bara. Lacka den och växellådan wink

Tja!

Privatchaufför
303 Inlägg
21 maj 2010
Har suttit o läst igenom tråden, skapligt mkt har du hunnit med vill jag lova:P Work is king smile
Lite avis faktiskt hehe. Grymt att du lagt ner så sjukt mkt tid och energi på allt jobb, många här hade nog tröttnat halvvägs ;D Tummen upp

Don't drive faster then your guardian angel can fly
När man hör dumpventilerna kvittra, då vet man att det är vår

2 100 Inlägg
21 maj 2010
Trådstartare
lennyboy skrev:
Har suttit o läst igenom tråden, skapligt mkt har du hunnit med vill jag lova:P Work is king smile
Lite avis faktiskt hehe. Grymt att du lagt ner så sjukt mkt tid och energi på allt jobb, många här hade nog tröttnat halvvägs ;D Tummen upp

Jobba är skoj big_smile Kul att du gillar det smile

Mvh

Tja!

2 100 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
Ska på marknad i helgen! Får hoppas man hittar lite skit. Siktar just nu in mig på R-front och fälgar. Men hittar jag nåt annat kul tar jag nog det också smile.

Får bara hoppas på bra väder! Önska mig lycka till wink

Tja!

Forummoderator
26 474 Inlägg
24 maj 2010
Marknader är trevliga. Hittar du en extraspegel modell "civilpolis" så köp den, så köper jag den av dig tongue

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
24 maj 2010
AirOne skrev:
Marknader är trevliga. Hittar du en extraspegel modell "civilpolis" så köp den, så köper jag den av dig tongue

Finns på Biltema wink

Dennis, vart är marknaden? big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

Forummoderator
26 474 Inlägg
24 maj 2010
Robban_89 skrev:
AirOne skrev:

Finns på Biltema wink

Haha jo, men det är 20 mil dit. Då känns det bättre att låta nån annan inspektera varan, köpa den och sen skicka vidare - mot betalning förstås - om du förstår vad jag menar? smile

2 100 Inlägg
24 maj 2010
Trådstartare
AirOne skrev:

Jodå dom är trevliga big_smile Får se vad man hittar!

Robban_89 skrev:
AirOne skrev:

Finns på Biltema wink

Den är vid skokloster ungefär om jag inte minns fel! Mitt minne sviktar lite nu på senare år wink Men marknaden heter Wärstamarknaden. Bara Googla på det wink

Mvh!

Tja!

Sök