3469
Sök

245 GL -88 dör ibland, oregelbundet ??

GREASEMONKEY
822 Inlägg
1 oktober 2009
Trådstartare
#1
Det är så att jag har en 245 GL -88 som dör efter en stunds körning, det jag visste var fel innan jag börja köra med den var bränslepumps relät, så jag böt ut det och sen dröjde det inte länge förens det börja krångla, jag vågar inte fastställa att det är relät igen, men om det skulle vara det, kan det vara nån kortis nånstans som gör så relät krånglar ??
Det är så att när bilen nydligen dött så startar den på startgas i ca 5-10sec sen dör den igen, så det verkar som det är bränsle relaterat ialf, en kompis gissa på tändmodulen, men då borde den inte starta på startgasen tycker jag ..

Fel som jag gissar på:
bränslepump
bränslepumps relät
Dålig bensin

Att tillägga är att bilen varit avställd sen 2006.

Gissningar ??
Senast redigerat av 770_EVOLVE (1 oktober 2009)

Mvh S.Österdahl

GREASEMONKEY
822 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
#2
Ingen som skulle gissa på vad det kan vara ?

Mvh S.Österdahl

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 oktober 2009
#3
går soppa pumpen då? kan lika gärna va hallgivare \ svänghjulsgivare

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

GREASEMONKEY
822 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
#4
turboforssen skrev:
går soppa pumpen då? kan lika gärna va hallgivare \ svänghjulsgivare

Ok, hur mäter jag på hallgivarn, Ohm eller ?? det om soppa pumpen går eller inte, ska jag testa idag.

Mvh S.Österdahl

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 oktober 2009
#5
mm det ska gå att mäta den men kommer inte på hur:(

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

320 Inlägg
2 oktober 2009
#6
om bilen stått länge är det garanterat ärjat på kontakter mm. smörj upp allt du hittar och lite till när du ändå är igång. har fått igång många bilar själv på grund av dålig kontakt lite här och var. givare som ärjat på insidan mm.

Bmw Ownz

GREASEMONKEY
822 Inlägg
2 oktober 2009
Trådstartare
#7
Okej efter lite tester nu så vissar det sig att bilen går bra när den är kall, sen när den når arbetstempratur så börjar den krångla (dör/svårstartad som fan).. ?? vad kan det bero på ??

Mvh S.Österdahl

Mr White
1 072 Inlägg
2 oktober 2009
#8
Kolla upp soppa filtret..Så där höll min på oxå..Efter bytet av filtret så har den gått felfritt.Samt kolla upp alla kablar mm så de inte har ärjat..Kolla flat säkringen oxå som sitter på vänstersidan på insidan av skärmen om de kan ha ärjat där oxå..De styr pumparna om du har 2,4lh
Senast redigerat av Robban 245 (2 oktober 2009)


Varvstopparn
460 Inlägg
2 oktober 2009
#9
du mäter på kablarna till svänghjulgivarn ...kommer inte ihåg vilka 2 men finns bara 3 så får prova dig fram..ska va ca ca 170-180 ohm kall bil

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

449 Inlägg
2 oktober 2009
#10
tändmodulen e värme känslig de e därför den sitter monterad med kyl pasta på en aluminium bit  men ja tror de e hallgivarn som börjar ge upp ,,, om den krånglar stängs gnista och bränsle av mvh robert

Full Fart Spar Tid!!!

GREASEMONKEY
822 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#11
Okej, jag ska mäta lite på hallgivaren sen då, sen kollar jag den där säkringen samtidigt.

Mvh S.Österdahl

GREASEMONKEY
822 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#12
robert___j skrev:
tändmodulen e värme känslig de e därför den sitter monterad med kyl pasta på en aluminium bit  men ja tror de e hallgivarn som börjar ge upp ,,, om den krånglar stängs gnista och bränsle av mvh robert

Men om hallgivaren dödar gnista och bränsle samtidigt, hur kommer det sig att den tänder på startgas ?

Mvh S.Österdahl

144 Inlägg
3 oktober 2009
#13
kolla temp givaren till boxen eller kontakten till den, för funkar den inte får bilen soppa som om det vore 40 minus typ, ja bytte topp nyss och då glömde ja kontakten till den så den vart sur och krångla vid start, tänkte om det kunde vara nån anledning. ? den sitter under insuget med en 2 polig kontakt, närmast torpeden.


GREASEMONKEY
822 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#14
Robban 245 skrev:
Kolla upp soppa filtret..Så där höll min på oxå..Efter bytet av filtret så har den gått felfritt.Samt kolla upp alla kablar mm så de inte har ärjat..Kolla flat säkringen oxå som sitter på vänstersidan på insidan av skärmen om de kan ha ärjat där oxå..De styr pumparna om du har 2,4lh

Dom var det inte, dom var jätte fina.

Mvh S.Österdahl

GREASEMONKEY
822 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#15
racing245 skrev:
kolla temp givaren till boxen eller kontakten till den, för funkar den inte får bilen soppa som om det vore 40 minus typ, ja bytte topp nyss och då glömde ja kontakten till den så den vart sur och krångla vid start, tänkte om det kunde vara nån anledning. ? den sitter under insuget med en 2 polig kontakt, närmast torpeden.

Verkar mer som om den inte får bränsle alls.

Mvh S.Österdahl

GREASEMONKEY
822 Inlägg
3 oktober 2009
Trådstartare
#16
Jag hittar inte hallgivaren .. vart sitter den placerad, jag gissa på åvansidan av språngkåpan men där verkar det inte sitta något ..

Mvh S.Österdahl

GREASEMONKEY
822 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#17
Alltså jag trodde jag hade LH 2.4, jag e riktigt osäker nu, hittar varken nån hallgivare eller testutaget med blink dioden ..

suck

Mvh S.Österdahl

44 Inlägg
4 oktober 2009
#18
770_EVOLVE skrev:
Alltså jag trodde jag hade LH 2.4, jag e riktigt osäker nu, hittar varken nån hallgivare eller testutaget med blink dioden ..

suck

Vet inte riktigt hur de är på 240. Men står de inte på boxen som sitter nere vid fötterna på högersidan?


Volvo 200 Entusiast
51 Inlägg
4 oktober 2009
#19
man gick över till 2.4 i slutet på 88 av skatteskäl, har väl med att krav på katalysator kom 89. men om det sitter en box på spolarvätskebehållaren som har en vakumslang till sig så är det 2.2. för med 2.4 sitter det två boxar i bilen istället för en


GREASEMONKEY
822 Inlägg
4 oktober 2009
Trådstartare
#20
Då har jag en LH 2.2 men har jag då nån hallgivare på det systemet ?? för det sitter ingen bakom toppen på sprängkåpan .. många säger att det är den det är fel på .. men hittar ingen tongue

Mvh S.Österdahl


Sök