2277
Sök

Audi "humlan" A4 Quattro börjar Lite lätt igen

1 858 Inlägg
29 december 2009
Ja, kör med sikaflex. Det har jag på min och det sitter som berget.

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

utbildad klant
2 197 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
deamo skrev:
Ja, kör med sikaflex. Det har jag på min och det sitter som berget.

Aha visste ej det blev sånt tryck på nätet:P men ni vet nog bättre än mig när det gäller nätet så;) vart får jag tag i det ny rekomenderar då?

Mvh O.Frankeståhl

Jlmmy
29 december 2009
Oscar ta en titt hos närmaste färghandlare typ "jannes färg och tapet" om du behöver sikaflex eller något liknande starkt lim! wink
Kan hända att clas olsson har med!

ser fint ut, mvh
Senast redigerat av Jlmmy (29 december 2009)

2 788 Inlägg
29 december 2009
Ett tips annars när du monterar nät är som flera sagt sikaflex- lim smile Sedan så ska du ha mer nät som du viker över kanten på insidan wink

Så du lägger en sträng med sikaflex först där nätet ska limmas fast, lägger på nätet så att det sjunker ner i limmet och smetar sedan ut limmet till en jämn yta wink Hoppas du förstod smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
29 december 2009
Trådstartare
tack jimmy ska kolla senare är bra hemma på jobb rast så:P Fredrik så du beskrev har jag gjort nu med det limmet jag använder nu. lite kan jag allt;) sen såg jg du frågat om bakdelen. det står stilla just nu har ju bestämt köpa en exakt likadan men tänkte ge stellan min huv å skärm först sen ska en komma å kolla in fiddyn då blire lite klirr i kassan å då köper jag grejjor wink
Senast redigerat av oggy_swe (29 december 2009)

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Tråkiga nyheter gott folk. bilen pajj. läcker ganska Mycket olja kom bara sådär idag sad har inte leteta så noga efter vart i från. var ganska mörkt å kallt. ville bara säga det.

Mvh O.Frankeståhl

1 858 Inlägg
3 januari 2010
oggy_swe skrev:
Tråkiga nyheter gott folk. bilen pajj. läcker ganska Mycket olja kom bara sådär idag sad har inte leteta så noga efter vart i från. var ganska mörkt å kallt. ville bara säga det.

Du har inte tur med dina bilar alltså sad

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

1 513 Inlägg
3 januari 2010
okej från vilken sida hörn på motorn då??? lite drygt mitt i allt de ju

utbildad klant
2 197 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
evo_krolle skrev:

Tjo jod et är sjukt drygt vill bara lägga tiden på kjolarna å allt nu. Det är under insuget alltså på häger sidan frammifrån.

Jimmy tippsade mig om att vevhusventilationen kan frysa å då börja läcka.

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
3 januari 2010
Vevhusventilationen brukar vara jättedåliga på våra bilar när den fått lite tid på nacken, inte alls omöjligt att den är kass. Men tror inte den var jättedyr iaf.
Senast redigerat av Mäki (3 januari 2010)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

1 513 Inlägg
3 januari 2010
oggy_swe skrev:
evo_krolle skrev:

Tjo jod et är sjukt drygt vill bara lägga tiden på kjolarna å allt nu. Det är under insuget alltså på häger sidan frammifrån.

Jimmy tippsade mig om att vevhusventilationen kan frysa å då börja läcka.

ja de e ju inte rent ivanligt de heller + att du har oljetrycks givarna där och oljeröret till turbon på den sidan,,

utbildad klant
2 197 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Hm ja kankse bäst kolla hela knack givarn som sitter där var hur sölig som hellst men vevhusventilationen sitter ju presis över. Jag kunde se oljegivarna dom va som nya fortfarande åäven oljefiltret var rent å fint. LÄttare å se när insuget ärväck

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
3 januari 2010
Om knacksensorn läcker olja så har du problem då den bara sitter skruvad i godset, altså inget hål in till oljan smile sen hur det kan komma så mycket olja ifrån vevhusvent ifall den spruckit låter konstigt, ska ju bara va olje dimma där om det inte blivit nått annat fel.
Hoppas iaf att det ett lätt och billigt fel så du kan fortsätta med lite roligare saker än att laga :p

/Gurra

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

utbildad klant
2 197 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
H40GST skrev:
Om knacksensorn läcker olja så har du problem då den bara sitter skruvad i godset, altså inget hål in till oljan smile sen hur det kan komma så mycket olja ifrån vevhusvent ifall den spruckit låter konstigt, ska ju bara va olje dimma där om det inte blivit nått annat fel.
Hoppas iaf att det ett lätt och billigt fel så du kan fortsätta med lite roligare saker än att laga :p

/Gurra

Jaså trode det avr olja vid den. ja nu snackar vi att det läkt ut en del, imed att det inte ens är olja i motorn såd et syns på stickan yikes

Mvh O.Frankeståhl

1 867 Inlägg
3 januari 2010
Angående lim till nätet, så har Beijer en skitbra produkt som heter Maxi Bond http://www.beijerbygg.se/templates/BB_P … x?id=27993.
Det blir en skitstark men ändå flexibel fog.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

utbildad klant
2 197 Inlägg
3 januari 2010
Trådstartare
Koop skrev:
Angående lim till nätet, så har Beijer en skitbra produkt som heter Maxi Bond http://www.beijerbygg.se/templates/BB_P … x?id=27993.
Det blir en skitstark men ändå flexibel fog.

Aha thx big_smile ska ta tag id et så fort jag får pillat till det med motorn big_smile

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Tjo garaget Vart ute å kylan å börjat lossa lite på motorn  insuget å sånt så man ser ner. å kan säga att det jag har satt dit alltås oilpress mätare å allt är Tätt å fint inte där poblemet är alltså. Olje filtret var åxå rent , Men där emot Under oljefiltret är dt VÄlldigt kladdigt men vart kommer det i från :S alltså inte själva filtret men under filtret på blocket :S någon som har förslag?

Verkar läcka ganska mycket för det har sprutat ner drivaxlen å sånt å har i morse var en pöl under bilen :S Hjälp mig snälla

Mvh O.Frankeståhl

2 164 Inlägg
5 januari 2010
kan det inte komma ifrån filtret då? kände du på det, det kanske sitter löst?

"Life´s too short to drive a boring car"

utbildad klant
2 197 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
dadde skrev:

Klart jag kännde på det tongue det var min andra tanke typ Men Nu har jag en ny huvudmisstänkt.

efter som filtret är tort MEN blocket under är vått ja d är det ju nåttdär i närheten. så det kankse är själva hållaren som sitter i mellan blocket å filtret? sitter lite snett å snyggt på audi med oljekyl å skit imellan Kan fota i morn för er alla som inte vet.

Mvh O.Frankeståhl

Jlmmy
5 januari 2010
dadde skrev:

Håller med ta en närmare titt på det! smile

Men det kan inte ha något i samanband med att du hade för lite glykol i kylaren så det frös?
Tänkte så inte motornfrusit eller något liknande.. och kan ha blivit en spricka i blocket tex

Men somsagt ta en närmare titt på det hela smile

Är det något Oscar så hör av dig, mvh

Sök