2269
Sök

Nissan 200sx s13 den GROENE [Projekt 2011-2012 startat]

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
9 april 2010
Trådstartare
Preppningen inför när motorn kommer att lyftas ur har redan börjat och det är troligtvis iaf 6 månader dit.

Motorstativ är inhandlat och sponsorer inför motorbygget är efterfrågat.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/900345_v97wgc.jpg

Nu skall jag snart iväg och byta packning vid grenröret för att sedan ut och glida lite i staden.
Så fort man blivit färdig med en sak så vill man börja med nästa hur kan det komma sig? smile

Smackade även på nya dekaler från JapTuning förut idag och den i bakrutan skall bort för att montera en ny då polaren körde över min gamla med slipmaskinen ^^

Mvh
Senast redigerat av LINGSTROM (9 april 2010)

1 325 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
Min motor har börjat ticka från toppen hmm

Skall montera i en avgaskam till så jag tänkte lufta ur mina lyftare då jag tror det är dom. Låter precis vid kamaxlarna, ingenting i botten som tur är.

Mvh

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 april 2010
LINGSTROM skrev:

Skall montera i en avgaskam till så jag tänkte lufta ur mina lyftare då jag tror det är dom. Låter precis vid kamaxlarna, ingenting i botten som tur är.

Mvh

har rätt oljenivå?
brukar ju kunna skapa lite tickande om den är för låg

Hjultomte
1 500 Inlägg
11 april 2010
Det lät jävligt tråkigt ju sad hoppas inget allvarligt wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

1 325 Inlägg
11 april 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
LINGSTROM skrev:

Mvh

har rätt oljenivå?
brukar ju kunna skapa lite tickande om den är för låg

Jo då den är rätt, dock läcker motorn olja nånstans, kan kanske vara pga av det? Att oljetrycket blir för lågt?

TooS skrev:
Det lät jävligt tråkigt ju sad hoppas inget allvarligt wink

Jo speciellt nu inför Vimmerby träffen å allt, men det fixar sig. wink

mvh

1 325 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Hellu!

Igår kväll skulle jag byta en grenrörspackning och allt gick smidigt, för smidigt tyckte jag.
Nåväl, packningen var på plats och jag började skruva fast allting igen, skulle dra muttern längst in högst upp på grenröret men muttern spände aldrig klokt, kunde liksom snurra den med fingrarna.
Helt plötsligt ramlar pinbulten ur och gängorna är såklart kassa då dom följde med ut yikes
Började gänga om på plats igår, det gick faktiskt bra men sen dog orken och både mitt och farsans temprament var nere på nolllllllll.

Så det blir att pallra sig till garaget idag igen för att få ihop detta och sedan tvätta bilen.
Skall på bilträff på Lördag i Vimmerby, snabba ryck nu.
Även byta olja på motorn, troligtvis hjälper det mot det tickande ljudet från lyftarna.

Denna månad blir det en hel del utgifter, vill inte ens veta hur många tusenlappar som läggs på bilen denna månad....

Mvh

5 650 Inlägg
13 april 2010
LINGSTROM skrev:
Hellu!

Igår kväll skulle jag byta en grenrörspackning och allt gick smidigt, för smidigt tyckte jag.
Nåväl, packningen var på plats och jag började skruva fast allting igen, skulle dra muttern längst in högst upp på grenröret men muttern spände aldrig klokt, kunde liksom snurra den med fingrarna.
Helt plötsligt ramlar pinbulten ur och gängorna är såklart kassa då dom följde med ut yikes
Började gänga om på plats igår, det gick faktiskt bra men sen dog orken och både mitt och farsans temprament var nere på nolllllllll.

Så det blir att pallra sig till garaget idag igen för att få ihop detta och sedan tvätta bilen.
Även byta olja på motorn, troligtvis hjälper det mot det tickande ljudet från lyftarna.

Denna månad blir det en hel del utgifter, vill inte ens veta hur många tusenlappar som läggs på bilen denna månad....

Mvh

som vanligt när man tycker nått går för enklet whips ska nått jävlas direkt efter de. slår aldrig fel.

kostar och ligga på topp lycka till

1 325 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
LINGSTROM skrev:
Hellu!

Mvh

som vanligt när man tycker nått går för enklet whips ska nått jävlas direkt efter de. slår aldrig fel.

kostar och ligga på topp lycka till

Ja verkligen!
Håller fortfarande på att få dit skiten.
Var precis och köpte nya stål bultar, tvingar i skiten nu alltså.

Får bli att göra om det klokt när motorn är ur.

Mvh

1 325 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
Det gick inte vägen nånstans idag. hmm
Grenröret är avskruvat IGEN, för att gänga om skiten i motorn.

Självklart har bilen börjat läcka olja ganska ordentligt så detta måste lokaliseras, började läcka vatten såg jag med så jag har en hel del att göra nu innan träffen på Lördag.

Tycker nästan det alltid bara är motgångar men det bör snart vända tkr jag iaf, fast nästa grej är vell turbo ras eller vevlager knack.. wink

Återkommer med en update imorgon, då kommer bilen troligtvis vara redo igen och nytvättad.

Mvh

1 101 Inlägg
13 april 2010
Hoppas det inte är värre än vad de låter smile, härlig bil annars tycker jag

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

5 650 Inlägg
13 april 2010
du värkar tydligen ha en sån där vecka där de går piss? lycka till

1 325 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
du värkar tydligen ha en sån där vecka där de går piss? lycka till

Om jag har...
Men det är bara att fixa! smile

Woojen skrev:
Hoppas det inte är värre än vad de låter smile, härlig bil annars tycker jag

Nej då, det är inga svåra problem egentligen, bara lite små irriterande då jag precis fått ihop allt å det funkade perfekt och så kommer mkt på en och samma gång..
Men men det är bara att laga/fixa ihop, inte mer med de.

Tack du ;D

Nu blire att kasta sig i sängen å kolla film med älsklingen, för att sedan pallra sig iväg igen till garaget för att fortsätta demontera.

Mvh

873 Inlägg
13 april 2010
shit pommes frites lingström , låter inge bra det där , du får väl hoppas det bara är lyftarna som behöver lite kärlek , så det inte är vevlager ras (ryser ) , sen att din motor läcker både vatten och olja är ju inte heller riktigt bra sad hoppas det löser sig smile

mvh M

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

1 325 Inlägg
13 april 2010
Trådstartare
NOOX skrev:
shit pommes frites lingström , låter inge bra det där , du får väl hoppas det bara är lyftarna som behöver lite kärlek , så det inte är vevlager ras (ryser ) , sen att din motor läcker både vatten och olja är ju inte heller riktigt bra sad hoppas det löser sig smile

mvh M

Tickandet är inget allvarligt wink
Det kommer försvinna med ny fräsch olja som är lite tjockare än den jag hade tidigare.

Vevlager ras är det inte på långa vägar, så no worries där iaf.
Dem problemen som har uppstått nu löser jag och farsan imorgon.

Nu bär det av mot bilen igen för att få av allt bråte, inte alls mkt kvar dock men iaf.

Mvh

1 325 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
Idag fick vi av allt igen och det är nu nygängat igen, samt ny pinnbult på plats och nu sitter det ordentligt. smile
Vi hittade troligtvis oljeläckan också, konan i den stålomspunna oljeslangen till turbon är kass och det ser ut som det läckt ut olja där, vi kan ju hoppas iaf.
Så en ny sådan skall tillverkas imorgon av min snälla farsgubbe smile

Ny olja hämtar jag imorgon och allt skall monteras på imorgon igen.
Så bilen kommer att vara redo till helgen iaf när träffen är, wohoooo.

Här kommer nån bild på avmontering osv.

Precis fått av grenröret, självklart sitter det nu en papperstuss i slangen som går ner i oljetråget wink På bilden ser ni även att en pinnbult saknas på blocket längst upp längst in ^^
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/904904_iluq2z.jpg

Turbo, grenrör, dp dvs hela paketet är urlyft!! Fi fan för det skiten ^^
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/904906_sk32au.jpg

Ny pinnbult på plats och packningarna sitter där, nu återstår montering smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/904907_2zelt1.jpg

Smutsig fälg på en mkt smutsig bil!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/904911_6doyfc.jpg

Som sagt, SMUTSIG!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/36400/904912_wdhi59.jpg

Får se om jag hinner tvätta bilen imorgon, det märks, kommer isf bilder här i tråden.
Har ingen lust att hålla på med ny färg på kåpor osv utan det får göras om nästa vinter när motorn är ur helt enkelt.
Blocket skall målas med ny fräsch spejsad hammerlack sedan m.m. ^^

Mvh
Senast redigerat av LINGSTROM (14 april 2010)

5 650 Inlägg
1 325 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
MrEricsson skrev:
bara jobba på nu=D

Oh ja smile
Det kommer jag lätt att hinna, no problems!

Mvh

7 120 Inlägg
14 april 2010
Ser asbra ut! Bara kämpa så du kan komma hit på lördag smile

1 325 Inlägg
14 april 2010
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Ser asbra ut! Bara kämpa så du kan komma hit på lördag smile

Hehe tack du ;D

Klart jag kommer, resan är bokad och kan inte bokas av så, vi ses på lördag eftermiddag.
Är du hemma hela dagen eller för jag tänkte att vi kunde hämta nyckel å grejer till boendet!?

Mvh

7 120 Inlägg
15 april 2010
Jag är hemma hela dagen så det är lugnt! Du kan ju slänga iväg ett sms eller ringa eller nåt när du närmar dig så jag är förberedd iaf smile

Sök