Nyckel på hela vänster sidan

Linkann
8 maj 2006 · 12 Inlägg

Tja tja lite tråkigt med det finns ju vissa idioter som tycker att det är kul att repa bilar, någon som har repat en ganska djup repa med en nyckel (eller nåt annat) från fram skärmen till stötfångaren i bak..

Då undrar jag om man kan lacka i det själv, typ spakla igen, sen slipa och lacka?
Eller ska jag lämna in den hos lackeraren direkt? är ju inte så sugen på att punga ut 10.000:- precis.

Någon som kan hjälpa mig?

Mvh Linus

MeloveGolf Vw trimmare
8 maj 2006 · 2 995 Inlägg

att det finns såna idioter sad det går säkert att fixa själv men viss nyans skillnad kommer garanterat att synas sad

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
SaNelito Fartdåre
9 maj 2006 · 286 Inlägg

Alltså helvete va lack jag blir snart på alla dessa, idioter e nog alldeles för snällt för att säga, åsnepundhuvuden!!

Om det inte kostar alltför mycket kan du prova göra det själv men annars tror jag nog det blir bäst att lämna in den tyvärr sad

Volvo S40N (2006)
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
9 maj 2006 · 271 Inlägg

fixar inte recond firmor sånt?kanske bara jag som har fåt för mej det :$?

Sir_x
9 maj 2006 · 945 Inlägg

Går inte sånt på försäkringen?

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
9 maj 2006 · 271 Inlägg

Sir_x skrev:
Går inte sånt på försäkringen?

mmm tänkte med på det...dock så måste man ha helförsäkring(tror jag) o pengar till själv risk...

Kigge
9 maj 2006 · 7 Inlägg

!!!! Finns det FLER som råkat ut för detta nyligen alltså!!! Såna här jävla svin borde inte få gå på normala gator i samhället, blir så trött på dem!!


Så här såg min bil ut efter i fredagsnatt när jag kom ut till den

http://min.mac.se/christoffer/volvo/nordic/repa1.jpg
http://min.mac.se/christoffer/volvo/nordic/repa2.jpg
http://min.mac.se/christoffer/volvo/nordic/repa3.jpg

Och nu syns inte hela repan heller, det är på bakskärmen och på bakljuset också sad
Jag fick äga bilen EN vecka ungefär innan någon soboterade lacken. Min bil är som tur helförsäkrad, så det tas på försäkringen. Dock är jag lite rädd för nyansskillnaden så jag bad dem räkna ut vad det skulle kosta att lacka resten av bilen också.

Självrisken skiljer säkert från bolag till bolag men jag har för mig att jag läst att iaf inom folksam har man halverad självrisk vid upsåtlig skadegörelse som det måste kallas. Vilket inte gör en lackning av halva bilen så dyr wink

Vart i sverige repades din bil? Detta var i lilla Visby...

Senast redigerat av Kigge (9 maj 2006)

Madhouse
9 maj 2006 · 1 079 Inlägg

Jag lider med dig, svårt att upptäcka sånt där med när de bara går förbi och sticker ut en nyckel. Men skulle man få se den som gör så, stoppa honom/de för de förstör för alla när försäkringarna måste betala skadorna/ du som ägare betalar självrisk. Sen inte nog med det premierna är nog dyra som de är.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Lada Tuning Lada-missbrukare
9 maj 2006 · 566 Inlägg

Man blir bara sååååååååå AAAARRGG varje gång man hör om sånt här....Vad tänker folk med...ska de repa bilar kan de repa sina egna...Gaahhh!! De värsta e ju att man sällan får tag i den skyldige...!!! De som sysslar me sånt har tydligen inte ens en blek aning om vad billackering kostar...!!! Basebollträ e vel endå medicinen som jag brukar säga...!!;P

-Lada 1200 TIC -85 "The Vladimir-Driftern"
"Livet är för kort för att köra med dåliga bilar!"
-Honda Accord 2.0i Sport -03 "Bruksbilen"
Lada 1200 Turbo Intercooler "The Vladimir-Driftern" (1985)
JohnnyN Rutinerad medlem
9 maj 2006 · 1 938 Inlägg

Sånt här blir man så jävla led! mad
Att folk inte har nåt bättre liv än att förstöra för andra!
Borde vara skottpengar på såna tongue

N33d4Sp33d Ingenjör
9 maj 2006 · 256 Inlägg

Känner med dig....samma sak hände mig under helgen.

Skall aldrig mer tvätta och vaxa min bil mer...varje gång jag gör det så är skadegörelse-eliten framme....

Fick två stora vinkelräta jack i bakre passagerardörr...

Det är inget brott förrän man åker fast
beathacker Amatör
9 maj 2006 · 444 Inlägg

fick en stege över min av hans ungar som jag delar garage med hade kunnat slå ihjäl dem

BMW 320d (2006)
Vattentornet
9 maj 2006 · 12 Inlägg

Nu när sommaren kommer så är det som om bil repandet hoss varje kvarters ligist väcks till liv. Dyr, billig,smuttsig eller ren ingen bil står säker.

Bodde förut i centrala Kalmar vid en natt klubb.
Det var alltid lika spänande att titta till bilen på morgonen.
Om inte bilen blev repad så var det alltid någon som pissat, spytt i bästa fall brevid bilen.
Det bästa var att när jag flyttade dit så hadde jag en fård Fiesta 1,1  -81. Den blev hårt utsatt av andra bilar och idioter som försökte att stjäla den m.m. Jag menar vem faan kan känna sig provocerad av en sådan liten bil.!!?

En polare till mig hadde en svensson volvo 850. Som ligister repade, dom var så ihärdiga och stolta i sitt utförande så att varje del på bilen var repad t.o.m tanklocket! Hur faan orkar man sådant?

Mitt förslag till åtgärd är att man ser till att få tag på sabbotörerna och sedan utför man. Öga mot öga tand för tand på deras späda lilla ryggladslösa kroppar. Djupt! och med % för att man betalar självrisk med skattade pengar.

MartinE
9 maj 2006 · 8 Inlägg

själv hade jag fått två stora bucklor på två dörrar när jag slutade jobbet i torsdags.. lagom kul... och igår blev jag uppsagd med...

Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
9 maj 2006 · 1 852 Inlägg

går den inte att ta bort? fixa en maskin och sonax rubbing så ska det nog lösa sig om inte repan går ner i själva grunden.

man lever bara en gång så lev väl!
Koffey
9 maj 2006 · 46 Inlägg

Gå in på Chipsaway.se och se om dom finns i närheten där du bor..Jag lämnade in min bil där och det blev skitbra. Dom är riktigt billiga. Min syster har en likadan skada på sin bil,det skulle dom ha 2000:- för.(jag känner dom så räkna lite mer)

D2-Jonsson
9 maj 2006 · 93 Inlägg

alla satans idioter finns överallt!....   kolla med din lokala recondfirma, kanske kan gå att polera ner repan, med lite tur... har du helförsäkring, så täcker de oftast såna här skador, visserligen självrisk på 1500 pix, tyvärr

TURBO -forever!
ghost_boy83 CREW
10 maj 2006 · 2 594 Inlägg

hje jävligt tråkigt att höra har skälv fått skader på min bil numera har jag altid ett basebollsträ liggandes under sätet,bara för nån dag sen körde en gubbjävel upp dörren rätt på på sidan så jag fick en buckla som tur va var jag på väg till blen när jag fick se det gissa om han fick betala..
men nog om detta jag har hört att turtlevax har ett stift som man kan lägga i gen repor med
kolla med dom

totte81
10 maj 2006 · 69 Inlägg

kolla med försäringsbolaget! det kan hända att dom kan hjälpa dig med det eftersom att du inte orsakat skadan själv!

TeQuilla
10 maj 2006 · 764 Inlägg

Linkann skrev:
Tja tja lite tråkigt med det finns ju vissa idioter som tycker att det är kul att repa bilar, någon som har repat en ganska djup repa med en nyckel (eller nåt annat) från fram skärmen till stötfångaren i bak..

Då undrar jag om man kan lacka i det själv, typ spakla igen, sen slipa och lacka?
Eller ska jag lämna in den hos lackeraren direkt? är ju inte så sugen på att punga ut 10.000:- precis.

Någon som kan hjälpa mig?

Mvh Linus

Har du vagnskada på försäkringen så kan du ta det på den.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang