tjena min kompis har en 740 som är vässad med rallytopp å annan kam å grejer men tändningen måste backas typ 3grader... ska jag flytta hallgivaren lite bakåt eller kan man vixa det med ställbart kramdrev kom gärna med förslag... OBS bilen är en sugare
http://forum.svenska200klubben.se/viewtopic.php?p=235340&sid=9ccd851f79bd4c17c30d8a7964bcdb28 här står det skriver lite om det, iofs till 240, men du borde ha EZ116K på din också
hur vet jag att detta är en ez116k?? är de nån som har testat detta att jorda både 18 o 19 å sen testat med lampa?? så det verkligen stämmer?
Tack - självklart är det så, tur att någon är vaken! Har inte fått mitt kaffe än, får skylla på det!
Tillbaks till frågan igen: Vet att jag såg bilder för flera år sedan på någon som modifierat så givaren gick att skjuta några millimeter åt sidorna. Kanske kan vara en idé annars? Då har man ju lite steglös justering.
Det är väl typ 30 cm i dia. Dvs 1 m i omkrets. Dvs ca 2.8 mm per grad i periferin på svänghjulet. 3 grader skulle då motsvara ca 8 mm förskjuten givare. Visst - fram med fräsen så fixar man det. Man bör dock betänka att givaren är känslig på avståndet till svänghjulet och att den måste sitta stumt.
/Göran
schnauz skrev:
som modifierat så givaren gick att skjuta några millimeter åt sidorna. Kanske kan vara en idé annars? Då har man ju lite steglös justering.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI