Byte från 4 till 5 växlad låda i en 240

bekuve
10 maj 2006 · 2 Inlägg

Har någon provat och i så fall hur mycket måste bytas efter lådan?

Kardanaxeln troligen

Bakaxel förhoppningsvis inte....

Det sitter en skapligt pigg B200 under huven men kanske blir den trött på 5:e växeln??

THEBADGUY Gorgilus addictus
10 maj 2006 · 4 737 Inlägg

Jag tror inte du behöver byta något efter lådan...inte vad jag vet iallafall...

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
bekuve
10 maj 2006 · 2 Inlägg

Tackar
Det känns lovande
Skall prova får vi se.

THEBADGUY Gorgilus addictus
10 maj 2006 · 4 737 Inlägg

Men att motorn skulle bli trött med en 5 växel...de blir den inte....så de är lugnt

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
jonns labil eller va det la bil
17 maj 2006 · 82 Inlägg

du får byta främre kardan biten både till m46 o m47 efter som lådorna är längre så blir det kortare kardan,men se till o få rätt kardan det fins ett  rätt så stort utbud till 240,kortar till m46 o en lite längre till m47 o längst till 4 pet + att det finns två olika grovlekar på dom

mvh magnus

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318
horsekiller
17 maj 2006 · 747 Inlägg

jonns skrev:
du får byta främre kardan biten både till m46 o m47 efter som lådorna är längre så blir det kortare kardan,men se till o få rätt kardan det fins ett  rätt så stort utbud till 240,kortar till m46 o en lite längre till m47 o längst till 4 pet + att det finns två olika grovlekar på dom

mvh magnus

Lyssna på denna mannen...

Älgahäng Räjsing Club
Volvo 960 3.0 "Bec.ka" (1996)
Volvo 240 V8 "Alkoholisten" (1977)
johan86
17 maj 2006 · 16 Inlägg

Sen gäller det väl se till att det finns hastighetsmätaruttag på nya lådan, finns väl inte på alla årsmodeller smile

Senast redigerat av johan86 (17 maj 2006)

enberg_187 Snabb =)
17 maj 2006 · 247 Inlägg

och så att det är rätt splines på kardanen finns grov och fin och sen så måste du kolla så att balken under vxl lådan passar rätt finns m47 med balk fästet längre bak

Just real power no turbo shit =)
PETROLHEAD
20 maj 2006 · 309 Inlägg

bekuve skrev:
Har någon provat och i så fall hur mycket måste bytas efter lådan?

Kardanaxeln troligen

Bakaxel förhoppningsvis inte....

Det sitter en skapligt pigg B200 under huven men kanske blir den trött på 5:e växeln??

Jag har en komplett kardan om du behöver o en 5 petad låda med utag för hastighetsvajer.

VW_Jens
20 maj 2006 · 608 Inlägg

johan86 skrev:
Sen gäller det väl se till att det finns hastighetsmätaruttag på nya lådan, finns väl inte på alla årsmodeller smile

nej de finns de inte på alla! den är väl i bakaxeln på ganska många!tror de är på dom nyare!

annars är det bara kardan som du hamnar att byta.

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
german
20 maj 2006 · 31 Inlägg

jens volvo in sports skrev:

johan86 skrev:
Sen gäller det väl se till att det finns hastighetsmätaruttag på nya lådan, finns väl inte på alla årsmodeller smile

nej de finns de inte på alla! den är väl i bakaxeln på ganska många!tror de är på dom nyare!

annars är det bara kardan som du hamnar att byta.

Tror att den elektriska hastighetsmätaren kom vid -86 eller -87 nån gång..

Driving a fast Saab is like coming out of the closit.. People will be surprised, but youre still gay.....
VW_Jens
20 maj 2006 · 608 Inlägg

german skrev:

jens volvo in sports skrev:

johan86 skrev:
Sen gäller det väl se till att det finns hastighetsmätaruttag på nya lådan, finns väl inte på alla årsmodeller smile

nej de finns de inte på alla! den är väl i bakaxeln på ganska många!tror de är på dom nyare!

annars är det bara kardan som du hamnar att byta.

Tror att den elektriska hastighetsmätaren kom vid -86 eller -87 nån gång..

den kom 86 sku ja tro för jag satte en bakaxel under min 245a(inte här på garaget) som var från 86 och den hade uttag i bakaxeln för mätarn.

old volkswagens never die,they just get lower:D
Audi S4 (2006)
Drönirettab
20 maj 2006 · 21 761 Inlägg

Min 86:a har anslutning på bakaxeln.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang