Kan man fixa taklucka till en bil som inte har taklucka?

agneos
20 oktober 2009 · 246 Inlägg

kan man fixa taklucka till en bil som inte har taklucka?

M.V.H Agneos
Funkiee Saab älskare!
20 oktober 2009 · 4 597 Inlägg

såga av en del av taket, i med en lika dan bit från en bil med taklucka, enda du får fixa sen är o dra kabel, svetsa o spackla, sen är du redo för lack big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
NissanMotorsport
20 oktober 2009 ·

Ja de kan man.. bara man har tid, ork och kunskapen så.. finns säkert någon guide nånstans hur man går tillväga..

gstenmark
20 oktober 2009 · 20 Inlägg

Elr så gör dom som Bam gör i viva la bam med hans lambo och tar sticksågen wink

FLindgren
20 oktober 2009 · 5 089 Inlägg

Finns "byggsateser" till det.. vart vet jag ej:P

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo_Mannen Volvoskadad
20 oktober 2009 · 6 017 Inlägg

Takbyte är det som gäller om det ska bli seriöst.

Jonas
turboforssen Telge Drifting Team
20 oktober 2009 · 5 398 Inlägg

det finns ju skyport smile
det är väl det lättaste alternativet smile
vad det finns å köpa vet jag ej

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
20 oktober 2009 · 2 972 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Takbyte är det som gäller om det ska bli seriöst.

Öum? Knappast! Det finns "pre delivery"-firmor som monterar takluckor, rövva-värme i sätena osv på sprillans nya (import-bilar) innan de kommer till återförsäljarna.
De sågar upp taket på helt nya bilar och smäller i en universal-lucka, inga takbyten inte, och definitivt seriöst..

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
agneos
20 oktober 2009 · 246 Inlägg

matteeee skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Takbyte är det som gäller om det ska bli seriöst.

Öum? Knappast! Det finns "pre delivery"-firmor som monterar takluckor, rövva-värme i sätena osv på sprillans nya (import-bilar) innan de kommer till återförsäljarna.
De sågar upp taket på helt nya bilar och smäller i en universal-lucka, inga takbyten inte, och definitivt seriöst..

men om du känner någon firama som gör det för privata personer så jag ville gärna ha namn o tele nr så jag kan prata o se hur det går till.

M.V.H Agneos
jocke_gronberg
20 oktober 2009 · 4 586 Inlägg

Blir billigare att byta till en bil med taklucka

Bara att få elhissar i en bil kostar en bra slant vill inte tänka på vad en taklucka skulle kosta

Moparboy440
21 oktober 2009 · 4 682 Inlägg

ja, finns företag som bygger in tackluckor i bilar. min farsa jobbade ett sånt företag på 80-talet smile.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
21 oktober 2009 · 2 972 Inlägg

agneos skrev:

matteeee skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Takbyte är det som gäller om det ska bli seriöst.

Öum? Knappast! Det finns "pre delivery"-firmor som monterar takluckor, rövva-värme i sätena osv på sprillans nya (import-bilar) innan de kommer till återförsäljarna.
De sågar upp taket på helt nya bilar och smäller i en universal-lucka, inga takbyten inte, och definitivt seriöst..

men om du känner någon firama som gör det för privata personer så jag ville gärna ha namn o tele nr så jag kan prata o se hur det går till.

Det företaget jag tänker på hette PDI (PreDelivery Inspection) och dom tog bort lackskydd, skyddsplast, monterade extrautrustning i form av t ex takluckor, stolsvärme, larm etc till beställda kundbilar enligt spec innan leverans till ÅF.
Min bror praoade där för ca 10-12 år sen, men dom heter inte samma längre och jag hittar därför ingenting... Dom gör inte detta åt privatpersoner ändå...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Dale Sir
21 oktober 2009 · 291 Inlägg

KGK/Autoexperten kränger Webasto takluckor för eftermarknaden. http://www.kgk.se/templates/Division_Tr … _2012.aspx

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com
Toyota Avensis "D4D 180 Executive Plus" (2008)
blacken
21 oktober 2009 ·

matteeee skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Takbyte är det som gäller om det ska bli seriöst.

Öum? Knappast! Det finns "pre delivery"-firmor som monterar takluckor, rövva-värme i sätena osv på sprillans nya (import-bilar) innan de kommer till återförsäljarna.
De sågar upp taket på helt nya bilar och smäller i en universal-lucka, inga takbyten inte, och definitivt seriöst..

Jo visst finns det, men det är skillnad på taklucka och taklucka. Ska man ha en riktig så är det skroten som gäller, Sno taket ifrån en som har och slänga på ens egen..

matteeee Ingen himmel är så blå som min
21 oktober 2009 · 2 972 Inlägg

Nu får du nog definiera riktig?  Dom monterade inga fejk-takluckor iaf..!

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
blacken
21 oktober 2009 ·

matteeee skrev:
Nu får du nog definiera riktig?  Dom monterade inga fejk-takluckor iaf..!

Glutta på en "Universial" och en som är originalmonterad, så ser du du nog vad jag åsyftar..

matteeee Ingen himmel är så blå som min
21 oktober 2009 · 2 972 Inlägg

Har inte riktigt tid att springa runt o leta, berätta hellre, lite det som är meningen med forum?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
blacken
21 oktober 2009 ·

matteeee skrev:
Har inte riktigt tid att springa runt o leta, berätta hellre, lite det som är meningen med forum?

Dagens ungdom, blir lite mera latare, så blir ni medvetslösa, eller så får ni åka färdtjänst..tongue

Senast redigerat av blacken (21 oktober 2009)

Volvo_Mannen Volvoskadad
21 oktober 2009 · 6 017 Inlägg

matteeee skrev:

Volvo_Mannen skrev:
Takbyte är det som gäller om det ska bli seriöst.

Öum? Knappast! Det finns "pre delivery"-firmor som monterar takluckor, rövva-värme i sätena osv på sprillans nya (import-bilar) innan de kommer till återförsäljarna.
De sågar upp taket på helt nya bilar och smäller i en universal-lucka, inga takbyten inte, och definitivt seriöst..

Skulle jag montera taklucka så skulle jag iaf byta taket.

Jonas
matteeee Ingen himmel är så blå som min
21 oktober 2009 · 2 972 Inlägg

blacken skrev:

matteeee skrev:
Har inte riktigt tid att springa runt o leta, berätta hellre, lite det som är meningen med forum?

Dagens ungdom, blir lite mera latare, så blir ni medvetslösa, eller så får ni åka färdtjänst..tongue

Säger han som inte orkade förklara vad han menade - eller saknade ord helt enkelt?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang