2589
Sök

Ericssons Volvo 850 GLT Projekt Avslutat. 31/7-10

Försöker iaf
12 819 Inlägg
31 oktober 2009
Varför fråga folk på gorg om hjälp och tips då ifall man ändå inte bryr sig ett skit?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 455 Inlägg
31 oktober 2009
te_wik skrev:
Varför fråga folk på gorg om hjälp och tips då ifall man ändå inte bryr sig ett skit?

Mvh Tommy

Jo, jag undrar detsamma. Jag litar tio gånger mer på folket på Garaget.org än Volvo.
Hondan jag hade, lämnade jag in på två märkesverkstäder då jag hade problem, och en oberoende tredje verkstad hittade felet. Bara för att Volvo är just Volvo betyder inte det att dom är bäst på Volvo..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
te_wik skrev:

Mvh Tommy

därför inga kan ju nått typ vi säger ju att de är 25 pers som svarar 3 säger en sak rä säger en annan sen kommer de 3 som påstår de e helt fel de andra säger sen blire världens liv och man står ändå utan svar

så man kan vell kalla de tids fördriv utan nytta ...

AirOne  skrev:
Jo, jag undrar detsamma. Jag litar tio gånger mer på folket på Garaget.org än Volvo.
Hondan jag hade, lämnade jag in på två märkesverkstäder då jag hade problem, och en oberoende tredje verkstad hittade felet. Bara för att Volvo är just Volvo betyder inte det att dom är bäst på Volvo..

de är ditt problem men på dessa svar man får i alla trådar här omkring slutar de ändå med lösa problemen sj eller lämna in de iaf så blire slut reslutatet ändå alltid anorlunda gämfört mot vad folk gissa vad som va fel..

Så är de så de inte passar er sluta gnäll/läsa denna  då.
för denna tråd är ju inte om hur mkt just "ni" ogillar verkstäder..

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
31 oktober 2009
Är väl ingen som ogillar verkstäder, men du har fått ett tips av många som har vart med om samma sak, sen är det upp till dig om du vill ta den dyra vägen...

Defloratör.
641 Inlägg
31 oktober 2009
varför gör man ens en projekttråd om en gammal 850 som man ska ha som bruksbil?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Utbildad Service tekniker
117 Inlägg
31 oktober 2009
nitrox skrev:

För att det är coolt? tongue

Defloratör.
641 Inlägg
31 oktober 2009
Mattley skrev:
nitrox skrev:

För att det är coolt? tongue

troligtvis inte:P

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Administratör
2 981 Inlägg
31 oktober 2009
Jag har svårt att se vad det är som är ett projekt i denna tråden, snarare verkar det handla om att fixa lite med en bruksbil med lite alldagliga grejjer...... Jag tillåter tråden sålänge men sluta gnälla.....

En kopp av den svarta såsen...

5 650 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
införde lite bilder från kamerna så hittade jag 1 par som jga hade missat

dimljus prylen som pajja
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/793546_oyruyh.jpg

sen har man suttit och kolla på returbilen en fräch baklucka + original vingen som satt på denna som standard 400 kr sen har även  den bilen de nyare baklyserna med så kan vell inte kosta mer än 5-600 kr för allt så finns de kvar på månda blire dit och hanlda lite

får se om jag orkar gå ut idag och få liv i dumljus och sätta dit stagen "världens huvevärk"

PS har ni inge roligare för er än och gnälla på ett forum en lörda kväll skriv i en annan tråd då

5 650 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
Då va de dags för en lite mindre uppdate tanken va ju den att man skulle få fast dimljuset men visade sig den är körd måste ha nytt sen på andra sidan va de äkta hillbilly lagat eltepjat fast allt i själva lampan så ryckte ur den med och koppla in glimmisarna "parkeringsljusen i extraljusen"

sen får man vell leta upp 1 par nya dimljus på skroten / ev köpa på volvo

https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1658493.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1658494.jpg
blir nog riktigt snyggt när de kommer på nya dimljus
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/793860_geoykb.jpg
ser ni vilken som är hillbilly lagad?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/793859_x1kk8s.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/793857_m7arnj.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/793855_qy24nm.jpg
vanliga helljuset
https://www1.garaget.org/gallery/archive/26826/793856_njjobz.jpg
extraljusen kommer nog kunna få in riktigt nice vinkel när man väl orkar smälla på stagen

va allt för nu

1 585 Inlägg
1 november 2009
Ser riktigt bra ut smile Riktigt stor skillnad mellan original helljus och med extraljusen. Blev ju kanon bra med glimmisarna kommer nog se riktigt bra ut när du väl får på dimljus fram sen också big_smile

5 650 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Ser riktigt bra ut smile Riktigt stor skillnad mellan original helljus och med extraljusen. Blev ju kanon bra med glimmisarna kommer nog se riktigt bra ut när du väl får på dimljus fram sen också big_smile

lite skillnad äre ju big_smile .. frågan är bara om man ska satsa på feltema fjärrljus "dimljus" eller om man ska satsa på volvo original från skroten lr spritt nya från volvo "vilket inte lär va biligt"

2 638 Inlägg
1 november 2009
Blev ju bra det där, snyggt när det glöder sådär wink

5 650 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Blev ju bra det där, snyggt när det glöder sådär wink

tycker de jag med är alltid de små sakerna som gör skillnad hehe=D

5 650 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
En liten uppdate då fick nyss veta från verkstan vad som va fel va inge  bränsle pumps relä som alla påstog
va 2 dåliga givare svänghjul och kamaxel vilket resulterar i att de finns varken ginsta lr bensin när de flippar ur då allt sånt slår ifrån . borde va klar i morrn big_smile
och folk undrar varför jag litar mer på volvo än folk på nätet?

1 585 Inlägg
2 november 2009
Gött att de hittade felet på bilen till slut, Och det var ju tur att du inte lyssnade på alla här på gorg för då hade du slängt ut pengar i onödan. Du gjorde nog rätt i att lämna in den till Volvo det är trots allt de man litar på först och främst, ialllafall jag. Hoppas bilen kommer gå bra sen då när den är fixad:) Men det ska den ju göra.
Senast redigerat av Jolle87 (2 november 2009)

5 650 Inlägg
2 november 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Gött att de hittade felet på bilen till slut, Och det var ju tur att du inte lyssnade på alla här på gorg för då hade du slängt ut pengar i onödan. Du gjorde nog rätt i att lämna in den till Volvo det är trots allt de man litar på först och främst, ialllafall jag. Hoppas bilen kommer gå bra sen då när den är fixad:) Men det ska den ju göra.

jepp vart med och liknade på 940 turbon alla på nätet säger 1 sak men i verkligheten är de nått annat.
de sätter sina spår
den lär ju inte gå sämmre än innan + garanti på jobbet så

961 Inlägg
2 november 2009
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=70643

tycker inte du ska säga att "folk suger hårt" när det var DU själv som fråga om hjälp här på gorg , för du själv verkar vara bakom flötet när de gäller att skruva och felsöka själv .. tycker du ska vara jävligt tacksam över att folk försöker hjälpa dig iaf , du hade lika gärna kunnat skicka in bilen på volvo direkt iställe för att fråga i tråden eftersom du visste tydligen att "folk suger hårt" sen du vela ha hjälp med 940in .. sen om de dom på gorg sa var fel är en helt annan sak , gör nå själv vettja !!

blir jäkligt less när du först frågar om hjälp sen är alla värdelös !!

Pure DieselPower

Truckdriver
258 Inlägg
2 november 2009
MrEricsson skrev:
Jolle87 skrev:

jepp vart med och liknade på 940 turbon alla på nätet säger 1 sak men i verkligheten är de nått annat.
de sätter sina spår

Då vet vi alla här på g.org att vi inte ska hjälpa dig när det är DU som undrar över vad det kan vara för fel!!!
Tycker att du ska vara tacksam att det är några som försöker att hjälpa dig.

Pain heals, chicks dig scars, and glory lasts forever.
Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly
http://www.alive.se/images/banners/forum.jpg

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 november 2009
BoBo84 skrev:
MrEricsson skrev:
Jolle87 skrev:

de sätter sina spår

Då vet vi alla här på g.org att vi inte ska hjälpa dig när det är DU som undrar över vad det kan vara för fel!!!
Tycker att du ska vara tacksam att det är några som försöker att hjälpa dig.

Sen är det trots allt så att de du frågar om hjälp här på Garaget har inte tillgång till bilen utan bara symptomen enligt din beskrivning. Klart man inte skall lita till 100% på vad som egentligen bara är gissningar från vänliga användare, men det verkar som om du förväntar dig säkra svar.

Och förväntar man sig exakta svar och inte gissningar skall man kanske inte fråga om råd utan åka direkt till Volvo...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök