Ericssons Volvo 850 GLT Projekt Avslutat. 31/7-10

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 november 2009 · 5 650 Inlägg

tänkte göra en lite film och bild uppdate då jag va ute och testade kameran och hade skit tråkigt rätt kul och fota big_smile
/ filmen nu är lite bättre än första då den går felfritt nu

https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1676443.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1676434.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1676437.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1676442.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1676440.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1676431.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1676432.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1676433.jpg
https://www1.garaget.org/archive/27/26826/174345/174345-1676447.jpg

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Sickan_
18 november 2009 · 945 Inlägg

Det ser bra ut.. men du måste juh polera bilen och sätta på ett 2,5" rör med en japps eller simons dämpare tongue blir ett mycket bättre ljud kan jag lova och bilen blir mycket roligare att köra. big_smile
Blev riktigt najs med dioderna med. smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
steena Volvo for life
18 november 2009 · 571 Inlägg

Sickan_ skrev:
Det ser bra ut.. men du måste juh polera bilen och sätta på ett 2,5" rör med en japps eller simons dämpare tongue blir ett mycket bättre ljud kan jag lova och bilen blir mycket roligare att köra. big_smile
Blev riktigt najs med dioderna med. smile

Ingen japs dämp på 850 snälla! Låter så in i...

Volvo for life
Jolle87
18 november 2009 · 1 585 Inlägg

Trevligt med lite nya bilder och en film:) Håller dock med sickan_ om att en japsdämpare eller ett sportsystem är ju ett måste på de där bilarna:P Ser bra ut annars.

Jolle87
18 november 2009 · 1 585 Inlägg

steena skrev:
Ingen japs dämp på 850 snälla! Låter så in i...

Jag tycker det låter svin gött med japs på en 850, låter inte alls högt. Utan det blir ett mysigt ljud.
Fast sen kan det ju kännas lite fel med japs på en volvo:P Men det är en billig lösning:)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 november 2009 · 5 650 Inlägg

Sickan_ skrev:
Det ser bra ut.. men du måste juh polera bilen och sätta på ett 2,5" rör med en japps eller simons dämpare tongue blir ett mycket bättre ljud kan jag lova och bilen blir mycket roligare att köra. big_smile
Blev riktigt najs med dioderna med. smile

får säga som jag sa i 940 tråden polera röda blekta bilar = slöseri med tid ger inget.. jävla jobb för nått som försvinner mer lr mindre direkt.

vad jag har erfarenheter är simons dämparna låter de inte spec mkt mer än original och tycker den låter tillräkligt mkt nu som de är..

dioder är alltid nice

Ingen japs dämp på 850 snälla! Låter så in i...
skrev:

va lung blir ingen japs dämp finns anledning till de heter japs dämp så vida jag vet är inte volvo japanskt änwink

Jolle87  skrev:
Trevligt med lite nya bilder och en film:) Håller dock med sickan_ om att en japsdämpare eller ett sportsystem är ju ett måste på de där bilarna:P Ser bra ut annars.

blir så när man har tråkigt hehe..
finns inga biliga sportsystem man vill ha då simons dämparna värkar 100% crap rakt igenom som 1 fetare original rör

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Sickan_
18 november 2009 · 945 Inlägg

Ja men man får juh vårda bilen som ett litet barn big_smile med det menar jag att man får sköta lacken om man putsar upp den. Och det är varken svårt eller jobbigt. smile
Men din bil och ditt val.
Och japs på en 850 är det absolut inget fel med. Så länge det inte dånar som en traktor som det gör på vissa bilar. Och det gör det inte på 850 kan jag lova. så länge du inte kör med raka rör tongue
Men ditt val, va bara ett litet tips.
Själv tycker jag orginalljudet är fruktansvärt tråkigt.. Kan se om jag hittar någon film på min gamla 850 där du kan få höra ljudet. På den hade jag sportsystem och japs. Riktigt gött ljud vare i den big_smile

Senast redigerat av Sickan_ (18 november 2009)

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 november 2009 · 5 650 Inlägg

Sickan_ skrev:
Ja men man får juh vårda bilen som ett litet barn big_smile med det menar jag att man får sköta lacken om man putsar upp den. Och det är varken svårt eller jobbigt. smile
Men din bil och ditt val.
Och japs på en 850 är det absolut inget fel med. Så länge det inte dånar som en traktor som det gör på vissa bilar. Och det gör det inte på 850 kan jag lova. så länge du inte kör med raka rör tongue
Men ditt val, va bara ett litet tips.
Själv tycker jag orginalljudet är fruktansvärt tråkigt.. Kan se om jag hittar någon film på min gamla 850 där du kan få höra ljudet. På den hade jag sportsystem och japs. Riktigt gött ljud vare i den big_smile

är ju en sak och putsa på nått som ser ut så hela tiden än va på grejjerna flera gånger i veckan för de avtar för de är 20 år gammal lack.

850isarna original låter ju hur mkt som helst om man gämför med 940 turbo med inget rör alls efter katten

vad är de för mening med sport rör om man ändå ska förstöra de med japsdämparna? wink

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Sickan_
18 november 2009 · 945 Inlägg

MrEricsson skrev:

Sickan_ skrev:
Ja men man får juh vårda bilen som ett litet barn big_smile med det menar jag att man får sköta lacken om man putsar upp den. Och det är varken svårt eller jobbigt. smile
Men din bil och ditt val.
Och japs på en 850 är det absolut inget fel med. Så länge det inte dånar som en traktor som det gör på vissa bilar. Och det gör det inte på 850 kan jag lova. så länge du inte kör med raka rör tongue
Men ditt val, va bara ett litet tips.
Själv tycker jag orginalljudet är fruktansvärt tråkigt.. Kan se om jag hittar någon film på min gamla 850 där du kan få höra ljudet. På den hade jag sportsystem och japs. Riktigt gött ljud vare i den big_smile

är ju en sak och putsa på nått som ser ut så hela tiden än va på grejjerna flera gånger i veckan för de avtar för de är 20 år gammal lack.

850isarna original låter ju hur mkt som helst om man gämför med 940 turbo med inget rör alls efter katten

vad är de för mening med sport rör om man ändå ska förstöra de med japsdämparna? wink

Aja du gör som du vill tongue  Men lägg några timmar på den lacken och bilen blir skitfin! Det är juh inte ens i närheten av hur den gamla bil så ut där bak. Med andra ord det är inte svårt på denna bilen tongue
Sen är det bara att typ vaxa den igen efter några gånger per år så håller den sig så blank och fin. wink
Jag vet juh inte va det är för mening men på min blev ljuden mycket skönare med japps på. Blev det där lite mer " racing" Ljudet. Visst hur kul är det och ha det när man inte har motor till det tongue Men det iaf mycket roligare att köra den bilen. Och när man hade r-fronten med så trodde alla att det va en äkta R när man kom och körde tongue

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
-Akerfeldt-
18 november 2009 · 2 638 Inlägg

Trevligt med lite nya bilder smile

Bara lite glans på listerna skulle göra mycket om man inte vill polera bilen, hört att värmepistol ska vara effektivt på blekta plastlister, sök lite på forumet om du är intresserad.

Tror du skulle få ännu goare ljud genom att bara byta bakre dämparen mot något lite värre wink

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 november 2009 · 5 650 Inlägg

Sickan_ skrev:
Aja du gör som du vill tongue  Men lägg några timmar på den lacken och bilen blir skitfin! Det är juh inte ens i närheten av hur den gamla bil så ut där bak. Med andra ord det är inte svårt på denna bilen tongue
Sen är det bara att typ vaxa den igen efter några gånger per år så håller den sig så blank och fin. wink
Jag vet juh inte va det är för mening men på min blev ljuden mycket skönare med japps på. Blev det där lite mer " racing" Ljudet. Visst hur kul är det och ha det när man inte har motor till det tongue Men det iaf mycket roligare att köra den bilen. Och när man hade r-fronten med så trodde alla att det va en äkta R när man kom och körde tongue

nä jag vet den här är 25 tusen gånger värre där bak.  då folk är så duktiga på ta bort vingar spackla lacka om grejjer i en anna nyans just där hålen för vingen skulle va.. går säkert och se om man konsentrerar sig noga på bilderna .

-Akerfeldt-  skrev:
Trevligt med lite nya bilder

Bara lite glans på listerna skulle göra mycket om man inte vill polera bilen, hört att värmepistol ska vara effektivt på blekta plastlister, sök lite på forumet om du är intresserad.

Tror du skulle få ännu goare ljud genom att bara byta bakre dämparen mot något lite värre

vad alla stör sig på listerna .. de är så pass gammla och slitna överallt så allt på hela bilen har samma färg ändå dörrhantagen tak listerna dörrarna kofångarna mudflapsen matchar ju redan varanda så


hittar inga biliga och bra rör simons dämparna går och tag på väldigt biligt men de värkar total crap 
typ 2000 kr för nått som låter som original rören är lite bortkastade pengar.
så får se

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Jolle87
18 november 2009 · 1 585 Inlägg

MrEricsson skrev:
vad alla stör sig på listerna .. de är så pass gammla och slitna överallt så allt på hela bilen har samma färg ändå dörrhantagen tak listerna dörrarna kofångarna mudflapsen matchar ju redan varanda så


hittar inga biliga och bra rör simons dämparna går och tag på väldigt biligt men de värkar total crap 
typ 2000 kr för nått som låter som original rören är lite bortkastade pengar.
så får se

Det är ju bara att köpa lite bumpshine och smeta ut på listerna så blir de svarta och fina igen=D Kostar inte många kronor och tar inte lång tid att lägga på alla lister osv. Nackdelen är väll att man får göra det varje gång man tvättar bilen men inte mycket jobb med det direkt. Och ger ett stort lyft för bilen med svarta lister istället för gamla solblekta. Men visst pallar man inte så pallar man inte:P Går ju även att köra med värmepistol som sagt men det har jag ej testat själv än så kan inte säga om det är bra eller dåligt.

Vill du komma undan billigt men ändå få ett härligt ljud i bilen, är det ju bara att kapa bort den sista ljudämparen och ersätta med ett helt vanligt 2,5" rör blir både billigt och kommer noga låta ganska gött smile Fast är du nöjd med ljudet som det är nu så låt det vara så då. Så länge man är nöjd själv så.

Senast redigerat av Jolle87 (18 november 2009)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 november 2009 · 5 650 Inlägg

Jolle87 skrev:

MrEricsson skrev:
vad alla stör sig på listerna .. de är så pass gammla och slitna överallt så allt på hela bilen har samma färg ändå dörrhantagen tak listerna dörrarna kofångarna mudflapsen matchar ju redan varanda så


hittar inga biliga och bra rör simons dämparna går och tag på väldigt biligt men de värkar total crap 
typ 2000 kr för nått som låter som original rören är lite bortkastade pengar.
så får se

Det är ju bara att köpa lite bumpshine och smeta ut på listerna så blir de svarta och fina igen=D Kostar inte många kronor och tar inte lång tid att lägga på alla lister osv. Nackdelen är väll att man får göra det varje gång man tvättar bilen men inte mycket jobb med det direkt. Och ger ett stort lyft för bilen med svarta lister istället för gamla solblekta. Men visst pallar man inte så pallar man inte:P Går ju även att köra med värmepistol som sagt men det har jag ej testat själv än så kan inte säga om det är bra eller dåligt.

Vill du komma undan billigt men ändå få ett härligt ljud i bilen, är det ju bara att kapa bort den sista ljudämparen och ersätta med ett helt vanligt 2,5" rör blir både billigt och kommer noga låta ganska gött smile Fast är du nöjd med ljudet som det är nu så låt det vara så då. Så länge man är nöjd själv så.

de jag inte förstår är att alla ogillar listerna när stänkskydden dörrhandtagen och allt är i samma färg klegga på massa skit på tex kofångarna så de blir svarta gör ju att allt annat ser cp ut ...
oxå bara slöseri med tid
ska man ta bort nån ljudämpare lär man ju ta bort den störta dvs den första ..
så får se hur de blir

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Mack Forum- och sitemoderator
18 november 2009 · 26 174 Inlägg

Om man går efter förstasidan så skall du tydligen ha "sportrör så man får 5ans fina ljud "2½ tums simons"..har du ändrat dig nu?

Du verkar ha bestämt dig för att Simons är skit, och att alla tex låter likadant. Uhm..du vet om att det finns olika storlekar och olika former på burkarna, med olika mycket - eller lite - dämpning?

Och så det här med lacken och bumpershine. Om du inte ska göra nåt åt det - vad ska du då göra? Det som står på listan känns - precis som en moderator skrev tidigare - att det är en bruksbil med små bruksfixningar?

För listerna sägs det att det funkar att värma upp dem med värmepistol. Funkar inte överallt men det är ett väldigt billigt alternativ, om man vill ha deras riktiga lyster tillbaka. Och lacken i övrigt..är den dödsdömd enligt dig bara för att folk har misshandlat den? Nehejdu..jag har personligen putsat upp värre och fått det fint. Detta berättade jag i den gamla tråden men detta var tydligen inget värt.

Ursäkta gnället men man undrar ju. Nyfikenheten vet du. Keep up the good work.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 november 2009 · 5 650 Inlägg

AirOne skrev:
Om man går efter förstasidan så skall du tydligen ha "sportrör så man får 5ans fina ljud "2½ tums simons"..har du ändrat dig nu?

Du verkar ha bestämt dig för att Simons är skit, och att alla tex låter likadant. Uhm..du vet om att det finns olika storlekar och olika former på burkarna, med olika mycket - eller lite - dämpning?

Och så det här med lacken och bumpershine. Om du inte ska göra nåt åt det - vad ska du då göra? Det som står på listan känns - precis som en moderator skrev tidigare - att det är en bruksbil med små bruksfixningar?

För listerna sägs det att det funkar att värma upp dem med värmepistol. Funkar inte överallt men det är ett väldigt billigt alternativ, om man vill ha deras riktiga lyster tillbaka. Och lacken i övrigt..är den dödsdömd enligt dig bara för att folk har misshandlat den? Nehejdu..jag har personligen putsat upp värre och fått det fint. Detta berättade jag i den gamla tråden men detta var tydligen inget värt.

Ursäkta gnället men man undrar ju. Nyfikenheten vet du. Keep up the good work.

för att när jag uppdaterade den listan va de enda jag hittade till vettigt pris då man har inköps priset på dom dvs typ 2000 kr biligare än o köpa skiten i butik
men uppenbart så äre inte spec ljudskillnad alls på original och de så nu skulle jag inte vilja ha de så vida tex inte original dämparna går av lr nått och de är biligare köpa de än volvos original.

uppenbart så värkar folk tro att de går och göra världens make over på ingen tid alls inte äns haft bilen 1 månad än . men uppenbart så räknar ju folk med att man ska hunnit lacka om hela bilen konvertera den tillbakbjulsdrift i med turbo / göra cab av hela bilen direkt.. osv börjar bli lite tröttsamt på detta gnäll man måste börja nånstnas.. som tex ditt 240 projekt oxå han du med allt detta du har gjort med den under första veckorna du hade den? . så vitt jag förstår så har det tagit några år... och gammal ointressant volvo som gammal ointressant volvo "då dom saknar turbo" och efter som de är tänkt ha den här i 5-6 år minst så hinner man nog ändra både på de ena och de andra men som sagt folk värkar ju förvänta sig underverk direkt .. har folk inge tålamod finns de ju fler trådar där folk är gjorda av pengar ...

och de jag inte förstår är att alla stör sig på listerna när tex mudfläpsen dörrhandtagen listerna för takräcke osv är samma färg visst de va svart oktober 1991 då bilen hämtades ut men nu 18 år senare  äre lite skit samma så länge dom matchar varandra vilket dom gör skulle se mupp ut med tex svarta lister på kofångarna dörrarna men allt annat är grått.

sen skulle jag vilja veta hur fan man putsar upp en plåt bit som är lackat i färgkod rostlagad och lackad i en annan fläckvis hur man får de och se bra ut genom och putsa låter ganska orimligt men aja..

äre nog med allt gnäll nu?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
WallinJR Det SKA gå!
18 november 2009 · 434 Inlägg

hehe ursäkta att ja sticker in näsan här ... Men tyckte det va lite roligt ...
först skriver du att du ska sätta på

Det jag ska göra med den är
sportrör så man får 5ans fina ljud "2½ tums simons "


Sen när folk börjar hålla med dig om att de låter gött o undrar om du ska ha japps dämpare oxå.
haha, då ändrar du helt plötsligt håll och börja tycka det är onödigt pengar att slänga ut, sen att 2.5 samt japps inte låter mycket mer än original. Ja skiter fullständigt i ditt svar men tyckte bara de såg så dumt ut. Lycka till i fortsättningen med bilen och hoppas att något blir gjort! smile.




mvh.

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.
Volvo 850 S 2.5 "Vinter Kälken." (1996)
Mack Forum- och sitemoderator
18 november 2009 · 26 174 Inlägg

Du får det att låta som att bilen är färdig för skroten. Överdriv inte så mycket. Även om bilderna kan se bättre ut än vad de kanske gör - bilder har ju en tendens till det ibland - så kan det väl inte vara så illa som det låter på dig?

Jag gnäller för övrigt inte. Jag ställer frågor, och ger kommentarer. Gör man en projekttråd så får man palla folk som kommenterar och ger frågor. Du anar inte hur mycket "gnäll" - som du kallar det för - jag har fått själv så jag vet nog hur det känns. Men det är bara att vara öppen för kritik och ta sig en funderade på vad allt betyder. Nåt som kanske du tycker är "kritik", är kanske ett råd?
Men bara för att det är råd så behöver det ju inte betyda att det är en lag..

Och..sist men inge minst, listan över "att-göra-saker". Klart som fasen man inte har hunnit göra allt på en gång, men har jag någonsin påstått det? Det jag dock undrar är vad du funderar på att göra i framtiden med bilen. Vad du drömmer om, tänker på. Det behöver inte bli realitet, men vad skulle du vilja göra med bilen?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 november 2009 · 5 650 Inlägg

WallinJR skrev:
hehe ursäkta att ja sticker in näsan här ... Men tyckte det va lite roligt ...
först skriver du att du ska sätta på

Det jag ska göra med den är
sportrör så man får 5ans fina ljud "2½ tums simons "


Sen när folk börjar hålla med dig om att de låter gött o undrar om du ska ha japps dämpare oxå.
haha, då ändrar du helt plötsligt håll och börja tycka det är onödigt pengar att slänga ut, sen att 2.5 samt japps inte låter mycket mer än original. Ja skiter fullständigt i ditt svar men tyckte bara de såg så dumt ut. Lycka till i fortsättningen med bilen och hoppas att något blir gjort! smile.




mvh.

grejjen är den att jag ville ha simons först då man kan få 1 till bra pris . och då hade jag aldrig sett/hört 1 i verkligheten.. nu när jag har sett/hört 1 i verkligheten så blev man riktig besviken på hur de lät när man knappt hör skillnad på 1 original  och 1 "sport " och man inte är gjord av pengar så börjar jag se de som onödigt just nu .
japs dämpare har jag aldrig sagt att jag äns ska ha / gillat dom inte äns på japan bilarna


AirOne skrev:
Du får det att låta som att bilen är färdig för skroten. Överdriv inte så mycket. Även om bilderna kan se bättre ut än vad de kanske gör - bilder har ju en tendens till det ibland - så kan det väl inte vara så illa som det låter på dig?

Jag gnäller för övrigt inte. Jag ställer frågor, och ger kommentarer. Gör man en projekttråd så får man palla folk som kommenterar och ger frågor. Du anar inte hur mycket "gnäll" - som du kallar det för - jag har fått själv så jag vet nog hur det känns. Men det är bara att vara öppen för kritik och ta sig en funderade på vad allt betyder. Nåt som kanske du tycker är "kritik", är kanske ett råd?
Men bara för att det är råd så behöver det ju inte betyda att det är en lag..

Och..sist men inge minst, listan över "att-göra-saker". Klart som fasen man inte har hunnit göra allt på en gång, men har jag någonsin påstått det? Det jag dock undrar är vad du funderar på att göra i framtiden med bilen. Vad du drömmer om, tänker på. Det behöver inte bli realitet, men vad skulle du vilja göra med bilen?

Nope den har nog minst 20 tusen mil kvar tills skroten minst så vida den inte krockas lr nått..
va ju så att sickan tyckte den skulle poleras och gämförde med 940in då den enbart va blek på bakpartierna .. och då förklarade jag för han att bakluckan är skrot efter som original vingen är ryckt vilket nån har försökt laga och inte lyckats de börjat rosta de försökt rostlagat halvtaskigt /lackad i 2 olika Röd och står de inte på första sidan står de nånstans i tråden att jag försöker hitta en röd med vinge från nån skrot..

mmm visst förstår hur du menar men iaf börjar bli lite less på detta bruksbils gnäll från alla möjliga personer visst de är bara en sketen gammal volvo utan turbo som nästan är 20 år gammal"då alla här omkring värkar ha nått emot gammla volvos" men iaf
940 turbon polisbilen jag hade va minst lika mkt bruksbil som den här den tråden va de ingen som gnällde oj bara bruks bil bla bla bla och då tycker jag att jag har redan hunnit gjort så mkt mer med den här 850in än vad jag gjorde med 940in på nästan 1½ år jag hade den visst den va vell en ovanlig modell men iaf

ingen som påstått de men nästan så de låter så ungefär som allt ska va klart nu direkt och uställnings bil direkt...

tänkte först se till och få bort de fel jag stör mig på .. såsom bakluckan "köpa en likadan från skroten som har glt vingen och samma färgkod"
se överbromsarna då de stör mig de är bes godkända men tar tex 2.5 vänster fram 1.9 höger fram Enligt bes pappret så känns lite skummt vid pall nit  fixa till handbromsen i samma veva
byta dimljusen så man har 1 par fungerade  ev 2 extraljus till
Sen tänke jag lite värre ljud i denna bil då alla bilar jag haft varit kasst original ljud.
bättre stereo nya högtalare i dörrarna 1 par i hatthylan steg bas osv.
Färdator som nån nämnde tidigare lär va enkelt och byta kul extra lull funktion
ev nått annat rör så ger bättre ljud annars får original duga så länge .

sen kankse nå mer saker vart efter beronde på vart efter man får råd då man jobbar lite då och då och ibland inte  så de är vell lite av de som man kommer göra  och efter som man tänkte ha bilen 5-6 år"då den är rätt bilig i drift drar inte så jätte mkt soppa gämför mot vad jag är van med inte gått så överdrivet långt" så hinner man nog säkert med och göra mer än så ... och äre så de flyter på med jobbet så man får råd med en 850 T5  så blire även en sån och hålla på med

hoppas de gav lite bättre svar på dina frågor

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
teamvolvoracing Trucker
18 november 2009 · 1 220 Inlägg

fan va sugen ja bli på en 850 igen och sam sagt på 850 sitter d bara 1 ljuddämpare modell jättestor så byt ut den till en 2,5" fullfödes av valfritt märke så kommer bilen å låta lite sportigare på högre varv big_smile
och angående listerna köp bumpershine på sprayburk finns på typ jula bla bara å sraya på bli svart å snyggt direkt å du behöver inte skydda lacken heller å kletar inte som blackcrome lätt värt dom 40-50 kr som burken kostar
och ja lacken som alla klagar på hade jag bott närmare skulla ja ha kunna waxa, polera och allt som hör till gratis bara för att de ä så kul å se hur resultatet växer fram!! så ja säger som så keep it up! följer denna tråd big_smile

Vissa är bara bättre än andra!
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 november 2009 · 5 650 Inlägg

teamvolvoracing skrev:
fan va sugen ja bli på en 850 igen och sam sagt på 850 sitter d bara 1 ljuddämpare modell jättestor så byt ut den till en 2,5" fullfödes av valfritt märke så kommer bilen å låta lite sportigare på högre varv big_smile
och angående listerna köp bumpershine på sprayburk finns på typ jula bla bara å sraya på bli svart å snyggt direkt å du behöver inte skydda lacken heller å kletar inte som blackcrome lätt värt dom 40-50 kr som burken kostar
och ja lacken som alla klagar på hade jag bott närmare skulla ja ha kunna waxa, polera och allt som hör till gratis bara för att de ä så kul å se hur resultatet växer fram!! så ja säger som så keep it up! följer denna tråd big_smile

jepp den mitt under bilen fast igentligen är vell 2 men den sista värkar så klen "minsta jag någonsin sett"
den lär nog inte dämpa mkt?...
fast jag är ju ute efter mer ljud på de varven man kör normalt på därför jag är lite besviken på "modell anpassade sportsystem" då de låter som original tills de blir för höga varv den här bilen går aldrig över 3000 rpm då jag inte tycker de är nån mening med och safta ur nått utan turbo..

jo jag vet använde bumpershine på jobbet för nåttt år sen provade de på 940in visst gjorde mkt för listerna under den lilla tid de satt där .. + jag gillar de grå listerna allt matchar varandra så de ser ut som de ska va så original.big_smile

äh räcker med statoils guldtvätt synd bara att man inte kan dra in där föräns man satt fast extraljusen nått så extremt



lite för övrigt så har jag uppdaterat sida 1 nu

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang