Om min gamla turbo kan klara sig utan dump under 17år och 15 000mil så tror jag den nya överlever ett tag också. IMO är dump riktigt överskattat, sitter original på bilar för att växlingarna ska bli mjuka och tysta.
Min bil har rullat 23k mil på 26 år utan dump och vattenkyld turbo, men det gör mirakel för kraften precis efter växlingarna.. hållbarheten tänker jag inte diskutera, men man tappar mindre kraft i växlingarna vilket gör bilen snabbare Och prestanda -> Allt i min värld
Nja, fråga alla som kört S13 med och utan dump så säger 9/10 att det går bättre utan. Jag skulle dock vilja ha en öppen dump för ljudets skull..
För ljudets skull ska du ju åka utan dump. Låter ruskigt gött när det slår tillbaks i turbon. Hks ssqv kan slänga sig i väggen
Den här lilla skitsaken har ställt till med lite utrymmesproblem och flera tusen vakuumslangar(nåja,nästan) går till den så den åkte väck!
Lättning..
När jag tog bort den så drog jag bara en vakuumslang mellan BTR och insuget. (tack Xlarge för tipset) Kopplade även in laddtrycksmätaren på den.
Nu var det dags för att montera ner nya turbon en gång för alla! Men blev visst lite backjobb när jag skulle dit med oljereturen..
Rev ut det igen och vred på turbons lagerdel, gick lite bättre!
Så nu sitter det där det ska! Har bara en av muttrarna som sitter under grenröret kvar sen är det bara dra dit tryckrör och downpipen när nu den kommer.
För ljudets skull ska du ju åka utan dump. Låter ruskigt gött när det slår tillbaks i turbon. Hks ssqv kan slänga sig i väggen
Ne fy inte SSQV. Vill ha något som låter högt och mekaniskt, typ. Låter fan ingenting nu, för dåligt med ladd kanske. Hoppas det blir bättre med T28an
Hehe jag åker ju t28 och 1bar och det kvittrar som fan och jag åker utan dump. Sen vet inte jag om mitt filter och ic-kitt kanske gör att de blir värre ljud
Ne fy inte SSQV. Vill ha något som låter högt och mekaniskt, typ. Låter fan ingenting nu, för dåligt med ladd kanske. Hoppas det blir bättre med T28an
Hehe jag åker ju t28 och 1bar och det kvittrar som fan och jag åker utan dump. Sen vet inte jag om mitt filter och ic-kitt kanske gör att de blir värre ljud
Det blir 1bar för mig med. Har FMIC och öppet AEM luftfilter så får hoppas det börjar surga mer nu då :p
Störig jefla aluminium i instrumentpanelen, bländar ju så in i fan Fast kanske mest är dålig vinkel. Vill se en laddtrycksmätare samtidigt, men den verkade ju flytta på sig rätt fint
Störig jefla aluminium i instrumentpanelen, bländar ju så in i fan Fast kanske mest är dålig vinkel. Vill se en laddtrycksmätare samtidigt, men den verkade ju flytta på sig rätt fint
Ja, den var väl inte helt optimal. Kommer jag i närheten av den effekten så är jag grymt nöjd, har ju inte körkort än så..
Fyllde på med kylarvätska nu och körde runt motorn på startmotorn för att se att olja kommit fram till turbon. Det gjorde det så nu är bytet helt färdigt, bara avgassystemet kvar.
inte jag men jag kan rekomendera dem , vad kommer du köra med för fjädrar ?
Ja, har läst en hel del om stötdämpare och coilovers och det verkar som ett par Konis är mycket bättre än billiga coilovers. Kommer köra på H&R's hårdaste fjädrar.