1758
Sök

Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!

618 134 Visningar
Uppdaterades senast 7 februari 2019
7 120 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
#801
timpanen skrev:
haha, gick inte så bra med att hålla den här som en bruksbil wink

Detta är en brukis med extra mos och räksallad. Tro inget annat cool

Got VTEC?
1 593 Inlägg
26 juli 2010
#802
Bara en tidsfråga innan ditt projekt spårar ur totalt o drift-bygge är ett faktum big_smile

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

7 120 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
#803
Takashi skrev:
Bara en tidsfråga innan ditt projekt spårar ur totalt o drift-bygge är ett faktum big_smile

Ja, rasar motorn så är det kört. tongue

Meister
6 763 Inlägg
26 juli 2010
#804
Aerodynamik skrev:
Elda skrev:
Aerodynamik skrev:
Om min gamla turbo kan klara sig utan dump under 17år och 15 000mil så tror jag den nya överlever ett tag också. wink IMO är dump riktigt överskattat, sitter original på bilar för att växlingarna ska bli mjuka och tysta.

Min bil har rullat 23k mil på 26 år utan dump och vattenkyld turbo, men det gör mirakel för kraften precis efter växlingarna.. hållbarheten tänker jag inte diskutera, men man tappar mindre kraft i växlingarna vilket gör bilen snabbare smile Och prestanda -> Allt i min värld wink

Nja, fråga alla som kört S13 med och utan dump så säger 9/10 att det går bättre utan.
Jag skulle dock vilja ha en öppen dump för ljudets skull.. smile

För ljudets skull ska du ju åka utan dump. Låter ruskigt gött när det slår tillbaks i turbon. Hks ssqv kan slänga sig i väggen big_smile


7 120 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
#805
camaro67 skrev:
För ljudets skull ska du ju åka utan dump. Låter ruskigt gött när det slår tillbaks i turbon. Hks ssqv kan slänga sig i väggen big_smile

Ne fy inte SSQV. Vill ha något som låter högt och mekaniskt, typ. tongue
Låter fan ingenting nu, för dåligt med ladd kanske. Hoppas det blir bättre med T28an smile

7 120 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
#806
Blev lite gjort idag också!

Den här lilla skitsaken har ställt till med lite utrymmesproblem och flera tusen vakuumslangar(nåja,nästan) går till den så den åkte väck!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/970041_3ge5hq.jpg


Lättning.. big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/970042_ax48oy.jpg


När jag tog bort den så drog jag bara en vakuumslang mellan BTR och insuget. (tack Xlarge för tipset) smile Kopplade även in laddtrycksmätaren på den.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/970044_aozaeo.jpg


Nu var det dags för att montera ner nya turbon en gång för alla! Men blev visst lite backjobb när jag skulle dit med oljereturen.. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/970045_vbx256.jpg


Rev ut det igen och vred på turbons lagerdel, gick lite bättre! wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/970047_ekg2ju.jpg


Så nu sitter det där det ska! Har bara en av muttrarna som sitter under grenröret kvar sen är det bara dra dit tryckrör och downpipen när nu den kommer. tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/970050_k9zeu8.jpg

Meister
6 763 Inlägg
26 juli 2010
#807
Aerodynamik skrev:
camaro67 skrev:
För ljudets skull ska du ju åka utan dump. Låter ruskigt gött när det slår tillbaks i turbon. Hks ssqv kan slänga sig i väggen big_smile

Ne fy inte SSQV. Vill ha något som låter högt och mekaniskt, typ. tongue
Låter fan ingenting nu, för dåligt med ladd kanske. Hoppas det blir bättre med T28an smile

Hehe jag åker ju t28 och 1bar och det kvittrar som fan och jag åker utan dump. Sen vet inte jag om mitt filter och ic-kitt kanske gör att de blir värre ljud big_smile


7 120 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
#808
camaro67 skrev:
Aerodynamik skrev:
camaro67 skrev:
För ljudets skull ska du ju åka utan dump. Låter ruskigt gött när det slår tillbaks i turbon. Hks ssqv kan slänga sig i väggen big_smile

Ne fy inte SSQV. Vill ha något som låter högt och mekaniskt, typ. tongue
Låter fan ingenting nu, för dåligt med ladd kanske. Hoppas det blir bättre med T28an smile

Hehe jag åker ju t28 och 1bar och det kvittrar som fan och jag åker utan dump. Sen vet inte jag om mitt filter och ic-kitt kanske gör att de blir värre ljud big_smile

Det blir 1bar för mig med. Har FMIC och öppet AEM luftfilter så får hoppas det börjar surga mer nu då :p

7 Inlägg
26 juli 2010
#809
hehe,, men bilen du har lät gött me HKS SSQV innan wink ser bra ut! ny snurra kommer göra underverk med 3 tums systemet oxå! big_smile
Senast redigerat av Wille_hall (26 juli 2010)


7 120 Inlägg
26 juli 2010
Trådstartare
#810
Wille_hall skrev:
hehe,, men bilen du har lät gött me HKS SSQV innan wink ser bra ut! ny snurra kommer göra underverk med 3 tums systemet oxå! big_smile

Jaså, Varför tog du bort den? :p japp, blir nog stor skillnad smile

7 120 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
#811
Har väntat i snart tre veckor på min downpipe nu och igår fick jag veta att den inte ens har skickats än! Så jävla tråkigt.. mad

7 120 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
#812
Hittade en S13 med exakt samma spec som jag kommer ha nu.
Hjulspinn och tom tank ftw!



(Han borde ha skruvat fast aluminiumsargen dock) tongue

"Unloaded"
1 557 Inlägg
27 juli 2010
#813
Störig jefla aluminium i instrumentpanelen, bländar ju så in i fan sad Fast kanske mest är dålig vinkel. Vill se en laddtrycksmätare samtidigt, men den verkade ju flytta på sig rätt fint smile

"When innovation meets passion!"

7 120 Inlägg
27 juli 2010
Trådstartare
#814
Mechanimal skrev:
Störig jefla aluminium i instrumentpanelen, bländar ju så in i fan sad Fast kanske mest är dålig vinkel. Vill se en laddtrycksmätare samtidigt, men den verkade ju flytta på sig rätt fint smile

Ja, den var väl inte helt optimal. tongue Kommer jag i närheten av den effekten så är jag grymt nöjd, har ju inte körkort än så.. big_smile

7 120 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
#815
Är klar nu, skulle bara dra dit olja in och dra åt tryckrören idag. Men olja in tar fan inte i gängerna, är säkert fel... neutral

7 120 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
#816
Så, nu är turbobytet klart så nu är det bara avgassystemet kvar. tongue


Alla slangar m.m på plats, har dock inte dragit åt oljereturen än. Blir sen när jag ser att olja kommit fram till turbon. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/970825_ewzl7u.jpg


Och såhär ser det ut ovanifrån, inga större skillnader mot förut faktiskt..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/970824_arkqzf.jpg

7 120 Inlägg
28 juli 2010
Trådstartare
#817
Fyllde på med kylarvätska nu och körde runt motorn på startmotorn för att se att olja kommit fram till turbon. smile Det gjorde det så nu är bytet helt färdigt, bara avgassystemet kvar. tongue

7 120 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
#818
Köpte på mig ett nytt stag för att göra bakvagnen lite styvare. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/971500_nwn99v.jpg

Någon som vill sponsra med 2500 så jag kan köpa ett set Koni stötdämpare? cool
Senast redigerat av Aerodynamik (30 juli 2010)

873 Inlägg
30 juli 2010
#819
inte jag men jag kan rekomendera dem , vad kommer du köra med för fjädrar ?

mitt nissan 200sx projekttråd www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=177432

7 120 Inlägg
30 juli 2010
Trådstartare
#820
Nu är min downpipe skickad, skönt! big_smile

NOOX skrev:
inte jag men jag kan rekomendera dem , vad kommer du köra med för fjädrar ?

Ja, har läst en hel del om stötdämpare och coilovers och det verkar som ett par Konis är mycket bättre än billiga coilovers. smile
Kommer köra på H&R's hårdaste fjädrar.


Sök