2520
Sök

Animerade Filmer!

NissanMotorsport
3 november 2009
Han borde göra intron till bilspel smile

Forummoderator
26 460 Inlägg
3 november 2009
Grymt läcker film smile Tyckte även det var snyggt mixat mellan låtarna, som tex låten från Transformers smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

821 Inlägg
3 november 2009
S_Henjer skrev:
sengstr skrev:
det där är sjuktsnyggt gjort!! har själv arbetat just med 3d animationer. och 110 dagar är väldigt lång tid. I skolan gjorde vi en film på 1 min. använde 15 datorer som renderade hela filmen och tog ca 10 dagar.
och alla polygoner, svårt att förklara. det är sanslöst många. har man en lagom dator så klagar den vid 100 000 polygoner. men upp emot 2 000 000 eller vad han pratade om. SJUKT!

Jo helt sjukt.. Imponerande.. Tänk då filmer som Transformers eller liknande...

du vill nog inte veta vilka datorer dom har.. har hört lite lösa rykten om dom monstrena. har du en kod på ca 25-30 siffror, bokstäver och alla möjliga tecken så tar det ca 10 sek att knäcka koden. hur många polygoner de har, vill inte veta. lär få hjärtinfarkt

Galen
849 Inlägg
4 november 2009
bara jag som tyckte dom röda ögonen på camaron var så grymt snyggt? shit det där skulle man ha på riktiga bilar smile

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

2 953 Inlägg
4 november 2009
satan i gatan

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
4 november 2009
sengstr skrev:
det där är sjuktsnyggt gjort!! har själv arbetat just med 3d animationer. och 110 dagar är väldigt lång tid. I skolan gjorde vi en film på 1 min. använde 15 datorer som renderade hela filmen och tog ca 10 dagar.
och alla polygoner, svårt att förklara. det är sanslöst många. har man en lagom dator så klagar den vid 100 000 polygoner. men upp emot 2 000 000 eller vad han pratade om. SJUKT!

Fast sen vet du inte heller hur många och hur kraftiga datorer han har. Och sen är det Vray han renderade med också.

sengstr skrev:
S_Henjer skrev:
sengstr skrev:

Jo helt sjukt.. Imponerande.. Tänk då filmer som Transformers eller liknande...

du vill nog inte veta vilka datorer dom har.. har hört lite lösa rykten om dom monstrena. har du en kod på ca 25-30 siffror, bokstäver och alla möjliga tecken så tar det ca 10 sek att knäcka koden. hur många polygoner de har, vill inte veta. lär få hjärtinfarkt

Kan ju ha fel, men antagligen sitter dom med nån slags Renderman-renderare (Pixars renderingsmotor) som antagligen renderar med mikro-polygoner när man subdividar meshen. Det betydar alltså att varje polygon inte är större än en pixel på bilden, allt för att få så lite hårda kanter som möjligt. Dock är det ingen vidare problem att rendera MASSVIS med polygoner i renderman, raytracing är dock en helt annan femma, nåt som lär användas rätt mycket av. Sen att dom troligtvis renderar i snuskigt hög upplösning gör inte saken bättre heller.
Men sen hörde jag senast idag att dom sitter med 7000 render-cpuer på ILM. Så pja, dom har ju en del kraft iaf. tongue

Fast det jag tycker är verkar ännu jobbigare med transformers-filmerna är ju all jävla modellering på robotarna. En jääävla massa delar ju. Och sen sålklart rigging på det... ;\

Fast ontopic: Grymt ball film, om man ändå hade lite mer tid själv för sånt.. hmm
Fast en liten grej jag måste säga, det svåraste i videon måste nog ha varit modelleringen. Renderingen kommer ganska gratis i Vray. Bara plocka in en HDR-boll, smacka på en car-paint-shader och sen trycka på render. Så sådär super-duper-mega-imponerande är det ju inte. Fast nog är det ändå super-duper-imponerande fortfarande. tongue

Whine whine!

4 682 Inlägg
4 november 2009
Tuffhaggman skrev:
Någon som vet vad den sista låten heter?

sovjetunionens nationalhymn cool .

1 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Hittade ytterligare en förbannat bra animerad film.

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

821 Inlägg
5 november 2009
riktigt skönt slut på den.. haha

864 Inlägg
5 november 2009
Moparboy440 skrev:
Tuffhaggman skrev:
Någon som vet vad den sista låten heter?

sovjetunionens nationalhymn cool .

Naturligtvis känner jag igen Sovjetunionens nationalhymn cool, det är ej den sista låten som spelas. Kollade igenom den en gång till och såg att det fanns ett soundtrack listat på slutet, låten jag syftade på är "Dreamtale - The Dawn"

2 953 Inlägg
5 november 2009
S_Henjer skrev:
Hittade ytterligare en förbannat bra animerad film.

haha grym film

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
5 november 2009
Senast redigerat av Grabber (5 november 2009)

1 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
sengstr skrev:
riktigt skönt slut på den.. haha

Hahah som fan..

a slice of lemon
and a shot tequila..

1 150 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Hahaha den sista med Shelbyn va ju grym med.. De märks att killen har humor.. Hade väntat mig Capt. Jack Sparrow bakom ratten bra =P
Senast redigerat av S_Henjer (5 november 2009)

a slice of lemon
and a shot tequila..

367 Inlägg
6 november 2009
Snyggt!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
6 november 2009
Senast redigerat av Grabber (6 november 2009)

57 Inlägg
8 november 2009
Helt sjukt bra gjort! wink Mycket imponerande

2 953 Inlägg
8 november 2009
Grabber skrev:
Hittade denna nyligen smile
http://www.metacafe.com/watch/959942/sh … _continue/

fan nästan synd att man slutade hålla på med flash för några årsen tongue annars hade man nog varit grymm idag på det

1 150 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Grabber skrev:
Hittade denna nyligen smile
http://www.metacafe.com/watch/959942/sh … _continue/

Hehehe fräckt gjort..

a slice of lemon
and a shot tequila..

Dagdrömmare