Trimma saab9000 cs 2,3 sugis

frank_745
4 november 2009 · 387 Inlägg

tjää

hade tänkt fräscha upp sabben lite i motorn , undra om nån vet några trick å knåp för att få ut 10-20 hk för så lite pengar som möligt big_smile

Audi S4 (2005)
Moparboy440
4 november 2009 · 4 682 Inlägg

sportluftilter + ett bättre avgassystem. sen efter det blir det dyrt.

BOLUND bonntrimmare
4 november 2009 · 655 Inlägg

matchportning är ju inte så dyrt om man gör det själv men då får man ju dela topp o insug iofs

Rallyhalle
4 november 2009 · 4 299 Inlägg

Kika in på speedparts.se under Sport/tuning så finns där faktiskt chip till din motor. Blir tydligen 10hk extra.

men sen hjälper det väl liiite på traven med större avgas och öppet filter, även det finns hos speedparts.

Chrille74 Chef
4 november 2009 · 379 Inlägg

Som sagt så är det en dyr historia att trimma sugbilar.

Vet inte riktigt vad som ger mest "bang-for-the-buck" heller, men en idé kan ju vara att byta kamaxlar och ta några från 900/9000 Turbo 86-93 ska stå några nummer på dom, som du hittar här: www.stcs.nu
Sen är det väl chip, filter och avgassystem som gäller. Det blir troligen billigare att sälja din sugbil och köpa dig en med turbo

"Jag kommer ihåg att glömma, men ibland händer det att jag glömmer att komma ihåg" - Chrille
Saab 99 "T16" (1984)
Snitch Ointresserad.
4 november 2009 · 936 Inlägg

Hemskt vad alla vill trimma sina sugisar helt plötsligt yikes

Teabag appreciation club.
frank_745
5 november 2009 · 387 Inlägg

heheh tackar för allla tips , öppna sportluffliter har jag använd va ja ska tycker bilen blir slöare å dyrae i drift samt hörs äckligt för den delanen åså ...... orkar nt sälja bilen för att köpa turbobil mer manligt me sugtrimmat jue!!

Audi S4 (2005)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 november 2009 · 10 427 Inlägg

En till tråd på några dagar bara. Nice.

Här är den "gamla":
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=156664

Som jag skrev där så har http://www.garaget.org/AndreasPlars tunat sin 2,3:a litegrann.
Vet inte om man har fått någon effektmätning gjort ännu, men har säkert lite tips.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
AndreasPlars
5 november 2009 · 1 062 Inlägg

Kika på min gröna som sagt, står ju där vad som är gjort. Inget dyrt alls men lite pill här & där.
Men det vart "bara" 185hk 240Nm... tror det beror på det långa insuget som prioriterar låg/mellanvarvsvrid och inte effekt på lite högre varvtal.
OM jag skulle göra om nåt så är det ett nytt och vettigt insug med rakare och svagt avsmalnande "runners" i lagom längd. Ihop med lite lätt portning och vassare kammar än vad jag har.
Var inte mycket mottryck i orginal avgassystemet iaf så det räcker till mer än vad jag har, körde iof kattfritt...

M.V.H.

Saab 900i (1989)
frank_745
6 november 2009 · 387 Inlägg

okej . får prova mig fram,har tänkt lägga lite pengar på bilen tongue

Audi S4 (2005)
bumpe Lastbilsmekaniker
6 november 2009 · 3 878 Inlägg

Svetsa dig ett extraktor rör med lagom avstämmning.
Köp ett beggat avgassystem från en turbo, har nog ett till salu om det är intressant.
Rensa upp alla flaskhalsar mellan filter och insug.
I med roligare kammar, ventilfjädrar från volvo, renovera och plana av toppen en bra bit. Topp från en T5/kortmotor kan vara ett alternativ då dessa flödar skapligt redan original.
Sen byt till trionic, större spridare och sen mappa för E85.

Stämmer man av allt för att ha toppeffekt uppåt 7-7500rpm ska 200hk inte vara långt borta.

Sen finns ju även min, Sharky och Holmes tråd klistrad i forumet, trimning av sugmotorer smile

frank_745
8 november 2009 · 387 Inlägg

låter intresant det där ., får se va som händer i vinter big_smile

Audi S4 (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang