Vad kan POLISEN göra?

Stoltz Gör det på alla fyra
14 maj 2006 · 130 Inlägg

Låt säga att jag kommer och kör lite för fort å så står polisen med lasern och vinkar in mig.
Om jag då drar iväg, får dom då gripa mig efteråt (typ dagen efter) om dom har reg nr.Eller måste dom kunna bevisa att det var jag som körde...

Kan vara bra att veta...  :)

Senast redigerat av Stoltz (14 maj 2006)

Audi S4 2,7 BiTurbo "Evil Monkey" (1998)
dusty Living in the fastlane
14 maj 2006 · 2 616 Inlägg

dom måste ha bevis på att du är föraren tror jag men knackar på dörren lär dom säkert göra smile

FugitivE BMW Power
14 maj 2006 · 2 362 Inlägg

ehm, ja det får dom väl ändå? du har begått ett brott och sedan försvunnit från platsen tongue blir ju efterlysning? smile

Vet själv inte så mycket, men det måste dom som sagt kunna om dom har bevis fortfarande på allt? tongue

BMW, bogsering med wire :/
Simppi too fast to live, too young to die
14 maj 2006 · 357 Inlägg

beror också på hur mycket överhastighet du kör, men det går till rätten om det är hög överhastighet tongue och dessutom om du smiter..då blir det kul!

xisten sixten
14 maj 2006 · 252 Inlägg

har dom sett att de är du så kan du ligga ganska risigt till... och de skulle de nog säga i vilket fall, även om de inte säkert vet att de var du som körde bilen...

Har hört att de räckt för att ge en fällande dom

sveddan
14 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Stoltz skrev:
Låt säga att jag kommer och kör lite för fort å så står polisen med lasern och vinkar in mig.
Om jag då drar iväg, får dom då gripa mig efteråt (typ dagen efter) om dom har reg nr.Eller måste dom kunna bevisa att det var jag som körde...

Kan vara bra att veta...  smile

Polisen skulle nog bränna efter dig för att få stopp på bilen, de är GANSKA välutbildade i bilkörning och du skulle förmodligen inte ha nån chans.

baca Os Difuntos
14 maj 2006 · 1 822 Inlägg

sveddan skrev:

Stoltz skrev:
Låt säga att jag kommer och kör lite för fort å så står polisen med lasern och vinkar in mig.
Om jag då drar iväg, får dom då gripa mig efteråt (typ dagen efter) om dom har reg nr.Eller måste dom kunna bevisa att det var jag som körde...

Kan vara bra att veta...  smile

Polisen skulle nog bränna efter dig för att få stopp på bilen, de är GANSKA välutbildade i bilkörning och du skulle förmodligen inte ha nån chans.

Sveddan du e polis va??? ialla inlägg då det handlar om lågens långa arm så kommer du med en kommentar om hur bra/duktiga poliserna i sverige är...

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Johanromeo155 Såld på Italienare
14 maj 2006 · 579 Inlägg

Min kompis flickväns pappas släkting sa att han tror att det är så här...

Vet ni inte så varför chansa? smile

Stadia
14 maj 2006 · 284 Inlägg

baca skrev:

sveddan skrev:

Stoltz skrev:
Låt säga att jag kommer och kör lite för fort å så står polisen med lasern och vinkar in mig.
Om jag då drar iväg, får dom då gripa mig efteråt (typ dagen efter) om dom har reg nr.Eller måste dom kunna bevisa att det var jag som körde...

Kan vara bra att veta...  smile

Polisen skulle nog bränna efter dig för att få stopp på bilen, de är GANSKA välutbildade i bilkörning och du skulle förmodligen inte ha nån chans.

Sveddan du e polis va??? ialla inlägg då det handlar om lågens långa arm så kommer du med en kommentar om hur bra/duktiga poliserna i sverige är...

hahah, den tanken har slagit mig också big_smile har vi en lite blåvit stolle här eller? wink

You don't need a reason to help people.
Pepe Ölbryggare
14 maj 2006 · 339 Inlägg

303hk S2 mot en slö V70 som dessutom står still när S2:an kommer...Gissa vem som vinner ;-) Där handlar det inte om vem som är "välutbildad" utan mest galen, om dom nu kommer ifall vill säga...Och jag vet att dom inte gör det...
Vet dom inte vem föraren är kan dom inget göra, så är det tyvärr..

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
JalleJ
14 maj 2006 · 420 Inlägg

Pepe skrev:
303hk S2 mot en slö V70 som dessutom står still när S2:an kommer...Gissa vem som vinner ;-) Där handlar det inte om vem som är "välutbildad" utan mest galen, om dom nu kommer ifall vill säga...Och jag vet att dom inte gör det...
Vet dom inte vem föraren är kan dom inget göra, så är det tyvärr..

Hahaha.. de känns nog inte som om du vet vad du snackar om big_smile

SaNelito Fartdåre
14 maj 2006 · 286 Inlägg

Kontakar dem inte då ägaren till bilen och letar rätt på honom då ?? För ja menar då e det ju bara att smita *om man lyckas* o säga att de inte va jag som körde när dem knackar på t.ex. När man blir fotad av en hastighetskamera så skickas ju boten till ägaren och sen är det upp till honom att veta vem som körde eller inte men betalas inte boten så är det ägaren som får skiten väl?
Man kanske borde ringa dem o fråga tongue

Volvo S40N (2006)
Mr_diesel
14 maj 2006 · 43 Inlägg

e polisen välutbildad i bilkörning? därför en 14åring körde bättre än dom när han hade stulit en bil, stog i tidningen å polisen sa att igentligen fick han inte säga de men han va duktig på att köra... å oftast så kan dom ja ha filmat när dom stå ute efter vägen så dom ser nog vem de e å allt men men inte alltid men man vet ej vilken gång de e dom filma...

JalleJ
14 maj 2006 · 420 Inlägg

Mr_diesel skrev:
e polisen välutbildad i bilkörning? därför en 14åring körde bättre än dom när han hade stulit en bil, stog i tidningen å polisen sa att igentligen fick han inte säga de men han va duktig på att köra... å oftast så kan dom ja ha filmat när dom stå ute efter vägen så dom ser nog vem de e å allt men men inte alltid men man vet ej vilken gång de e dom filma...

14åringen kör kanske Fortare men antagligen inte Bättre... de e skillnad på de...

Burken Utanlem
14 maj 2006 · 895 Inlägg

Stadia skrev:

baca skrev:

sveddan skrev:

Polisen skulle nog bränna efter dig för att få stopp på bilen, de är GANSKA välutbildade i bilkörning och du skulle förmodligen inte ha nån chans.

Sveddan du e polis va??? ialla inlägg då det handlar om lågens långa arm så kommer du med en kommentar om hur bra/duktiga poliserna i sverige är...

hahah, den tanken har slagit mig också big_smile har vi en lite blåvit stolle här eller? wink

hahaha fräckt smile

Ford Galaxie 500 XL "460" (1964)
Sharky
14 maj 2006 · 10 287 Inlägg

Dom måste kunna binda dig som chaufför. Sitter du ensam i bilen med omaskerat nylle så lär du få jobbigt i rätten men om ni är fyra i bilen, alla med tomtemask, och ni stannar efter 2 km och hoppar ur och köper korv och polisen kommer ifatt när ni står i korvkön så kan dom bara bli tokgalna - inte fälla någon som chaufför.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
sveddan
14 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Burken skrev:

Stadia skrev:

baca skrev:

Sveddan du e polis va??? ialla inlägg då det handlar om lågens långa arm så kommer du med en kommentar om hur bra/duktiga poliserna i sverige är...

hahah, den tanken har slagit mig också big_smile har vi en lite blåvit stolle här eller? wink

hahaha fräckt smile

Coola killar ni verkar vara. Säg till när det är dags för moppemek så ska jag köpa ut folkpiss åt er smile

C-line
14 maj 2006 · 76 Inlägg

Varför skulle polisen va så bra på körning?!

De får ju köra var och hur de vill (nästan)... ´
Och de får parkera hursom helst osv...

Vad för utbildning/träning går de för att bli så bra på det isf?

Tycker det hela låter "Amerikansk thriller"....

The Price I pay, For the Games I play, BITCH!
Mr_diesel
14 maj 2006 · 43 Inlägg

ja men hur kan de komma sej att dom fick en bil ut på åkern pga vatten planing men inte han?? ska inte polisen ha bättre däck??

zebra
14 maj 2006 · 10 Inlägg

Haha Polisen välutbildad??! vilket skämt!! dom Flesta Kan ju inte ens köra fort när det verkligen behövs!! har ju vart reportage om det i tv!! hehe! o en fortkörare har inga regler o tänka på! det har en Polis även om han har på blå ljus!!

Truckdriver
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang