Vad kan POLISEN göra?

StiFf Wankel
14 maj 2006 · 1 080 Inlägg

en polis behöver inte vara bättre även om han har gått en utbildning...tror dom flesta här är ganska gasglada av sej och leker en hel del, och även om det inte är meningen så får man erfarenhet och träning med det

MDS Västerås
nagasaki.020
14 maj 2006 · 311 Inlägg

Håller med zebran. Om man e så galen att man kör ifrån polisen när han vinkar in så lär man riskera en hel del när man kör, eller rajsar mot fabror polis...
Om man ignorerar vägens lagar så ignorerar man nog ochså de flesta fysiska lagar, eller man kanske försöker iallafall. Polisen visar nog mera hänsyn till andra i trafiken.. som zebra sa smile.

sveddan
14 maj 2006 · 1 453 Inlägg

C-line skrev:
Varför skulle polisen va så bra på körning?!

De får ju köra var och hur de vill (nästan)... ´
Och de får parkera hursom helst osv...

Vad för utbildning/träning går de för att bli så bra på det isf?

Tycker det hela låter "Amerikansk thriller"....

De poliser som arbetar "på fält" dvs kör radiobilar och span genomgår kurser i sk. avancerad bilkörning. Det är ungefär samma utbildning som alla utryckningsförare får gå, med viss modifikation.

rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
14 maj 2006 · 236 Inlägg

Jag vet då att förr så hade dom utbildning på sk. avancerad körning
Har åkt med en polis bil på en väldigt kurvig väg rejält fort när jag och en kompis pryade hos polisen när vi gick i nian. Men om det finns kvar nu det kan jag inte säga!
Polischefen erbjöd oss även att ta med oss våra mopeder för att kolla dessa!!!
Vi tackade vänligt nej till detta erbjudande!!!!

Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Germax
14 maj 2006 · 12 086 Inlägg

De lär ju klassas som smitning, och smitning är ett grovt brott.

viccoA
14 maj 2006 · 3 110 Inlägg

Inte bara smitning förmodligen också grov vårdslöshet om du försöker blåsa dem i 200 knyck och de ändå (mot förmodan) får fast dig.

sveddan
14 maj 2006 · 1 453 Inlägg

Jävla larv att diskutera hur dåliga polisen är och hur fel det är med lagar och bestämmelser. Väx upp för fan och acceptera att vi av säkerhetsskäl har trafikregler i det här landet eller ge fan i att köra bil.
Tack för mig

Malmoe SSS -12
14 maj 2006 · 3 217 Inlägg

Sharky skrev:
Dom måste kunna binda dig som chaufför. Sitter du ensam i bilen med omaskerat nylle så lär du få jobbigt i rätten men om ni är fyra i bilen, alla med tomtemask, och ni stannar efter 2 km och hoppar ur och köper korv och polisen kommer ifatt när ni står i korvkön så kan dom bara bli tokgalna - inte fälla någon som chaufför.

/Göran

Det är nästan värt att testas, bara för att man kan!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
adde_p airbrush rookie
15 maj 2006 · 136 Inlägg

poliser spöar nog 90% av alla på denna sida, dem har bara vett att inte riskera människoliv, du har inte skjutit någon, så dem släpper dig av säkerhets skäl...

vem som helst kan dra snuten. jag drog dem med epan 2 ggr för några år sedan.. på en grusväg, en sur gammal 740 bonntrimmad... det handlar om vem som riskerar mest... dem vill nog inte trycka nya 95an i ett dike pga en ungjävel med epa... wink

förut va jag schitzofren, men nu mår vi bra!
airbrush rookie.. (målat t.ex min avatar)
Friday
15 maj 2006 · 5 Inlägg

Tror ni att en 4-hjulsdriven evo med 370hk skulle dra dom då.. *Ler nervöst*

Mr_diesel
15 maj 2006 · 43 Inlägg

snuten e ju sämst... allt roligt å fin de förbjuder dom ju, nu ha de här kanske inte med skaen att göra men vafan gör ett litet svartsträck på vägen?? asfalt e svart å en burnis bli svart å de e våra däck som far åt h-vet men ändå ska man straffas med vad är de 1000kr för varje påbörjad meter... dom e sämst... leka bör man annars dör man.... Eller ha ja fel??

Svenss0n
15 maj 2006 · 643 Inlägg

Sharky skrev:
Dom måste kunna binda dig som chaufför. Sitter du ensam i bilen med omaskerat nylle så lär du få jobbigt i rätten men om ni är fyra i bilen, alla med tomtemask, och ni stannar efter 2 km och hoppar ur och köper korv och polisen kommer ifatt när ni står i korvkön så kan dom bara bli tokgalna - inte fälla någon som chaufför.

/Göran

finns en lag i sverige som många inte känner till.

dom kan fälla ALLA nu. . det där fungerade förr. vi säger att jag å 4 polare slår ihjäl någon. . då kunde man inte fälla alla för mord. eftersom man inte visste vem som gjort det dödande slaget. . därför kan man nu fälla alla eftersom det har sket i samförstånd. likadant tror ja det blir med bilkörningen. . om inte dom 4 oskyldiga säger något tror ja alla 5 döms. annars kan man köra den där stilen hela tiden. var nåra som blev dömda för misshandeln bara för att dom var på platsen å inte gjorde något men dom vila inte säga vilka som hade misshandlat vem så då dömdes dom åxå för misshandeln.

Senast redigerat av Svenss0n (15 maj 2006)

Volvo 850R (1997)
Svenss0n
15 maj 2006 · 643 Inlägg

rickard10735 skrev:
Jag vet då att förr så hade dom utbildning på sk. avancerad körning
Har åkt med en polis bil på en väldigt kurvig väg rejält fort när jag och en kompis pryade hos polisen när vi gick i nian. Men om det finns kvar nu det kan jag inte säga!
Polischefen erbjöd oss även att ta med oss våra mopeder för att kolla dessa!!!
Vi tackade vänligt nej till detta erbjudande!!!!

skämtar du med mig? i helvete att du har vart på praktik hos polisen. . dom tar inte emot snorungar.

Volvo 850R (1997)
diforce
15 maj 2006 · 279 Inlägg

om snuten kör bra? ja dom är väl som alla andra, endel kör väldigt dåligt o andra jä--igt bra.. av egen erfarenhet så har jag blivit förvånad åt båda håll..
O sedan neka när dom inte vet vem som kört osv.. visst det kan funka i många fall, men annars döms den som är mest trovärdigast att ha kört(ting/hovr) bedömning, el alla.. så enkelt är det;)
O så tillbaka till början av tråden:) -- egentligen kan du inte dömmas, men inte 100% säkert.. i bristande bevis kan dom lätt "hitta på saker" som gör att du döms (egen erfarenhet där oxå)

Senast redigerat av diforce (15 maj 2006)

two lies don´t cancel each other out
freddan70 Team Tondöv
15 maj 2006 · 649 Inlägg

Svenss0n skrev:

Sharky skrev:
Dom måste kunna binda dig som chaufför. Sitter du ensam i bilen med omaskerat nylle så lär du få jobbigt i rätten men om ni är fyra i bilen, alla med tomtemask, och ni stannar efter 2 km och hoppar ur och köper korv och polisen kommer ifatt när ni står i korvkön så kan dom bara bli tokgalna - inte fälla någon som chaufför.

/Göran

finns en lag i sverige som många inte känner till.

dom kan fälla ALLA nu. . det där fungerade förr. vi säger att jag å 4 polare slår ihjäl någon. . då kunde man inte fälla alla för mord. eftersom man inte visste vem som gjort det dödande slaget. . därför kan man nu fälla alla eftersom det har sket i samförstånd. likadant tror ja det blir med bilkörningen. . om inte dom 4 oskyldiga säger något tror ja alla 5 döms. annars kan man köra den där stilen hela tiden. var nåra som blev dömda för misshandeln bara för att dom var på platsen å inte gjorde något men dom vila inte säga vilka som hade misshandlat vem så då dömdes dom åxå för misshandeln.

Det där gäller inte för ringa trafikbrott!

freddan70 Team Tondöv
15 maj 2006 · 649 Inlägg

C-line skrev:
Varför skulle polisen va så bra på körning?!

De får ju köra var och hur de vill (nästan)... ´
Och de får parkera hursom helst osv...

Vad för utbildning/träning går de för att bli så bra på det isf?

Tycker det hela låter "Amerikansk thriller"....

Dom får ganska rejäl träning på avancerad bilkörning, speciellt dom med lite nyare utbildning.

Dom får inte köra hur/var dom vill, det finns regler för dom med! Dom får definitivt inte parkera hur som helst!

Pepe Ölbryggare
15 maj 2006 · 339 Inlägg

JalleJ skrev:

Pepe skrev:
303hk S2 mot en slö V70 som dessutom står still när S2:an kommer...Gissa vem som vinner ;-) Där handlar det inte om vem som är "välutbildad" utan mest galen, om dom nu kommer ifall vill säga...Och jag vet att dom inte gör det...
Vet dom inte vem föraren är kan dom inget göra, så är det tyvärr..

Hahaha.. de känns nog inte som om du vet vad du snackar om big_smile

Jag vet inte hur det "känns" för dig, men som sagt, jag vet...
Men däremot bryr jag mig mindre om folk som inte tror mig, för det räcker att jag vet...


EDIT: Det var en A8/S8 för ett antal år sedan som lasrades i över 200 förbi Nyköpings bro, dessa fyra togs sedan vid en möbelbutik i centrala Nyköping, men ingen kunde dömas eftersom det var fyra grabbar och som sagt, vem körde??
Därmed inte sagt att det fortfarnade är så..

Senast redigerat av Pepe (15 maj 2006)

Saab 9-5 Aero "Biopower" (2005)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
15 maj 2006 · 1 852 Inlägg

sveddan skrev:

C-line skrev:
Varför skulle polisen va så bra på körning?!

De får ju köra var och hur de vill (nästan)... ´
Och de får parkera hursom helst osv...

Vad för utbildning/träning går de för att bli så bra på det isf?

Tycker det hela låter "Amerikansk thriller"....

De poliser som arbetar "på fält" dvs kör radiobilar och span genomgår kurser i sk. avancerad bilkörning. Det är ungefär samma utbildning som alla utryckningsförare får gå, med viss modifikation.

alla utryckningsförare genom går ej "avancerad bilkörning" min bror är brandman och har ingen utbildning på något sånt, trots att hans fordon klassas som uttryckningsfordon då det är larm (t.o.m. privat personbil) dessutom tar han kortet så han får köra tung brandbil. då genomgår han vanliga lektioner och inget som heter "avancerad bilkörning"

man lever bara en gång så lev väl!
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
15 maj 2006 · 1 852 Inlägg

Svenss0n skrev:

rickard10735 skrev:
Jag vet då att förr så hade dom utbildning på sk. avancerad körning
Har åkt med en polis bil på en väldigt kurvig väg rejält fort när jag och en kompis pryade hos polisen när vi gick i nian. Men om det finns kvar nu det kan jag inte säga!
Polischefen erbjöd oss även att ta med oss våra mopeder för att kolla dessa!!!
Vi tackade vänligt nej till detta erbjudande!!!!

skämtar du med mig? i helvete att du har vart på praktik hos polisen. . dom tar inte emot snorungar.

jodå, visst gör dom det. praoade hos polisen i nian och fick åka med på det ena och det andra.

man lever bara en gång så lev väl!
Saabare Avstängd
15 maj 2006 · 1 106 Inlägg

Stoltz skrev:
Låt säga att jag kommer och kör lite för fort å så står polisen med lasern och vinkar in mig.
Om jag då drar iväg, får dom då gripa mig efteråt (typ dagen efter) om dom har reg nr.Eller måste dom kunna bevisa att det var jag som körde...

Kan vara bra att veta...  smile

Polisen är helt dum i huvudet.

Livet startar vid 220 km/h
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang