2879
Sök

S4 2.2t problem med laddet

Meister
6 763 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
Tjenare
Har lite problem med mitt laddtryck och har konstaterat att det är wastegaten som jävlas.
Har laddat 1.4 ungefär förut utan problem men nu laddar den 0.4. Ibland kan när man startat bilen så kan man gasa fullt 1:an och 2:an och få mer laddtryck men det är inte stabilt utan det avtar ju mer varv man får. Men det funkar bara en gång. Sen har jag testat att rycka slangen till WG och då laddar den 1.5 men givetvis så är det inte stabilt. AAN-maskin sitter det och den är chippad med 303hk chippet som jag inte kommer ihåg vad det heter. Någon som har någon idé om vad det kan vara för fel?

Meister
6 763 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Har fått tips på nordic-audi om att det kan vara läckage i någon tryckslang men har någon en bra idé för hur man ska leta efter läckaget?

2 656 Inlägg
4 januari 2010
camaro67 skrev:
Har fått tips på nordic-audi om att det kan vara läckage i någon tryckslang men har någon en bra idé för hur man ska leta efter läckaget?

spraya med startgas eller npn liknande gas så hör dom om maskin tänder till extra när du sprayar på tryckrören

Meister
6 763 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
ekelund88 skrev:
camaro67 skrev:

spraya med startgas eller npn liknande gas så hör dom om maskin tänder till extra när du sprayar på tryckrören

Okej. Hade nästan tänkt att de kunde fungera. Får prova det imorgon. Ingen som har någon annan idé på vad de kan vara för fel om det inte skulle vara läckage i en slang?

Evolution
1 627 Inlägg
4 januari 2010
låter som en slang kolla den slangen under bilen innan ic om den e orginal den gick på min

Fäll ner pungen och landa

Meister
6 763 Inlägg
4 januari 2010
Trådstartare
Karlzzon The One skrev:
låter som en slang kolla den slangen under bilen innan ic om den e orginal den gick på min

Okej. Får kolla imorgon big_smile

Sök