Jo det kan jag tänka mig. Men vi får väl se lite vad de säger. Sandzoo, hur mycket för lite? 10-15000?
jo likvärdig bil som min då.. kostade 65k "billigast" på blocket.. han bjöd 25k samma sak med en nissan micra 01a han ville ge 15k "riktigt bra pris" vad han sa...
Skickat 2 bilar med sånna skrotnissar. Funkat bra.. cash i handen.
Men som vissa antyder. Dessa betalar sällan mera än det riktiga värdet på bilen. dvs inte mycket om den inte är fullt fungerande. Oftast är dom ut efter att slakta bilarna och ta delar av.
Visst hadde man säkert kunna fixat o trixat och tjänat en tusing till eller så. Men sjukt smidigt o bara ta pengarna o slippa se skrothögarna ibland.
Skickat 2 bilar med sånna skrotnissar. Funkat bra.. cash i handen.
Men som vissa antyder. Dessa betalar sällan mera än det riktiga värdet på bilen. dvs inte mycket om den inte är fullt fungerande. Oftast är dom ut efter att slakta bilarna och ta delar av.
Visst hadde man säkert kunna fixat o trixat och tjänat en tusing till eller så. Men sjukt smidigt o bara ta pengarna o slippa se skrothögarna ibland.
skortbilar är annan sak.. där betalar de bra.. håller me.. men nyare bil.. som killen har clio 01a ingen bra affär där :S
Ringde på skoj när jag sålde min leon fr -09. Bilen gick på 268 ny i feb -09, tänkte att runt 180 borde man kunna få? Blev erbjuden 90k. Skrattade och la på.
Ursäkta mig. Det är min svarta Renault som är aktuell.
Såg att den låg ute på blocket. Konstigt att den inte har blivit såld än, men ett tips kan kanske vara att ta bort alla "felen på bilen" i annonsen och berätta det för köparen i telefon eller när ni träffas istället. Säkert många som bara bläddrar förbi nu och inte tänker på att det är små fel.
Skulle jag få reda på sånna fel på plats när en säljare kunde sagt det i telefon hade jag nog rånat fanskapet för min tid han slösat!!!
Klart att felen skall stå i annonsen.. Om du hade tänkt att köpa en ny bil är väl inbytes det bästa alternativet. Annars får du nog dumpa priset i annonsen och vänta.