Beställt från vvme.com?

kolvas
24 november 2009 · 4 001 Inlägg

Louksor skrev:
Finns ju fler företag i detta land som har skapliga priser.
tex http://www.avestaturbo.se hade en annons i aftonbladet för ett tag sedan.

H1-H3-H7 Pris: 649kr/par
H4 Flex hel/halvljus: Pris.749:-/par
Men vet inte vad det är för kvalite.

det är nog likvärdigt med vvme och xenonkungen och jula m.fl

tror inte några 100-lappar fram å tillbaka gör så stor skillnad i kvalitén på dessa grejor, lite som med LED-lampor, finns egentligen bara 4 tillverkare, resten är OEM

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
LillNaisarn
24 november 2009 ·

nitrox skrev:

JapMax skrev:
Finns värsta tråden om vvmw.com

länka gärna.

använd sök funktionen och sök bara på VVME.COM så finns det massor av trådar om just detta företag.

nitrox Defloratör.
24 november 2009 · 641 Inlägg

Louksor skrev:
Finns ju fler företag i detta land som har skapliga priser.
tex http://www.avestaturbo.se hade en annons i aftonbladet för ett tag sedan.

H1-H3-H7 Pris: 649kr/par
H4 Flex hel/halvljus: Pris.749:-/par
Men vet inte vad det är för kvalite.

Men då tillkommer ju frakt och postförskott vilket även det blir minst 100kr till

FORTFARANDE  är det billigaste alternativet vvme

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
kolvas
24 november 2009 · 4 001 Inlägg

nitrox skrev:

Louksor skrev:
Finns ju fler företag i detta land som har skapliga priser.
tex http://www.avestaturbo.se hade en annons i aftonbladet för ett tag sedan.

H1-H3-H7 Pris: 649kr/par
H4 Flex hel/halvljus: Pris.749:-/par
Men vet inte vad det är för kvalite.

Men då tillkommer ju frakt och postförskott vilket även det blir minst 100kr till

FORTFARANDE  är det billigaste alternativet vvme

mmm, och fortfarande är det intressant hur man kan vrida och vända på saker & ting, vi kan vrida lite på detta:

Många är arbetslösa p.g.a att det inte är lönsamt att driva företag i Sverige p.g.a att folk tullar på servicen utav att ha en butik bara för att spara 100kr.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Germax
24 november 2009 · 12 086 Inlägg

Så det är individens fel att företagen går i konkurs? Man borde betala mångdubbla för att gynna svensk företagsverksamhet? Aldrig i livet att jag skulle, mellanskillnaden går rakt ner i statens pengabinge. Och vad jag tycker om det ska jag inte gå längre in på.
Företagen går under för att de skattas till döds. Länge leve fri handel

nitrox Defloratör.
24 november 2009 · 641 Inlägg

kolvas skrev:

nitrox skrev:

Louksor skrev:
Finns ju fler företag i detta land som har skapliga priser.
tex http://www.avestaturbo.se hade en annons i aftonbladet för ett tag sedan.

H1-H3-H7 Pris: 649kr/par
H4 Flex hel/halvljus: Pris.749:-/par
Men vet inte vad det är för kvalite.

Men då tillkommer ju frakt och postförskott vilket även det blir minst 100kr till

FORTFARANDE  är det billigaste alternativet vvme

mmm, och fortfarande är det intressant hur man kan vrida och vända på saker & ting, vi kan vrida lite på detta:

Många är arbetslösa p.g.a att det inte är lönsamt att driva företag i Sverige p.g.a att folk tullar på servicen utav att ha en butik bara för att spara 100kr.

Visst nog kan man tänka som du gör det är väl sjysst.
Men folk är snåla så är det bara.

Sen ska servicen vara utomordentligt bra för att jag ska betala nästan dubbelt upp.
Finns dock undantag som faktist har den servicen.

OM jag skulle beställa från en svensk firma som tar det dubbla då ska fanimej frakten ingå. Då kan vi börja snacka service.

Senast redigerat av nitrox (24 november 2009)

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
kolvas
24 november 2009 · 4 001 Inlägg

JapMax skrev:
Så det är individens fel att företagen går i konkurs? Man borde betala mångdubbla för att gynna svensk företagsverksamhet? Aldrig i livet att jag skulle, mellanskillnaden går rakt ner i statens pengabinge. Och vad jag tycker om det ska jag inte gå längre in på.
Företagen går under för att de skattas till döds. Länge leve fri handel

nej, det påstodd jag inte men varken staten eller något företag i sverige blir speciellt mycket rikare på att man beställer ifrån t.ex vvme och liknande.

det jag ville mena är att man får helt enkelt betala för lite service, vill man inte då so fine men kom inte å whinna när det inte funkar eller går sönder.

Fri marknad är en utopi som aldrig kommer att funka, tyvärr

nitrox skrev:
Sen ska servicen vara utomordentligt bra för att jag ska betala nästan dubbelt upp.
Finns dock undantag som faktist har den servicen.

649kr mot ca 500kr kallar inte jag dubbelt upp men visst, det beror på hur man räknar, som ni räknar så misstänker jag att ni inte tänker betala tullavgift och visst, räkna bort momsen på 649 och ta bort tullavgiften men det blir ändå inte dubbla priset

Senast redigerat av kolvas (24 november 2009)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
nitrox Defloratör.
24 november 2009 · 641 Inlägg

kolvas skrev:

JapMax skrev:
Så det är individens fel att företagen går i konkurs? Man borde betala mångdubbla för att gynna svensk företagsverksamhet? Aldrig i livet att jag skulle, mellanskillnaden går rakt ner i statens pengabinge. Och vad jag tycker om det ska jag inte gå längre in på.
Företagen går under för att de skattas till döds. Länge leve fri handel

nej, det påstodd jag inte men varken staten eller något företag i sverige blir speciellt mycket rikare på att man beställer ifrån t.ex vvme och liknande.

det jag ville mena är att man får helt enkelt betala för lite service, vill man inte då so fine men kom inte å whinna när det inte funkar eller går sönder.

Fri marknad är en utopi som aldrig kommer att funka, tyvärr

nitrox skrev:
Sen ska servicen vara utomordentligt bra för att jag ska betala nästan dubbelt upp.
Finns dock undantag som faktist har den servicen.

649kr mot ca 500kr kallar inte jag dubbelt upp men visst, det beror på hur man räknar, som ni räknar så misstänker jag att ni inte tänker betala tullavgift och visst, räkna bort momsen på 649 och ta bort tullavgiften men det blir ändå inte dubbla priset

Ta reda på vad frakten är för kiten som kostar 649kr

Kitten jag kollat på kostar 296kr + 126kr frakt = 422kr

Dvs utan frakt mer än det dubbla

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
kolvas
24 november 2009 · 4 001 Inlägg

nitrox skrev:
Ta reda på vad frakten är för kiten som kostar 649kr

Kitten jag kollat på kostar 296kr + 126kr frakt = 422kr

Dvs utan frakt mer än det dubbla

nu jämförde jag med just vvme.com
det finns ofta alternativ i sverige som inte kostar så mycket mer.

vart har du hittat dom kitten för 296kr?

det är inte bara dåligt med att köpa själv för det ger ju en viss konkurrens till företagen men det finns många som kanske köper nåt för 500kr från utlandet när man kan köpa samma sak i sverige för 550kr och då lägger iaf. jag till 50-lappen för att få någon slags service (här kan det ju oxå skilja på service naturligtvis)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
nitrox Defloratör.
24 november 2009 · 641 Inlägg

kolvas skrev:

nitrox skrev:
Ta reda på vad frakten är för kiten som kostar 649kr

Kitten jag kollat på kostar 296kr + 126kr frakt = 422kr

Dvs utan frakt mer än det dubbla

nu jämförde jag med just vvme.com
det finns ofta alternativ i sverige som inte kostar så mycket mer.

vart har du hittat dom kitten för 296kr?

det är inte bara dåligt med att köpa själv för det ger ju en viss konkurrens till företagen men det finns många som kanske köper nåt för 500kr från utlandet när man kan köpa samma sak i sverige för 550kr och då lägger iaf. jag till 50-lappen för att få någon slags service (här kan det ju oxå skilja på service naturligtvis)

Dom har jag hittat på vvme men med dagens dollarkurs kostar dom 300kr jämt:P så med frakt blev det 59dollar a 426kr

Dessa kitt jag kollat på är dock endast 35watt dom kitten du föreslog har ju 55watt så visst med 55watt kitt blir det billigare att ta från sverige men nu var jag inte intresserad av just 55watt

Senast redigerat av nitrox (24 november 2009)

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
kolvas
24 november 2009 · 4 001 Inlägg

nitrox skrev:
Dom har jag hittat på vvme men med dagens dollarkurs kostar dom 300kr jämt:P så med frakt blev det 59dollar a 426kr

Dessa kitt jag kollat på är dock endast 35watt dom kitten du föreslog har ju 55watt så visst med 55watt kitt blir det billigare att ta från sverige men nu var jag inte intresserad av just 55watt

jämföra äpplen med päron går ju inte, i dina 300kr + frakt är väl inte heller någon tull/moms?
isåfall ska man ju även dra bort momsen ifrån om man ska jämföra på lika villkor

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Germax
24 november 2009 · 12 086 Inlägg

Jag förstår ditt argument Kolvas, men skillnaden är för stor för att iaf jag ska välja det dyrare.
Ett enkelt singel HID 35W kostar 58 USD = 406kr för tillfället. Då är de fraktat till dörren.
Billigaste svensksålda som nämnts i den här tråden är 649kr+frakt (100kr?) då jag förutsätter att de flesta beställer sådant på postorder. Då ligger vi redan där med en skillnad på 349kr, säg att kittet skulle gå sönder. Då har vi en returfrakt på 100kr igen + formaliteter. Vid den här situationen hade det alltså varit billigare att köpa 2 kit från Kina från början. Med vetskapen om att VVME säljer saker folk är nöjda med tvivlar jag starkt på att 2 av deras kit skulle hålla kortare tid är de för 649kr i Sverige.

Jag förstår fortf ditt argument, men i det här fallet håller det inte.

Ps. Fri handel är en utopi värd att sträva efter.

kolvas
24 november 2009 · 4 001 Inlägg

JapMax skrev:
Jag förstår ditt argument Kolvas, men skillnaden är för stor för att iaf jag ska välja det dyrare.
Ett enkelt singel HID 35W kostar 58 USD = 406kr för tillfället. Då är de fraktat till dörren.
Billigaste svensksålda som nämnts i den här tråden är 649kr+frakt (100kr?) då jag förutsätter att de flesta beställer sådant på postorder. Då ligger vi redan där med en skillnad på 349kr, säg att kittet skulle gå sönder. . Med vetskapen om att VVME säljer saker folk är nöjda med tvivlar jag starkt på att 2 av deras kit skulle hålla kortare tid är de för 649kr i Sverige.

Jag förstår fortf ditt argument, men i det här fallet håller det inte.

Ps. Fri handel är en utopi värd att sträva efter.

Det för 649kr är 55W och det du menar 35W för 406kr är väl utan tull?
Då ska vi egentligen jämföra såhär: 649kr - moms = 519kr + frakt

Då har vi en returfrakt på 100kr igen + formaliteter. Vid den här situationen hade det alltså varit billigare att köpa 2 kit från Kina från början

Returfrakten ska företaget stå för och jag tror att det andra kitet oxå kommer ifrån Kina och är ganska sameshit

Jag förstår ditt argument också men vill bara vrida lite på för att visa för & nackdelar med det.

Edit: fan vad jag är bråkig ikväll big_smile

Senast redigerat av kolvas (24 november 2009)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
agadiffen
25 april 2010 · 739 Inlägg

ja beställde igår 10st kitt frånn vvme och min fråga är om man skulle åka på att betala moms räknas det på totala beloppet inkl frakt eller bara order värdet ?
sen tyckte ja frakten blev dyr 221 dollar!!
order belopp 467$
frakt 221$
om tullen säger att ja ska tulla hur mkt kommer ja få betala?

men ändå lönsamt jäfört med att köpa i sverige!!

Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
henke_99 Offroad Racing
25 april 2010 · 3 122 Inlägg

agadiffen skrev:
ja beställde igår 10st kitt frånn vvme och min fråga är om man skulle åka på att betala moms räknas det på totala beloppet inkl frakt eller bara order värdet ?
sen tyckte ja frakten blev dyr 221 dollar!!
order belopp 467$
frakt 221$
om tullen säger att ja ska tulla hur mkt kommer ja få betala?

men ändå lönsamt jäfört med att köpa i sverige!!

Om du åker på att betala så kommer du få betala moms (25%) på hela beloppet, alltså frakten oxå. Och några procents tullavgift, men den är inte alls så stor som 25%. Visst är dom finurliga staten, allt för att få in så mkt pengar som möjligt... roll

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
torpis Forummoderator
25 april 2010 · 10 572 Inlägg

henke_99 skrev:

agadiffen skrev:
ja beställde igår 10st kitt frånn vvme och min fråga är om man skulle åka på att betala moms räknas det på totala beloppet inkl frakt eller bara order värdet ?
sen tyckte ja frakten blev dyr 221 dollar!!
order belopp 467$
frakt 221$
om tullen säger att ja ska tulla hur mkt kommer ja få betala?

men ändå lönsamt jäfört med att köpa i sverige!!

Om du åker på att betala så kommer du få betala moms (25%) på hela beloppet, alltså frakten oxå. Och några procents tullavgift, men den är inte alls så stor som 25%. Visst är dom finurliga staten, allt för att få in så mkt pengar som möjligt... roll

ca 30% på totala summan brukar det bli.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
agadiffen
25 april 2010 · 739 Inlägg

torpis skrev:

henke_99 skrev:

agadiffen skrev:
ja beställde igår 10st kitt frånn vvme och min fråga är om man skulle åka på att betala moms räknas det på totala beloppet inkl frakt eller bara order värdet ?
sen tyckte ja frakten blev dyr 221 dollar!!
order belopp 467$
frakt 221$
om tullen säger att ja ska tulla hur mkt kommer ja få betala?

men ändå lönsamt jäfört med att köpa i sverige!!

Om du åker på att betala så kommer du få betala moms (25%) på hela beloppet, alltså frakten oxå. Och några procents tullavgift, men den är inte alls så stor som 25%. Visst är dom finurliga staten, allt för att få in så mkt pengar som möjligt... roll

ca 30% på totala summan brukar det bli.

okey då blir kalaset inte så billigt då som ja trodde !

Volkswagen Golf 4 tdi "Post räsern" (2003)
Audi a6 2,4 utan t "limo" (1998)
granadadr
25 april 2010 · 7 294 Inlägg

om du hadde beställt ett kit i taget brukar man kunna smita ifrån tull osv,, jag har beställt tre kit,, inte en krona i tull osv, men som sagt ett i taget, dessutom får man ju betala ca 20$ i frakt per kit iaf wink och då blir det ju mindre förtjänst på det stora hela

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
-HardcOre-
19 maj 2010 · 145 Inlägg

tja, tänkte bara höra om vvme.com fortfarande är "gröna", köpte där ifrån för ca 1år sen och då va dom skit bra är dom det fortfarande?

@nDerS
19 maj 2010 · 74 Inlägg

Jupp smile

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang